Saturday 6 April 2013

#ManifestoBukanJanji : Rumusan Dan Dapatan Keseluruhan 'Kosong' Pakatan Pembangkang #tolakPR #GE13



1. Setelah dikaji dan diteliti Manifesto 'karut' ini, telah didapati beberapa perkara menarik yang boleh dikupas dan dijelaskan.

2. Salah satu daripadanya adalah manifesto ini tidak mempunyai data yang kukuh. Ini adalah kerana mereka yang merangka manifesto ini tidak mempunyai pengalaman berkhidmat dengan kerajaan.

3. Maka mereka sebenarnya tidak ada akses kepada agensi-agensi Kerajaan yang senantiasa mendapatkan maklum balas daripada rakyat tentang kemahuan rakyat itu sendiri.

4. Dengan mengeluarkan satu manifesto yang meletakkan perkataan rakyat retorik semata-mata kerana bukanlah ini sebenarnya keperluan rakyat.

5. Kerajaan dari satu segi boleh menimbangkan antara keperluan rakyat dan kehendak rakyat. Ini adalah satu dilema yang perlu kerajaan tanggung. Apa tidaknya, keperluan itu tidak semestinya kehendak, tetapi keperluan itulah yang perlu dipenuhi terlebih dahulu.

6. Dengan megeluarkan manifesto yang menjanjikan perkara-perkara karut, maka mereka sendiri telah memper'bodoh'kan beribu-ribu kakitangan awam yang sentiasa bertungkus-lumus memberikan perkhidmatan kepada rakyat.

7. Manifesto ini juga memper'bodoh'kan ratusan pakar-pakar ekonomi, sosial dan pembangunan yang juga berusaha bersama-sama kakitangan kerajaan untuk menghasilkan suatu pelan pembangunan negara dengan menyatakan hasil daripada 13 orang ini sahaja lebih baik daripada ratusan pakar yang lain.

8. Gunakan Hak Untuk berfikir Sebelum Hak Untuk Bersuara!

9. Baca, fahami dan teliti Rumusan daripada Manifesto Karut Pakatan Pembangkang ini.






















































1 comment:

  1. YIP KUM FOOK”MCA GOMBAK” PENGHINAAN SAMI BUDDHA, SAYS DESA JAYA PEOPLE

    Kepada YB. Perdana Menteri Dato' Sri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak,

    Di sini saya ingin mengatakan bahawa BN kalah bukanlah koncern BN tak baik, khas nya MCA kerana kebanyakan Ahli MCA cabangan bawah, pemimpinnya sudah berjaya sombong dan tidak berkhimat dan ular, olih itu mengakibatkan ramai Malay, Cina dan India naik marah dan kalah PRU 13 teruk

    Contohnya, yang saya tahu Pengerusi MCA GOMBAK YIP KUM FOOK dan Pemuda MCA GOMBAK YIP JIUN HANN, mereka ular sampai wang Tokong pun berani telang dan halau Sami Buddha keluar dari tokong, orang ramai benci MCA.

    Apabila mereka tolong Donald Lim Siang Chai di Selayang, orang ramai salah sangka Donald Lim sama satu kaki……

    Sekira MCA cuba ingin memulit nama baik dan sokongan olih orang ramai semula, pemimpin seperti ini patut di kikis dengan bersih dalam parti, Kalau tidak sampai bila pun susah memulit semangat

    Sekian, Terima kasih

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive