Thursday 14 February 2013

DARI FAIL LAMA !!! SIAPAKAH ABE JAK SELAK KAIN @ ABE JAK LAPAR BALAK ???

RAZAK ABAS adalah kroni besar Nik Aziz. Terkenal di kalangan orang politik Kelantan sebagai Abe Jak Lapar Balak. Di peoingkat Nasional terkenal dengan panggilan Abe Jak Selak Kain kerana pernah menyelak kain peloikatnya di hadapan Puteri UMNO sewaktu Pilihanraya Kecil Par;limen Pendang dan DUN Anak Bukit di Kedah pada tahun 2002.


Bekas pegawai Perbadanan Menteri Besar dan orang kanan Husam Musa yang pernah menulis di blognya berhubung Razak Abas.

"Khalid Al Walid Pas" atau Razak Abas tidak dapat dinafikan oleh sesiapa keakrabannya dengan Tuan Guru Nik Aziz Menteri Besar Kelantan yang separuh sedar.

Walaupun dia gagal menggulingkan Ku Li di dalam PRU 1999, kejayaan Pas mempertahankan Kelantan dengan cemerlang membawa keberkatan kepadanya. Tambahan pula sebelum dia menyelak kainnya di Pendang pada tahun 2002, dia dilaporkan sudah berbisik dahulu kepada Nik Aziz akan tindakannya. Lantas apabila dia benar-benar berbuat demikian, bertambahlah keberkatannya disisi Tuan Guru Bentara Setia Nik Aziz.

Nik Aziz selepas Abe Jak Selak Kain di bebaskan dari tuduhan atas sebab teknikal, membuat kenyataan berikut,

"Abe Jak memasuki Pas kerana yakinkan kebenaran, bukan kerana subsidi pangkat atau wang" - Nik Aziz, 10 Jan 2003.

Ternyata kebenaran yang Nik Aziz maksudkan ialah kebenaran mencari wang ringgit. Sanggupkah Nik Aziz berbohong bahawa hubungan Nik Aziz dan Husam tegang kerana Husam cuba sekat daripada konsesi balak terus diberi tanpa henti kepada Razak Abas menerusi anaknya Roshaimi ???

Sanggupkah Nik Aziz menafikan Razak Abas akan melutut dan menangis di hadapan Nik Aziz sebelum menyuarat Jawatankuasa Balak Negeri berllangsung ??? Palling tidak 11 buah syarikat milik Roshaimi Razak telah menerima berpuluh ribu ekar tabah balak dari kerajaan pimpinan Nik Aziz.

Inilah habuan kerana Abe Jak selak kain dan menunjukkankan 'kotenya kepada Puteri UMNO dan atas kesiilapan teknik dan dengan kepintaran si wheel chair Karpak Singh maka Abe Jak Selak Kain di lepaskan.

Kes selak kain: Abdul Razak dibebaskan

ALOR STAR 9 Feb. - Mahkamah Majistret di sini hari ini sekali lagi membebaskan penceramah Pas, Abdul Razak Abas yang dituduh menyelak kain dan menunjukkan kemaluannya kepada seorang ahli Puteri UMNO pada pilihan raya kecil Anak Bukit pada Julai 2002.

Keputusan itu dibuat oleh Majistret Badrul Munir Mohd. Hamdy selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan kes melampaui keraguan munasabah terhadap penceramah berusia 62 tahun itu.
Mahkamah juga mendapati bahawa bukti yang dikemukakan saksi pendakwa atau bukti oleh pihak berkecuali yang menyokong saksi pendakwa juga gagal menunjukkan keraguan munasabah.

Badrul Munir berkata, keterangan dua saksi utama pendakwa juga lemah dan mahkamah terpaksa menilai semula bukti alibi yang melampaui keraguan munasabah.

Abdul Razak diwakili peguam Karpal Singh dan anaknya, Jagdeep Singh Deo manakala pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Masri Daud.

Beliau yang berasal dari Rantau Panjang, Kelantan pernah dibebaskan oleh mahkamah yang sama selepas pihak pendakwa gagal membuktikan kes prima facie terhadapnya pada 26 Disember 2002.


1 comment:

  1. page pencacai plg bangang..dh klh kes lg mau slhkan org

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive