Wednesday 13 August 2014

Inilah PR!!! Kena Pecat Exco Tapi Salahkan Undang2???

Kesemua exco kerajaan negeri Selangor yang dipecat Menteri Besarnya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim petang tadi tetap akan meneruskan tugas mereka seperti biasa, esok.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Datuk Teng Chang Khim, pemecatan kesemua exco tersebut tidak diiktiraf Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor.

"Semua ahli-ahli exco yang kononnya dipecat akan terus bekerja dan balik ke pejabat (esok) untuk meneruskan kerja kami sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor.

"Undang-undang tidak mengiktiraf pemecatan kami. Mengikut perkara 53 Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor, pelantikan ahli-ahli exco adalah dibuat oleh Sultan Selangor atas nasihat menteri besar.

"Oleh itu, hanya Sultan Selangor saja yang berkuasa untuk menamatkan kedudukan ahli exco," katanya kepada pemberita pada sidang media tergempar, hari ini. Jelasnya, surat pemecatan yang dikeluarkan Abdul Khalid menyebut Sultan Selangor telah memperkenan keputusan itu.

"Tapi, Abdul Khalid tidak meninggalkan pejabatnya sejak pagi sehingga beliau menyelesaikan sidang akhbar yang diadakan selepas 6 petang. Tapi sebelum pukul 6 petang, kami telah menerima surat pemecatan tersebut.

"Ini bererti Abdul Khalid tidak memberi gambaran yang benar. Beliau masih belum menghadap Sultan Selangor untuk menasihatkan baginda bagi menamatkan perkhidmatan kami," katanya. Beliau turut menyebut di mana Abdul Khalid sebagai ahli PR yang telah dipecat tidak mempunyai legitimasi untuk memecat ahli kerajaan PR.

"Kerajaan di Selangor adalah kerajaan PR. Oleh itu, beliau sebagai ahli PR yang telah dipecat parti tidak ada legitimasi untuk memecat ahli kerajaan PR. Ini tak pernah berlaku dalam sejarah demokrasi dalam mana-mana negara di dalam dunia ini.

"Jadi beliau telah catat satu rekod dunia dengan memecat kerajaan sedangkan beliau sendiri telah dipecat oleh kerajaan tersebut atau anggota parti dalam kerajaan tersebut," katanya. Lewat hari ini, Abdul Khalid mengumumkan telah memecat kesemua Exco DAP dan PKR. - Sumber

PT
Rasa nak tergelak bila melihat perangai exco2 pkr dan dap yang dibuang dari exco oleh MB Khalid tetapi masih LAPAR dengan jawatan tersebut. Sanggup memBODOHkan diri sendiri datang bertugas di pejabat. Meroyan apa wahai exco dap dan pkr?????

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive