Tuesday 2 October 2012

PM CABAR PEMBANGKANG BUBAR DUN NEGERI SEBELUM PEMBUBARAN PARLIMEN

Skrip yang sama dimainkan sekali lagi Lim Kit Siang menerusi laman sesawang Roketkini.com. Kit Siang seakan- akan dilihat menuduh DS Najib sebagai bacul kerana sehingga kini masih belum membubarkan parlimen.

Jika dinilai semula, sememangnya kuasa untuk membubarkan parlimen berada di tangan DS Najib selaku Perdana Menteri. Namun harus diingat, kuasa untuk membubarkan DUN pula berada di tangan Menteri Besar dan Ketua Menteri.

Sehubungan itu, bagi membuktikan kejantanan, PM dengan ini mendesak pemimpin tertinggi negeri- negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat seperti Kelantan, Pulau Pinang, Kedah dan Selangor mengambil inisiatif membubarkan dahului DUN negeri tanpa perlu menantikan pembubaran parlimen.

Sementelah lagi, kalaupun parlimen dibubar, beberapa pemimpin Pakatan Rakyat pernah menegaskan bahawa mereka tidak akan turut sama untuk membubarkan DUN. (KLIK SINI)

Justeru itu, PM lihat desakan yang ditujukan Kit Siang itu kepada DS Najib adalah satu desakan berunsur politik dan cubaan meracun fikiran rakyat.

Like Father, Like Son.

Itulah yang PM cuba tegas di sini. Anak dan bapa sama sahaja. Selagi boleh temberang, seluruh alam mau diputar.


Sumber : penggempurmutiara

1 comment:

  1. S'gor cadang bubar DUN selepas Chap Goh Mei la weh... PM bila nak ada telur?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive