Tuesday 17 July 2012

FOTO TERKINI !!! 'INDUSTRI AREA' PENGKALAN CHEPA LENGANG??






Kilang untuk dijual - Lori pun kasi angkat juga..


Petikan dari ucapan Ketua UMNO Bahagian Pengkalan Chepa..

“Penduduk Pengkalan Chepa sebenarnya rugi besar sebab dulunya kawasan ini ketika di bawah pemerintahan Barisan Nasional (BN) merupakan salah satu kawasan perindustrian. Sebut sahaja Pengkalan Chepa inya satu kawasan untuk memberikan kemudahan kepada rakyat mendapatkan peluang pekerjaan. Dulu mempunyai banyak kilang besar…hari ini kebanyakannya dah tutup….Kenapa berlaku sedemikian? - Ketua UMNO bahagian Pengkalan Chepa, - Datuk Dali Husin 

Pusat servis tayar juga akan di 'lego'

Tetapi apa yang di nayatakan oleh Datuk dali Husin telah berlalu beberapa dan sekarang ternyata Kerajaan pas Kelantan gagal dalam menjana ekonomi untuk Kelantan. Kebanyakan kilang2 di kawasan Perindustrian Pengkalan Chepa sudah banyak di tutup. Kerana apa?

Tinggal papan tanda kedai..tokey dah chow...

Kegagalan kerajaan negeri menyediakan intensif kepada pelabur dan keduanya menyediakan prasarana yang lengkap juga tidak digunakan sebaik mungkin oleh Kerajaan dibawah pimpinan Menteri Besar Nik Abdul Aziz Nik Mat.


Kilang untuk disewa - murah pun tak apa..wa mau balik kampung..

Sepatutnya kawasan berkenaan yang merupakan kawasan Menteri Besar dimajukan dengan pembangunan yang pesat dan berdaya maju.Contohnya di Terengganu….Datuk Seri Idris Jusoh daripada Besut ketika menjadi MB Terengganu membangunkan kawasan berkenaan. Besut dulunya yang jauh ketinggalan hari ini membangun dengan pesat.

Nama hebat !!! Darul Naim auto City..tapi hanya 3 buah kedai je yang beroperasi..
yang lain sudah 'bungkus'...

Begitu juga di Perak, Gerik dulu tidak dikenali tetapi apabila Datuk Seri Tajol Rosli Ghazali menjadi MB maka Gerik dimajukan dan menjadi jalan utama penghubung antara pantai Timur dan Utara. Tetapi di Kelantan kawasan MBnya hidup segan mati tidak mahu…itulah realitinya yang berlaku kepada kita rakyat Kelantan.

Megah berdiri deretan kedai...tapi hanya jadi tempat tinggal ....???

KB Arena Futsal dahulunya sebuah kilang..
 diubah menjadi padang futsal..

Apa pun kita masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat, fikir-fikir dan renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Pandai2 lah buat pilihan agar apa yang kita pilih nanti akan memberi keamanan dan keharmonian kepada generasi akan datang dan jangan kita buta dan dibutakan !!!

3 comments:

  1. artikel sampah.ditulis berdasarkn persepsi penulis semata2.bukti bergamba shj tdak boleh dijadikan hujah

    ReplyDelete
  2. Saya nak invest berapa sewa boleh dapat rate bagus. Fahri@hhipower.com

    ReplyDelete
  3. Preferred location is Pengkalan Chepa.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive