Tuesday 28 May 2013

[FOTO] Pas Halang Penyokongnya JOIN Himpunan 505???


Kebelakangan ini kerap pula para pemimpin PAS tampil membuat kenyataan di media massa menegaskan parti itu tidak menyokong sebarang bentuk bantahan jalanan serta turut menafikan penglibatan atau kaitan langsung dengan penganjuran Himpunan 505.



Rupa-rupanya MB Kelantan yang baru pun kaki putar jugak, kononnya memilih jalan demokrasi.. puak-puak R pulak yang join sekali di Himpunan 505  apa cerita MB???


Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob dalam Facebooknya berkata, pihaknya berpegang teguh bahawa demokrasi merupakan jalan terbaik untuk menukar kerajaan di negara ini.

Jelasnya, pendirian beliau itu selari dengan kepimpinan Pas Pusat yang sejak dahulu sentiasa memilih jalan demokrasi untuk menukar kerajaan.

Ini pula kenyataan Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas, Nik Mohd. Abduh Nik Abdul Aziz dalam laman facebooknya pada 21 Mei 2013..

Beliau mengajak orang ramai memikirkan kemenangan melalui kesabaran, bukannya melalui ledakan di jalan raya. 

"Anda terfikir untuk 'spring' dan memperolehi kerajaan melalui ledakan di jalan raya?" "Itu adalah gopoh."

"Fikirkan kemenangan melalui kesabaran. Kesabaran adalah kunci yang membuka. Apa perlu kemenangan yang isinya belum ranum," katanya

Lain pula dengan beberapa khadam Anwar ni...

Hishamuddin Rais dan aktivis mahasiswa pro pembangkang, Adam Adli Abd. Halim serta Rafizi Ramli akan meneruskan beberapa siri himpunan di setiap negeri dan juga akan menganjurkan Bersih 4.0.

Belajar daripada sejarah, jangan disebabkan keegoan dan kebodohan diri sendiri. Bangsa Melayu tergadai di tanah sendiri dan kebanyakkan yang terlibat adalah golongan muda yang mudah terpengaruh dengan media sosial.

Kepada cai cai Anwar kalau boleh sekolahkanlah diri dulu banyak-banyak supaya tak mudah kena kenching dengan Anwar. Kesian kepada cai-cai! Kalau 1 juta keluar ke perhimpunan 505 pun tak heran. Setakat 10% dari 11 juta pengundi. Apalah sangatttt? Jangan perasanlah pembangkang!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive