Sunday 28 October 2012

APA YANG PAS BUAT?? TAKKANLAH PAIP PECAH PUN KENA REPOT KAT AKHBAR ???


TUMPAT – Keadaan paip pecah bawah tanah sejak empat bulan lalu mengundang masalah kepada penduduk di sini apabila air bertakung dan jalan menjadi becak.

Penduduk, Nor Mazalan Ab Ghaffar, 44, berkata, mata air yang sentiasa mengalir dari paip pecah tersebut menyebabkan jalan di sini sentiasa ditakungi air.

“Bila hujan keadaan bertambah buruk kerana ia berlopak, air yang bertakung ini agak dalam dan menyusahkan penduduk,” katanya.

Menurutnya, keadaan itu juga menyukarkan kenderaan keluar masuk kerana perlu meredah jalan yang becak.

“Memang bermasalah untuk kenderaan keluar masuk melalui jalan ini kerana jalan berlopak, kalau bawa laju air kotor akan terpercik, terutama penunggang motosikal perlu berhati-hati untuk melepasi kawasan ini.

“Sekarang ini pula ada sebuah rumah dalam pembinaan, memang kerap lori keluar masuk melalui jalan ini,” katanya.

Menurutnya, dia berharap pihak Air Kelantan Sdn Bhd mengambil tindakan segera membaiki paip bocor tersebut.

Sementara itu, Ketua Operasi Jajahan AKSB Tumpat, Amran Ghani ketika dihubungi memberitahu masalah paip pecah di kawasan Kampung Kedemit mendapat perhatian pihaknya dan proses pembaikan sedah dimulakan semalam.

“Selain masalah paip bocor di Kampung Kedemit, pihak AKSB juga akan membaiki paip bocor di jalan Palekbang Wakaf Bharu,” katanya.

PT
Takper lah penduduk Tumpat nanti PRU13 yang akan menjelang tak lama lagi pandai-pandailah buat pilihan yang tepat. Gunalah otak dan akal siapakah yang boleh memberi keselesaan kepada penduduk dan generasi yang akan datang. Takkanlah nak selesai isu air berlopak pun kena repot kat wartawan sinar harian. YB Pas kawasan berkenaan takkan lah tak turun padang melihat maslah yang menimpa anak mukim? Takkanlah YB hanya reti menjenguk dekat-dekat tarikh PRU??


2 comments:

  1. Bodo sunggoh ore ni,klu pecah gak gi lah buat aduan ko kelantan water....demo tak buat aduan dok gege gegok ikur sir!!Dok sakut dgn parti apo hel pulak!!

    ReplyDelete
  2. Tarak kejo...dok tunjuk paip umah dio pecah!!!baiki sdiri la...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive