Wednesday 12 December 2012

RAKYAT ATAU KERAJAAN PAS KELANTAN YANG PERLU LAKSANA HUKUM ISLAM ???


Ulama terkenal Syria, Syeikh Muhammad Ali as-Sobuuni melahirkan rasa bimbang akan diturun bala oleh Allah Taala apabila ada orang Islam yang membisu terhadap perkara-perkara batil.

“Kalau kita diam di atas perkara batil yang berlaku di hadapan mata kita dibimbangi Allah akan menurunkan bala ke atas kita.

“Oleh itu rakyat Kelantan hendaklah bekerja bersungguh-sungguh untuk melaksanakan hukum Islam. Apabila hukum tersebut dilaksanakan Allah Taala akan menurunkan rahmat,”

PT
Siapakah yang sepatutnya melaksanakan hukum Islam ?? Dah 22 tahun Pas perintah Kelantan tetapi sampai sekarang tiada pun hukum Islam yang dijalankan. Ini sudah terbalik pula, kenapa ulama dari Syria mengharapkan rakyat Kelantan pulak melaksanakan. Apa tanggungjawab Kerajaan Pas di bawah Nik Aziz. Atau hanya untuk menghabiskan hasil bumi serta membotakkan hutan-hutan di Kelantan.

Apapun kuasa memilih pemerintah berada di tangan kita. Pastikan PRU ke13 tidak berlalu sia-sia, tidak kira bila ia menjelma.Kita masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat....fikir-fikir dan renung-renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan.
 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive