Friday 13 July 2012

TAK HABIS2 DENGAN MAHASEWEL SMM NI CARI PENYAKIT !!!


Setiausaha media Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Ahmad Shukri Kamarudin sedang disiasat di bawah Akta Hasutan kerana didakwa membuat komen menghina sultan Johor di Twitter.

Pada jam 11 pagi semalam, kira-kira 10 anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor menemui Ahmad Shukri (kiri) di pejabatnya, untuk merakamkan kenyataannya mengenai perkara itu.

Mereka nampaknya bertindak ke atas laporan polis oleh NGO Pertubuhan Penyatuan Pembelaan Melayu Malaysia (PPPMM), dan tiba dengan waran untuk menggeledah premis tersebut.

Polis juga merampas telefon dan memaklumkan kepadanya bahawa dia dituduh di bawah Seksyen 4 (1) (b) Akta Hasutan, kata Ahmad Shukri (kanan) dalam satu kenyataan ringkas semalam.

Menurut SMM, beliau telah membuat komen berkaitan dengan jawatan yang dibuat oleh penulis blog Uncleseekers mengenai sultan Johor.

Bagaimanapun tidak diketahui pada masa ini apa sebenarnya komen yang telah dibuat oleh Ahmad Shukri.

Polis bertindak demikian sehari selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pemansuhan Akta Hasutan dan digantikan dengan Akta Harmoni Negara.

SMM mempertahankan Ahmad Shukri hari ini, dengan menegaskan bahawa kebebasan untuk menyatakan pandangannya dijamin di bawah Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan.  - mStar

pT

Rasa diri hebat sangat barangkali, sehinggakan sanggup cari masalah dengan melakukan perkara yang tidak sepatutnya di buat. Tak habis2 dengan maslah yang ditimbulkan oleh SMM ni.. Apa pun masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat....fikir-fikir dan renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan !!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive