Monday 10 June 2013

"Mohd Farizal" Pelajar IPTA Pantai Timur Hina Lagu Negaraku Dalam Facebooknya!!!

KUALA LUMPUR 10 Jun - Seorang lelaki dipercayai pelajar sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) di sebuah negeri di Pantai Timur didakwa telah menghina lagu Negaraku di laman sosial.

Perkara itu didedahkan oleh blog Angin Perubahan dalam entri terbarunya hari ini. Ekoran penghinaan terbuka itu pemilik akaun Facebook tersebut, "Mohd Farizal" telah dikecam oleh beberapa pengikut-pengikut laman sosialnya.

Lelaki terbabit telah bertindak mengubah suai senikata lagu Negaraku dengan perkataan-perkataan yang menjijikkan terhadap tanah air dan raja-raja Melayu.

Antaranya "Negaraku, tanah tumpahnya maniku. Rakyat hidup miskin dan makan taik... Tuhan, matikanlah raja kita, masuk kubur... Tuhan, masukkan raja kita ke negara jahannam..."

Sebelum ini, beberapa individu telah menggunakan laman-laman sosial terutama Facebook untuk menghina Rasulullah SAW, agama Islam, institusi raja-raja Melayu dan pihak berkuasa seperti Polis Diraja Malaysia.

Sehubungan itu, pelbagai pihak mendesak agar pihak berkuasa mengambil tindakan tegas terhadap individu terbabit kerana tindakan tidak bertanggungjawab mereka boleh menjejaskan keharmonian negara. - UTUSAN

PT
Selagi pihak kerajaan tidak menggubal satu hukuman yang setimpal dengan perbuatan indivudu menghina Nabi Muhammad SAW,  hina institusi raja serta Lagu Kebangsaan perbuatan ini akan berterusan.

Apa tidaknya kerana pihak polis hanya menangkap kemudian melepaskan setelah selesai siasatan.Itu saja yang pihak polis dapat lakukan setakat ini.

Pasti bersilih ganti individu yang menjadikan media sosial sebagai medan melepaskan nafsu marah mereka dengan pelbagai penghinaan. Percayalah perbuatan ini akan berterusan selagi sikap kurang tegas kerajaan terhadap si pelaku.

3 comments:

  1. Penat dah ckp kat kerajaan ni..amik tindakan mcm bangsat..cuba melayu yg memaki hamun..confirm sampai lubang cacing polis cari..hari ni aku pun nak maki...wooii polis polis bangsat sekalian..korang ni lahir ikut pantat babi ke wooii..menteri KDN wooiii..bapak ko main ngan pelacur ke yg boleh dpt anak penakut mcm kau hah!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cina barujer kene tangkap tu ape? setakat pakai anon untuk komen baik xpayah la bacul. penakut. berani sangat nak maki orang guna id betul la bangsat.

      orang mcm ko ni tak layak hidup. dosa mak bapak ko byk sgt sbb tu dapat anak bangsat babi mcm ko. dasar keturunan celaka

      Delete
    2. kalu aku jupe mg..mmang aku katok mg..mg x knl aq sape..tnggu mse jew mg manusia..

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive