Tuesday 5 June 2012

BIAR BETUL !!! MENGIMBAU PROJEK KORIDOR DEPU HUSAM


Kebiasaannya projek-projek yang dirancang dan dilaksanakan oleh Husam, Insyallah ianya tidak akan ke mana. Hanya gah pada nama dan pelancarannya sahaja sepertimana projeknya yang lepas-lepas. Terbaru projek Husam adalah Lebuh Raya Rakyat. Tetapi ada baiknya kita imbas kembali Projek Koridor Depu Husam beberapa tahun lalu.

Projek kambing jamnapari
Projek Kelantan Koridor Depu
Dinar emas Kelantan
Bazar Tok Guru
Skim takaful warga emas Kelantan 
Kompleks sukan dan stadium Bukit Merbau

Ketika Kerajaan Pusat di bawah UMNO sedang sibuk melancarkan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER) kira-kira lima tahun lalu, Kerajaan Pas Kelantan juga tidak mahu mengalah, mereka wujudkan satu lagi koridor iaitu Koridor Depu.

Agak kelakar bunyinya depu hendak berlawan dengan perancangan ekonomi berimpak tinggi untuk jangka masa panjang. Tetapi seperti Pas melalui master mindnya Husam Musa meyakinkan rakyat bahawa depu boleh mengubah hidup dengan memberikan pendapatan tambahan.
Maka berpuluh-puluh 'bill board' dan baner dinaikkan untuk menunjukkan bahawa Kerajaan Pas Kelantan serius dengan pembangunan depu. Bagaimanapun sehingga kini habuk pun tidak ada. Mana pokok depu, mana raisinnya yang dikatakan harga berpuluh ribu.

Itulah dia wajah sebenar Pas Kelantan, perancangan mereka tidak pernah berjaya tetapi mereka amat bijak bermain wayang menutupnya. Khabarnya Kerajaan Pas Kelantan menyediakan peruntukkan jutaan ringgit untuk projek depu ini. Adakah ini satu lagi pembaziran.

Jika melalui Jalan Pasir Mas - Rantau Panjang sudah pasti semua dapat melihat sebuah tapak sedang dibangunkan di bawah projek ECER  iaitu Kompleks RTC dan beberapa prasarana lain,tetapi bagaimana dan apa sudah jadi dengan Koridor Depu, habuk pun tidak ada.
Koridor Depu hanyalah koridor untuk menipu rakyat, koridor yang cuba menunjukkan Kerajaan Pas Kelantan ini hebat malah lebih hebat daripada Kerajaan Pusat.

pT
Sampai sekarang, akhirnya tidak ada satu pun yang kelihatan, sekali lagi rakyat Kelantan ditipu oleh Pas. Sudah sampai masanya kita berfikir dengan waras atau apakah kita mahu ditipu untuk tempoh 22 tahun lagi. Fikir-fikirkanlah!!!.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive