Tuesday 18 December 2012

DERA ANAK TIRI - MEKANIK SYAITAN TIDAK DIBENAR IKAT JAMIN OLEH MAHKAMAH


KLANG: Mahkamah Majistret di sini tidak membenarkan ikat jamin terhadap seorang mekanik yang dituduh mendera anak tirinya berumur tiga tahun demi keselamatan mangsa yang tinggal bersama tertuduh.



Majistret Suhaima Mohd Noor, kemudian menetapkan 15 Jan depan untuk sebutan semula kes ke atas T. Rajasegaran, 32, dari Kapar di sini yang mengaku tidak bersalah menganiaya kanak-kanak lelaki itu sehingga menyebabkan kecederaan fizikal di sebuah rumah di Kapar, kira-kira jam 12.30 tengah hari pada September lepas.

Kes itu adalah rentetan kejadian dera terhadap mangsa menggunakan senduk nasi dan acuan maruku, yang disebarkan melalui laman Facebook baru-baru ini.

Timbalan Pendakwa Raya, Munirah Shamsudin @ Baharum, yang mengendalikan pendakwaan membantah ikat jamin diberikan kepada tertuduh atas alasan mangsa tinggal bersama lelaki itu.

Rajasegaran yang tidak diwakili peguam bagaimanapun memohon mahkamah membenarkannya diikat jamin atas alasan dia menanggung dua orang isteri yang tidak bekerja serta empat anak berumur antara lima tahun ke lapan bulan.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive