Wednesday, 27 February 2013

Saya Bakal Perdana Menteri Malaysia Selepas PRU13 ???



Perkara yang tak mungkin terjadi..tetapi saje lah kita layan bersama-sama drama yang belum difilemkan ini.....

Pada suatu petang di musim hujan

Papa - Jah..ooo Jah..meh le sini kite sembang-sembang

Mama - Ish abang ni..cakap nak sembang pastu mulalah nak itu ini..Jah tak larat la

Papa - Kamu pun satu la..takdenye abang nak ape-apekan kamu (dah expired)

Tiba-tiba muncul anak kesayangan mereka

Izzah - Hai Papa..hai Mama..acaner cite manifesto kite Pa?

Papa - Hai..hauduyudu..Papa baru nak ajak Mama kamu bersembang pasal ni

Izzah - Oooo..tadi Uncle Tokong ade call..dia cakap penyokong Roket happy

Papa - Papa tau..pakcik Eddy pun cakap camtu

Izzah - Sape pakcik Eddy?

Papa - Laaaa..Presiden PasPisPus le sayang ooiii

Izzah - Ape dia cakap Papa?

Mama pun menyampuk

Mama - Ape lagi..duk sibuk la tanya jawatan ape Papa nak bagi kalau kite menang Pru 13 ni

Izzah - Habis tu Papa cakap apa?

Papa - Papa cakap la Timbalan PM..dengan uncle Tokong pun Papa cakap camtu jugak

Mama - Papa kamu saje bagi dorang stim je tu

Izzah - Maksud Mama?

Mama - Kalau kite Menang..Papa kamu PM..Mama jadi TPM la..kamu jadi Menteri Kewangan..amacam?

Izzah - Yeay! Seronoknye pegang duit..boleh beli handbag Hermes ngan kasut Prada

Papa - Ye la tu..Papa nak beli balik jam Omega..cilakak betui la depa ambik jam Papa

Mama - Mama nak beli tudung Ariani je..hik hik hik

Maka..mereka sekeluarga pun bersembanglah dengan panjang lebar rancangan-rancangan jika Pakatan Rakyat menang Pru 13

Dengan cerita tersebut marilah kite mengundi Barisan Nasional kerana Parti anak beranak hanya memenuhi kehendak keluarga..bukan kehendak Rakyat..

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive