Monday 13 June 2016

Pelik!!! Nelayan Sekinchan Terabai Di Bawah BN #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

Semalam dalam satu sidang media TPM, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata kerajaan menggunakan kaedah diplomatik untuk membebaskan nelayan-nelayan yang kini ditahan oleh penguatkuasa Indonesia.
Kebanyakkan nelayan tersebut adalah dari Sekinchan, Sungai Besar yang ditahan di Indonesia sebelum ini ketika mereka keluar menangkap ikan.

Usaha TPM melalui KDN untuk membebaskan nelayan yang ditahan di Indonesia bukan untuk mendapatkan sokongan pengundi Cina dalam PRK Sungai Besar semata-mata.
Sebelum ini pada 4 Mac 2016, Pengerusi BN Sungai Besar, Dato Jamal Yunos serta beberapa pemimpin parti kompenen BN Bahagian Sungai Besar telah pun perjuangkan nasib nelayan-nelayan di Sekinchan.

Pengumuman TPM semalam yang menyatakan kerajaan sedang berusaha menggunakan kaedah diplomatik untuk membebaskan nelayan yang ditahan merupakan tindakan susulan usaha yang dibuat oleh pemimpin BN.

Ini bukti bahawa nasib nelayan di Sekinchan, Sungai Besar lebih terbela di bawah BN bukannya di bawah PAN/DAP.
Justeru, diharap masyarakat nelayan di sekitar Sekinchan yang terdiri daripada kaum Cina dapat membuat penilaian yang baik dalam PRK Sungai Besar pada 18 Jun nanti. 

Jika PAN/DAP diberikan peluang oleh pengundi Cina dalam PRK Sungai Besar kali ini, belum pasti nasib nelayan di Sekinchan akan terbela. Begitu juga dengan nasib penduduk Sg Besar amnya, belum pasti segala pembangunan dan pembaharuan dapat dilaksanakan jika memilih untuk memenangkan pembangkang. Fikir-fikir dan renung-renungkan. PT yakin dan percaya pengundi- pengundi parlimen Sg Besar mampu mengubahnya!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive