Wednesday 12 December 2012

DATUK TIDAK MEMBAWA MAKNA - YAHYA SULONG


Semalam berita pelawak veteran terkenal Yahya Sulung dihalau keluar dari rumah sewanya tersebar angkara tidak membayar tunggakan sewa rumah sebanyak RM868.
Hari ini pula keluar satu kenyataan dalam akhbar Kosmo dari isteri Yahya Sulung menafikan mereka di usir oleh DBKL. Siapa yang berlakon di sini aku pun tak tau, sama ada Yahya Sulung atau DBKL?


Mungkin benar Yahya Sulung dan isterinya dihalau keluar atau tidak itu tak patut dipersoalkan.

Yang benarnya bukan setakat pelakon veteran ini sahaja yang mengalami nasib malang akibat kesempitan hidup dan keuzuran, mungkin lebih ramai lagi rakyat Malaysia yang susah dan senasib dengan Yahya Sulung.


Sepatutnya isu rakyat merempat atau susah tak kedengaran lagi dalam konteks negara yang dikatakan sudah maju. Yang pelik kerajaan pembangkang hanya reti mencari kesalahan kerajaan pusat dan hanya menangguk di air yang keruh untuk meraih simpati rakyat dan bukan keikhlasan.

Bila isu beliau tersebar semua ambil perhatian untuk membela beliau, sehingga DBKL yang dikatakan menghalau pelakon ini terkena tempias kerana laporan awal konon menghalau Yahya Sulung dan isteri. Aku percaya lepas ini Pakcik Yahya Sulung dan isteri akan terbela. Maka PR akan menuding jari menyalahkan kepada BN kerana mengabaikan golongan artis yang mengalami kedaifan hidup. Semua salah UMNO/BN.

Dan kita tunggu dari Presiden karyawan Zed Zaidi apakah peranan persatuan itu dalam membela nasib artis di Malaysia. dan kepada Baitulmal serta zakat dimana kah anda dalam isu ini???

Yang menghairankan saya ada juga yang berpangkat Datuk dan Datin merempat kerna kesusahan hidup . Maknanya gelaran Datuk dan Datin cuma sekadar penyedap pada nama tapi tak memberi apa apa makna. Sumber

PT
Begitu juga dengan Pas, hanya nama saja parti Islam tetapi segala tindak tanduk pemimpin terlalu jauh menyimpang dari Islam sebenar. Pas hanya pandai berkokok tapi untuk melaksanakan sesuatu langsung tak reti..hanya menunggu arahan dan perintah dari Dap dan Pkr. Itulah Pas yang tak pernah habis dengan angan-angan untuk menjadi ketua di Putrajaya pada PRU ke 13 nanti.

3 comments:

  1. laaa.. blog mangkuk pencacai UMNGOK rupenyer.. bt habis bandwidth aku msuk dlm blog penyongkol BARISAN NATANG nih... haish.. menyesal2... dahlah buta hati, n telinga tuli.. pastu pemalas plak wat research psl BARISAN NATANG nih.. berape sbln ko dpt drp BARISAN NATANG utk buat blog ni?

    ReplyDelete
  2. Yang pegang duit Negara dan rakyat ialah Penyamun UMNO , tapi org lain disalahkan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive