Tuesday 12 June 2012

WWW1 - NIZAR MOHON MENGADAP SULTAN JOHOR


KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Bukit Gantang Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin akan memohon mengadap Sultan Johor Sultan Ibrahim Ismail dan bersedia meminta maaf supaya kontroversi isu bidaan nombor pendaftaran WWW 1 yang berlaku dapat dihentikan.

Beliau akan menghantar surat memohon mengadap kepada sultan Johor pada bila-bila masa sahaja.

"Surat akan dimajukan kepada istana, untuk kita kemukakan permohonan mengadap," katanya dalam sidang media di lobi Parlimen.

Ketika ditanya mengapa beliau mahu memohon maaf, sedangkan beliau sendiri mempertahankan kenyataan 'tweetnya' langsung tidak menggambarkan penghinaan kepada Sultan Johor, beliau berkata itulah sifatnya sebagai seorang rakyat.

Katanya, tidak salah untuknya memohon maaf dan itu merupakan sifat yang mulia.

Terdahulu, Nizar menyatakan pandangan sebagai seorang rakyat di dalam 'tweet' dan tidak bermaksud untuk mempertikaikan tindakan Sultan Ibrahim Ismail menawarkan bidaan tertinggi sebanyak RM520,000 sebaliknya kenyataan itu dibuat secara umum.

“Itu hanya pandangan saya sebagai rakyat biasa yang melihat senario di negara ini bahawa masih ramai yang hidup dalam kesempitan dan memerlukan perhatian,” katanya.

Sementara itu, beliau tidak teragak-agak akan mengambil tindakan undang-undang terhadap akhbar Utusan dan TV3 kerana telah membuat tuduhan palsu ke atasnya.

Tindakan itu, katanya berlandaskan kenyataan palsu yang dibuat dua media terbabit iaitu mengatakan bidaan nombor pendaftaran menggunakan duit rakyat. - Bernama

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive