Friday 7 December 2012

SIAPA PULA JADI PENCACAI PAS TUKANG BAKAR GAMBAR SULTAN ???



Gabungan Profesional Menuntut Royalti Minyak dan Gas Ke Kelantan (Royalti) berasa kecewa apabila papan iklan mereka yang memaparkan gambar Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V dibakar oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Presiden Royalti, Nazri Deraman berkata, walaupun kebakaran tersebut tidak serius tetapi ia menyentuh tentang sensitiviti kemasyarakatan dan jika tidak dibendung boleh mencetuskan huru-hara.

“Kejadian ini disedari oleh salah seorang ahli jawatankuasa Royalti, Khairul Nizam Abd Ghani, 31, yang kebetulan dihubungi oleh rakannya memberitahu tentang perkara tersebut pada jam 9 pagi semalam (kelmarin).

“Apabila kami melakukan pemeriksaan terhadap papan iklan yang terletak di hadapan Kompleks Darul Naim mendapati terdapat kesan kebakaran pada bahagian gambar Sultan Kelantan dan ia cukup menyedihkan,” katanya kepada pemberita, semalam.

Menurutnya, bagi memastikan perkara tersebut tidak berterusan berlaku pihaknya sudah membuat laporan polis di Balai Polis Pengkalan Chepa.

Beliau mendakwa perkara tersebut dipercayai dilakukan oleh pihak yang tidak senang dengan perjuangan menuntut royalti dan mendaratkan gas ke bumi Kelantan.

Nazri berkata, apa yang mereka lakukan langsung tidak melibatkan fahaman politik mahupun agama kerana ia adalah satu perjuangan untuk menuntut hak rakyat.

“Jika apa yang kami perjuangkan ini berjaya bukan orang Pas sahaja yang akan menikmati keistimewaan ini tetapi semua rakyat Kelantan tidak kira usia atau bangsa. Kami berharap pihak berkuasa dapat memandang serius berhubung perkara tersebut dan tindakan seharusnya diambil,” katanya. Sumber


PT
Hebat politik pas, menggnakan cara yang mengarahkan segala perbuatan kepada orang-orang UMNO. Inilah kerja Pas Kelantan, mereka tidak pernah berhenti menuduh orang lain melakukan perbuatan terhadap mereka.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive