Monday 8 April 2013

#GE13 : Hancur Lebur !!! Konflik PKR vs PAS Perlis - Terlalu Kotor Politik Golongan Ulamak #tolakPR #PRU13 #vote4BN


PAS menolak Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri bukan lagi satu rahsia, sama seperti PAS menolak DAP juga bukan rahsia. Namun, yang menolak Anwar dan DAP ini bukanlah semua, tetapi hanya terhad kepada golongan Ulama saja. Manakala, di kalangan pencacai atau penyokong bawahan PAS yang buta tuli, kabur dan kosong itu pula, langsung tidak tahu apa-apa dan hanya menyokong dan mempercayai apa saja yang disogok oleh kitab ‘suci’ Harakah.

Sumber-sumber dalaman memberitahu bahawa golongan Ulama yang menolak Anwar memilih Haron Din sebagai wakil untuk memberitahu Anwar secara terus terang bahawa Anwar tidak boleh menjadi Perdana Menteri. Sehubungan dengan itu, satu gerakan besar-besaran dilakukan untuk mengsabotaj Anwar termasuk di dalam ceramah-ceramah PR.

Antaranya, di salah satu ceramah di negeri Perlis, pihak pengerusi Majlis telah ‘mengenakan’ penceramah PKR dengan memberikan teks untuk pengumuman yang mana terkandung di dalamnya nama 3 calon PAS bagi Parlimen negeri itu sekali gus menafikan permintaan PR untuk parlimen Kangar.

Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya dikatakan antara yang kecewa dengan pengumuman itu kerana Anwar telah menjanjikan kerusi parlimen untuknya. Kekecewaan tersebut bertukar marah apabila Anwar langsung tidak berbuat apa-apa untuk membelanya ataupun parti PKR. Malah, Anwar langsung tidak berani mengumumkan nama-nama calon PR.

Setakat ini, 8 DUN yang berpotensi menang di Perlis, semuanya dibolot oleh PAS.

Begitulah sekali licik PAS mempermainkan rakan-rakan sekutunya sehingga sanggup mengsabotaj teks ceramah. Nampaknya, PAS benar-benar berpegang kepada prinsip matlamat menghalalkan cara dalam mencari jalan untuk berkuasa.

Oleh itu, tidak salahlah jika UMNO sering mempertikaikan kedudukan PAS sebagai parti Islam. Ini kerana di dalam Islam, ketulusan dan keikhlasan adalah tonggak keimanan. Tanpanya, apa saja yang dibuat tidak akan membawa makna. Tidak ada ungkapan ‘matlamat menghalalkan cara’ di dalam Islam kerana Islam menuntut umatnya agar sentiasa menggunakan cara yang benar walau apapun yang terjadi.

Kita difahamkan bahawa sebelum ini, Haron Din ada didatangi Anwar yang telah menghidu akan penolakan terhadapnya dari golongan Ulama PAS. Tetapi, Haron Din telah bertindak berdolak dalih dan berbohong bagi menenangkan Anwar walaupun sebelum itu telah pun bersepakat untuk menolak Anwar. Bukankah berbohong merupakan satu dosa? Kenapakah seorang Ulama perlu berbohong dalam soal yang beliau boleh berterus terang?

Jelas, Haron Din bermain politik yang paling kotor di mana beliau dan seluruh golongan Ulama PAS sanggup selama ini berpura-pura menyanjung Anwar sehingga sanggup menidakkan bukti jelas mengenai skandal Anwar. Tidak cukup dengan itu, golongan Ulama ini juga dengan sengaja memfitnah sebagai UMNO memfitnah Anwar, semata-mata untuk membela Anwar.

Mereka juga sanggup mempermainkan ayat Al-Quran, soal sumpah, soal 4 saksi dan sebagainya, semata-mata untuk menyesuaikannya dengan keadaan yang mana memberi kelebihan kepada Anwar. Walhal, di dalam hati mereka cukup maklum tentang kebenaran mengenai salahlaku Anwar.

Sehinggakan ke hari ini, di ketika Haron Din sedang mengatur gerakan besar-besaran untuk menyingkirkan Anwar, masih ada lagi pencacai PAS yang buta tuli, kabur dan kosong yang berterusan membela Anwar kerana berpegang teguh kepada apa yang diperkatakan oleh golongan Ulama itu mereka sebelum ini.

Kita ingin bertanya Haron Din, kenapa tidak menolak Anwar secara terbuka sahaja? Iaitu tampil mengakui bahawa PAS percaya bahawa Anwar sememangnya tidak bersih agar pencacai-pencacai tadi kembali ke pangkal jalan? Kenapa Haron Din sanggup membiarkan penyokong mereka sendiri terus tersesat menyanjung dan memuja Anwar?

Bercakap tentang hal ini, kita sebagai saudara seagama turut merasa malu. Tidak tahu apakah yang lebih busuk antara ‘DAP memperkudakan PAS kerana PAS bodoh dan gila kuasa’, atau ‘PAS menikam belakang DAP dan PKR kerana gila kuasa’. 

Dalam kata lain, kita tidak tahu mana lebih buruk antara ‘PAS yang bodoh’ atau ‘PAS yang jahat’.

Jika caranya saja sudah salah dan bertentangan dengan Islam, apakah jaminan yang PAS akan dan mampu mempertahan dan melaksanakan agenda Islam sekiranya mereka memerintah?

PAS sudah terlalu kotor nampaknya. Jubah yang dipakai juga sudah tidak mampu lagi menutup najis yang bersememeh, bertakung dan busuk. Segala sifat amarah, fitnah, putar-belit, dengki, iri hati, cemburu, dendam, benci, gila kuasa telah menjadi cara hidup ‘umat PAS’ yang dipromosi oleh Ulama mereka.

PAS wajib membersihkan diri jika ingin terus memakai nama Parti ‘Islam’ SeMalaysia. Sesungguhnya, tiada apa lagi yang Islam di dalam PAS kecuali nama, slogan dan sebutannya saja. Jubah dan serban yang dipakai Ulamanya itu juga bukan lambang Islam, tetapi lambang budaya Arab.

Bak kata seorang Ulama dari Indonesia yang menyampaikan kertaskerja di dalam program Islam di Nusantara baru-baru ini, “Islam itu tidak ada imej atau bentuk tertentu kerana ia adalah untuk semua bangsa di dunia. Malah, kubah pun bukanlah lambang atau bentuk binaan Islam tetapi hanyalah berdasarkan budaya sahaja.”

Mungkin inilah antara sebab musabab Kaabah itu bentuknya segi empat, tanpa ukiran atau tanda apa-apa supaya manusia tidak meletakkan imej atau bentuk tertentu bagi menggambarkan Islam, lalu taksub dan keliru pula mengenainya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive