Sunday 14 October 2012

BETULKAH YB PAS NIKAH PANDAI TAPI HUTANG TAK BAYAR ???





Seharusnya, kerja yang baik harus disudahkan dengan baik. Akan tetapi, Yb Pas ni memilih jalan sukar kerana liat membayar hutang walaupun jumlahnya tidak seberapa kalau dibandingkan dengan pendapatannya sebagai exco Pas Kelantan???. Rupa-rupanya yb Pas ni hanya pandai dan reti tukar bini tapi tak pandai nak langsaikan hutang dengan peguam yang menyelesaikan kesnya dengan bekas bini muda beliau ???




Untuk rekod, Yb Pas ini berkahwin dengan Siti Aishah bt Abdullah selepas beliau menang  PRU 12 rakyat Kemboja keturunan Cina dan berumur 19 tahun pada 2003. Tapi dengan pertolongan peguamnya Mohd Zaki Zainal Abidin proses penceraian dengan Siti Aishah selesai. Tetapi mengikut Siti Aishah Yb Pas itu telah menceraikannya tanpa sebab.Tapi itulah perangai sebenar Yb Pas ini bila sudah selesai kesnya beliau begitu liat untuk melunaskan hutangnya dengan peguam yang membantu dalam kesnya itu ???

Sabda Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam yang diriwayatkan oleh Imam At-Termizi dan Imam Ahmad dan Imam Ibni Hibban :- Maksudnya :

"Roh seseorang mukmin itu tergantung yakni dihalang daripada tempat yang mulia dengan sebab hutangnya sehinggalah hutangnya itu dijelaskan."


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive