Wednesday, 6 August 2014

Sepakatkah Kita Untuk Boikot McDonalds Sampai Tutup???

TUESDAY, AUGUST 5, 2014 Himpunan Boikot McDonalds Sampai Tutup..Haha... Bengong.memang betul-betul beri tekanan ni pada McDonalds...siang himpunan boikot..malam tutup....PT nak kata jangan hangat-hangat  tahi ayam sudah...esok lusa McD buat promosi buy 1 free 1...berpusu..pusu amek... 

 Ni baru McD..kalau semua produk  zionis yahudi pakat buat macam ni comfem havoc!sebelhm nak boikot pastikan kita ada penganti...maksud aku..nak boikot kedai makan milik Israel..kita perlu ada kedai makan yang standard sama juga... Nak boikot Astrow..kita kena ada teknologi sama macam tu..comfomlah terangkat yahudi laknatullah! 

Jangan hangat2 taik ayam macam gambar di bawah ni sudah! Untuk yang kaki boikot ni..meh baca bawah ni... 

 ISU BOIKOT : "CARA HIDUP YAHUDI VS PRODUK YAHUDI " 

 Soalan: yang mana lebih utama,boikot cara hidup yahudi atau boikot produk yahudi? 

Jawab: dua-dua afdal.. 

 Soalan: tapi yang mana lebih utama? 

 Jawab: boikot cara hidup mereka... 

 Soalan: kenapa? 

Jawab: Seluruh kehidupan Nabi S.A.W memboikot kehidupan yahudi dan nasrani,kalau Nabi S.A.W nampak yahudi pakai kopiah,Nabi S.A.W arahkan para sahabat pakai serban,Nabi S.A.W nampak orang arab jahiliah pakai jubah meleret,Nabi S.A.W arahkan para sahabat potong jubah dan seluar mereka hingga terdedah buku lali,Nabi S.A.W dpt tahu yahudi puasa 10 muharam,Nabi S.A.W arahkan para sahabat puasa 9 dan 10 muharam,dan banyak lagi pemboikotan Nabi S.A.W terhadap cara hidup yahudi nasrani. 

 Soalan: Tapi kenapa zaman sekarang orang sibuk nak boikot produk yahudi je tapi kehidupan mereka tak ubah/sama seperti yahudi? 

Jawab: itu salah faham agama yang besar sebab Nabi S.A.W dulu tak boikot produk yahudi bahkan banyak hadis menceritakan Nabi S.A.W dan sahabat bermuamalah dengan yahudi nasrani...

Tapi zaman sekarang kita boikot produk yahudi JUGAK kerana kebencian kita terhadap kezaliman mereka membunuh saudara kita,bahkan juga kerana tidak mahu menyumbang wang kepada mereka untuk beli senjata dan bunuh saudara kita tapi boikot produk tanpa boikot cara hidup mereka ialah khilaf sunnah Nabi S.A.W yang besar. 

 Soalan: Jadi apa patut kami buat? 

 Jawab: Buatlah dua2,tapi yang lebih penting dan yang lebih diutamakan baginda Nabi S.A.W ialah memboikot cara hidup yahudi nasrani....pahala memboikot cara hidup yahudi insyaallah lebih besar kerana ia perjuangan Nabi S.A.W dari mula hidup sampai wafat berbanding boikot produk mereka yang kita tahu secara logiknya nampak memberi kesan tapi sebenarnya mereka sudah bersedia untuk hadapi pemboikotan seluruh dunia. 

Dalam masa yang sama yahudi sangat gerun jika umat islam kembali kepada Allah, penuhkan masjid, hidupkan malam dengan nama Allah,hidupkan amalan sunnah,menjaga aurat,menjaga pergaulan lelaki perempuan dan yahudi tidak dapat bertahan jika itu yang DISIBUKKAN OLEH UMAT ISLAM SEDUNIA..

Baca qunut nazilah yang diajar Nabi S.A.W ketika dapat khabar berita penderitaan saudara islam yang jauh lebih berganda2 dapat menarik nusratullah (pertolongan Allah) kerana ia diajar Nabi S.A.W...tapi apa2 pun,semua usaha yang baik itu baik dan kita jangan tinggalkan kebaikan,cuma kita UTAMAKAN yang Nabi S.A.W ajar dulu kerana Nabi S.A.W itu imam kita...

 ‪#‎TAHU_FAHAM_AMAL‬ Orang Islam hari ini tidak amal sunnah tidak suka sunnah PETANDA yahudi dah lama racun halus org islam. Lihatlah dalam : Pakaian di pejabat atau luar pejabat - Jumaat pakai jubah itu pun janggut di repair atau di potong terus. 

Makanan - Bermegah dan berlumba-lumba dalam majlis keraiaan. Rumah - tidak ada suasana Taqwa. Banyak gantung gambar dan majlis Lalai-TVdan Radio. Ha baca bawah ni juga... �� 

Tatacara n tatasusila boikot [Nasihat Buat Pemboikot McD dan sebagainya] Ini merupakan nasihat daripada seorang saudara kalian yang turut memboikot semampu beliau produk-produk yang menyokong pembinaan negara Zionis Israel. 

 1- Hendaklah kalian fahami bahawa produk-produk itu adalah halal, tidak haram. Jangan sesekali mengeluarkan perkataan produk itu haram, dan sebagainya. 

 2- Jauhilah mengeluarkan perkataan-perkataan seperti 'Pekerja McD bekerja dengan pembunuh, tak ada perkemanusiaan dan sebagainya..' Sesungguhnya perkataan sedemikian adalah perkataan hawa nafsu. Mereka bekerja mencari rezeki yang halal, dan bukan hak kita berkata sedemikian kepada mereka. 

 3- Jauhi sifat-sifat buruk seperti pergi bawa makanan lain dan makan dalam McD, atau saja-saja masuk McD untuk guna tandas mereka atas alasan untuk naikkan kos operasi mereka, atau berkumpul di hadapan kedai mereka. 

Sesungguhnya mereka membayar sewa untuk premis perniagaan itu, dan tindakan mengganggu kehadiran pelanggan mereka adalah tindakan yang melanggar akhlak Islami dan melanggar hak orang yang sudah membayar sewa untuk premis tersebut.  

4- Fahamilah, boikot ini satu ijtihad politik. Ia bukan satu perkara yang qathie/pasti wajibnya. Ia akan sentiasa ada pro dan cons kerana ia satu ijtihad dalam bab keduniaan. 

 5- Ingatlah, saudara-saudara kita bukan hanya di Gaza, bahkan yang sedang mencari rezeki bekerja itu. 

 6- Memboikot adalah hak seorang pengguna. Kita sebagai pengguna berhak boikot, dan ajak orang boikot. Tetapi kita tiada hak mengganggu perniagaan orang yang sah dengan berdiri di depan kedai mereka, di pintu kedai mereka, apatah lagi masuk ke dalam premis mereka, atau mensabotaj supaya kos operasi mereka meningkat. 

 7- Saya memilih boikot, kerana itu hak saya sebagai pengguna. - Sumber

2 comments:

  1. Itulah.. pg td bergegar dlm opis aku pasai boikot mcd.. alih2 2 budak opis p tapau mcd..

    Tp aku maafkan.. sebab depa org Sel..
    Bukan cerdik sgt... pemimpin sokong kaki juboq pun depa undi !!

    ReplyDelete
  2. Adalah digalakan membakar jika keta benci pada sesatu produk atau jenama tersebut......ini perlu untuk menunjukan betapa kita benci dan meluatnya kita ,,,,,,,,,,,bakarlah cara berhemah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive