Tuesday 7 May 2013

#PRU13 - Chinese Tsunami!!! Melayu Tertipu... Pas Ditipu Dap.. Umno Ditipu Mca???

Pedih ke tak pedih, memang itulah yang berlaku! TIDAK ADA CALON MCA yang bertanding di kawasan Cina pun yang menang kecuali di kawasan majoriti Melayu. PAS HILANG BANYAK KERUSI kerana persekongkolan dengan DAP, sedangkan DAP pula meraih banyak kerusi kerana berjaya kudakan PAS. PKR?

Tak payah sebutlah... itu parti unik yang serba gormal dan menjadi kesayangan rakyat Selangor! Sesiapa pun, termasuklah Perdana Menteri, Najib Abdul Razak tidak lagi dapat menafikan tentang CHINESE TSUNAMI yang teruk melanda PRU13.

Dan kali ini, barangkali barulah masing-masing sedar bahawa golongan muda yang kali pertama dan kedua mengundi, lebih memilih parti-parti dari Pakatan Rakyat terutama sekali DAP berbanding MCA dan UMNO sendiri.

Barisan Nasional gagal mendapat majoriti dua pertiga atau mengekalkan majoriti 2008 kerana faktor pengundi Cina. Itu tidak dapat disangkal lagi. Ini bukanlah kenyataan RASIS tetapi itulah hakikatnya.

Selepas ini, berapa banyak lagi yang akan dihamburkan untuk mengambil hati Cina? Berapa banyak elemen Islam yang akan dilacurkan untuk menyenangkan hati DAP?

Dan berapa banyak pula kawasan Melayu-Bumiputera yang akan dikorbankan untuk memastikan kerajaan sedia hari mendapatkan undi dan pengaruh Cina pada PRU akan datang?

CHINESE TSUNAMI... RED BEANS ARMY tajaan DAP telah berjaya sepenuhnya. Tidak sahaja berjaya membawa pengundi-pengundi muda Cina keluar mengundi dan memenangkan DAP dengan majoriti-majoriti yang sangat besar, tetapi juga berjaya mengalihkan otak Melayu-Bumiputera terutama dari golongan muda untuk menyokong DAP dan pada masa yang sama, melemahkan PAS dalam Pakatan Rakyat.

Hilang sudah cerita Anwar Ibrahim nak jadi Perdana Menteri. Hilang juga cerita Hadi Awang yang sepatutnya jadi Perdana Menteri. Yang pasti, walaupun Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng tak jadi Perdana Menteri kerana hanya menang 35 kerusi Parlimen, tetapi merekalah pemenang sebenar dan kejayaan kerja-kerja propaganda yang dilakukan oleh DAP dari tahun 2008 sehingga 2013, telah pun membuahkan hasil yang lumayan.

Gagal mengambilalih Johor, gagal mengambilalih Negeri Sembilan, gagal mengambilalih Perak dan gagal juga di Sabah, tidak akan mematahkan semangat DAP. Sebaliknya mereka akan bekerja lebih kuat dan lebih cerdik berbanding sekarang.

Kalau sebelum ini RED BEANS ARMY terdiri daripada budak-budak Cina, tidak mustahil kuota tersebut akan dikurangkan dan kemasukan lebih ramai budak-budak Melayu akan dibuat oleh DAP.

Pastinya dengan kejayaan menang besar di Selangor dan Pulau Pinang, akan membolehkan dana lebih besar untuk kerja-kerja siber disalurkan sepertimana peruntukan RM25 juta yang diberikan oleh Pakatan Selangor untuk media baru, amat berbaloi dengan keputusan PRU13 di negeri itu.

Adakah UMNO pula akan terus bergantung dan berharap yang MCA akan menolong mereka lepas ini? Atau UMNO akan kekal melihat sahaja perbuatan Chua Soi Lek yang cuba memusnahkan Barisan Nasional dari dalam?

Cakaplah apa pun, yang pasti, PAS kena main dek DAP dan UMNO pula sah-sah kena saiko dengan Chua Soi Lek yang meletakkan calon-calon kalah bagi menjamin kedudukan politiknya.

Jangan sembang tentang RUMAH SIAP PAHAT BERBUNYI kerana rumah yang duk ada sekarang ni, TAK PERNAH SIAP-SIAP dan SENTIASA PERLU DITUKANG. Kalau tidak, akan berkuburlah Melayu-Bumiputera dan Islam di negara ini!!!

Sumber : FB

1 comment:

  1. Apabila cina swing undi mereka kepada pakatan dengan harapan pakatan berjaya menawan pusat pentadbiran Persekutuan dan Pakatan pula gagal menawan pentadbiran pusat seperti diwawarkan, cina telah silap langkah dan membuka tembelang mereka akan siapa mereka sebenarnya kepada orang melayu apabila terlalu overconfident Pakatan akan menang dan habuan yang mereka akan dapat dan justeru itu bolehlah mereka "ransom" Dato Seri Anwar. Jadi siapa yang akhirnya tertipu? Melayukah?

    PM akan tubuhkan Kabinet seperti dikehendaki oleh Perlembagaan. Tidak akan DAP diberikan apa-apa jawatan diKementerian - itu sudah pasti dan itulah logikahnya. MCA dapatlah sedikit kerana mereka "gagal" dan dahpun ikrar tidak mahu jawatankalau gagal. begitu juga MIC dapatlah lebih dari sedikit berbanding cina MCA. Maka siapa kini kena tipu? siapa juaranya?

    kasualti yang ketara dalam masa terdekat ini adalah Nik Aziz sendiri, Mat Sabu, Haron Din dan PAS keseluruhannya. Hilang Kedah. jangka masa panjang, UMNO akan menjadi lebih kental perpaduannya.

    Tun Mahathir dah "turun", Nik Aziz pun dah "turun". Kit Siang dan Guan Eng dan karpal bila lagi? masing-masing pun dah ada anak masing-masing sebagai ganti. nak apa lagi?

    Sudah tiba untuk memperkasakan Bahasa Melayu diMahkamah dan undang-undang dalam bahasa Melayu saja diparlimen. Yang lain diterjermahkan Ke BM dan menjadi rasmi.

    Sekolah kebangsaan Cina diswasta dan tidak diberikan bantuan kerajaan - pakailah duit sendiri.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive