Friday 17 June 2016

Awas!!! Taktik Sampah Pembangkang Di Saat Akhir!!! #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

SUNGAI BESAR-Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Yunos mengingatkan pengundi dan jentera Barisan Nasional (BN) Sungai Besar agar berhati-hati dengan permainan politik kotor dan licik yang mungkin menjadi modal pihak pembangkang di hari terakhir kempen bagi menimbulkan persepsi negatif rakyat terhadap calon BN.

Kata beliau, pihak pembangkang kini berada di tahap yang paling tertekan di waktu-waktu terakhir kempen menjelang hari pengundian, justeru itu mereka boleh berbuat apa saja demi untuk meraih undi dan menimbulkan persepsi negatif rakyat terhadap calon BN.

“Pihak pembangkang kalau berdasarkan track record mereka dalam pilihanraya sebelum ini, kebarangkalian besar mereka akan menggunakan taktik kotor. Di sini saya tekankan kepada jentera PAN agar kita berwaspada dan berhati-hati kerana kita tahu semua jentera mereka adalah dari Dap.

“Ini kerana jentera Dap tidak memahami dan tidak tahu nilai-nilai semangat persefahaman antara kaum di mana kita lihat timbul jentera Dap tidak hormat umat Islam bersempena bulan Ramadan ini dengan mengadakan ceramah mereka yang diadakan pada waktu umat Islam sedang solat terawih, jadi mereka boleh lakukan apa saja provokasi yang melampau.

“Sepertimana minggu lepas, mereka menaikkan papan tanda provokasi yang tertera perkataan-perkataan perkauman yang tidak sepatutnya mereka lakukan.

“Jadi saya menyeru pada setiap masyarakat, jentera dari dalam dan luar agar lebih berhati-hati dan bertindak pantas untuk menangani apa juga provokasi yang dilakukan oleh pihak lawan terutama daripada PAN,” tegas beliau di sini hari ini.

Sehubungan itu, beliau mahu mana-mana jentera parti atau pengundi di kawasan ini yang melihat sebarang bentuk poster, papan tanda, kain rentang dan sebagainya yang berbaur perkauman dan melanggar tata etika serta undang-undang pilihanraya.

“Kita telah wujudkan biro keselamatan dan biro aduan di setiap pusat daerah mengundi (PDM) dan mana-mana pihak yang melihat sebarang poster, risalah dan papan tanda yang tidak sepatutnya boleh melaporkan kepada pihak-pihak keselamatan di PDM mereka.

“Dan di command center BN di Sungai Panjang ini juga ada biro keselamatan dan aduan kita yang bertugas selama 24 jam pada 16, 17 dan 18 Jun ini bagi memastikan pilihanraya dan gerak kerja jentera BN di kawasan ini berjalan lancar.

“Sekiranya ada aduan dan laporan berhubung perkara-perkara tersebut maka kita diperingkat bahagian akan mengambil tindakan segera bagi menangani masalah atau sebarang provokasi melampau dari pihak lawan. Dan pada tarikh-tarikh tersebut juga saya juga akan berada di command center 24 jam bagi memastikan semuanya dalam keadaan terkawal,” ujarnya.

Kepada jentera BN perlu mengambil peluang berkenaan dengan memanfaatkan hari-hari terakhir kempen dalam memastikan penyokong setia BN dan pengundi yang berada di luar Sungai Besar keluar mengundi pada 18 Jun iaitu esok.

Hati-hatilah pengundi Sg Besar, ingat Amanah itu kuda tunggangan Dap, jadikan esok hari yang penuh bermakna.Kuasa memilih pemimpin berada di tangan anda. Pastikan PRK Sg Besar tidak berlalu sia-sia dan esok merupakan hari penentuan. Bijak memilih, Sg Besar bersih. Fikir-fikir dan renung-renungkan. Pengundi Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive