Sunday 15 July 2012

TAHNIAH PAS !!! SEORANG LAGI PELAKON SUAM2 KUKU SERTAI PAS


KUALA LUMPUR - Pelakon Adam Hamid berazam untuk mengubah dunia seni tanah air ke arah yang lebih baik dan berpaksikan syariat lebih-lebih lagi apabila dirinya sudah secara rasminya menjadi ahli Pas seumur hidup bermula malam tadi.

Menurutnya, dunia seni kini semakin lalai dan ramai penggiat seni tidak menghiraukan perintah-Nya ketika berkecimpung dalam dunia seni.

"Ramai yang leka dengan perintah-Nya dan melakukan yang terlarang.

"Jadi saya berasa terpanggil untuk mengajak mereka ke arah yang lebih baik dan berkongsi ilmu yang saya ada walaupun sedikit," ujarnya ketika ditemui selepas sesi ceramah pada majlis Siri Himpunan Hijau ke Putrajaya Peringkat Wilayah Persekutuan di sini, malam tadi.

"Saya akan bersara jika ada pihak-pihak tertentu yang menyenaraihitamkan nama saya untuk terlibat dalam mana-mana pihak produksi lakonan.

"Saya juga berharap agar dengan saya menyertai Pas ini tidak disalahertikan oleh mana-mana pihak," tambah beliau.

Beliau menambah, hanya menyerahkan segalanya kepada takdir berhubung statusnya dalam bidang seni tetapi bagi dirinya sendiri, usaha dalam bidang lakonan tetap akan diteruskan kerana ia sudah sebati dalam jiwa. sH

PT
Berhijrah kearah yg lebih baik..niat yang baik tak mesti dan tak perlu diwar2kan walaupun boleh menjadi contoh buat orang lain..tak mesti kena sertai parti politik baik parti apa pun...untuk berubah, dakwah supaya orang kembali kejalan yang benar baik dengan cara amal,nasihat dan contoh tak termasuk menyertai parti ..kita seru orang ke parti Allah..Agama Allah.  Apa pun kita masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat, fikir-fikir dan renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan !!!


.

18 comments:

  1. Ramai lagi para artis tengah menunggu giliran nak join Pas..sebab Pas memeberi rezeki yang sangat lumayan kepada mereka. Sekadar meminjam kata2 Ustad pungut duit Hairie Othman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rezeki tak semestinya duit.. kalau dgn masuk PAS byk dpt ilmu agama tu jg rezeki.. kalau masuk umno maybe dapat perempuan seksi2 gebu2 gedik2 mcm puteri umno.. tu pun rezeki jugak ..korg pikir la sndiri..

      http://simplebisnes.com/Danisanin

      Delete
  2. yooo... upah pungut derma lagi lumayan la bro... 25%
    jgn mara aaa... nanti lu kena jual...lelong..lelong

    ReplyDelete
  3. hello bro lu jangan salahkan tempat lu cari rezeki tapi salahkan diri lu yang lalai dengan perintahnya.

    ReplyDelete
  4. Naik jadi baik kena masuk PAS ke...Pelik, pelik, pelik !!! Dalam Al quran ada tulis ke ? Kalau kitab suci JINGGA mungkin kot ? sendiri mau ingat aaaa...

    ReplyDelete
  5. dude...artis lain kalo join UMNO punya la siap wat majlis bagai...abis 1 malaysia canang n ada yang boleh dapat 'dato' tu...
    x kan la mamat ni cakap nak join pas je kene hentam..
    pikir2 la..jangan 'baling batu kena muka sendiri'..
    peace...=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kurang nye masuk unmo pun tak gile nak komen pasal agama mcm abby tuh pui

      Delete
  6. hebatnye pengikut abby...fuush...

    ReplyDelete
  7. Ramai artis pakat msk PAS...dok dle umno bertambah lara,pakat hijrah blako!!!

    ReplyDelete
  8. Aku yakin takkan kemana...,macam cerita Aishah ler..sejak ada Abby..Aishah dah kena bungkam...haha...lantak ko la labu...

    ReplyDelete
  9. "Actor Adam Hamid determined to change the world of art homeland towards a better and more centered on the tenets, especially when he is officially a member of a lifetime pass started last night.

    According to him, the art world is now becoming the default and artistes ignoring His command when involved in the art world."

    - What kind of English is this????

    Siapa yg buat laporan Bahasa Inggeris tonggang langgang mcm ini??

    Patut la sokong PAS..memang Parti Amat Pusing..

    ReplyDelete
  10. mane pergi pemimpin yg disyariatkan rasullullah...semua dihentam..semua leka...cri slah itu ini..saya sebagai rakyat malaysia yang beragama islam mahukn pemimpin yg menjadi contoh lengkap dri segi ekonomi dan agama (hal dunia n akhirat).saya mencari pemimpin yg boleh dijadikn contoh lengkap pada kabinet2 negeri rakyat semua untuk bngunkn agama dan negara. kenapa masih tk boleh bersatu semua..kenapa masih bertelagah mencari kuasa..atau kesalahan..apakan fungsi politik pada asalnya...saya sebagai remaja,rakyat malaysia,melayu,islam, merasa bosan jika ini berlarutan..tolong tnjuk kn kami pemimpin2 semua agar boleh dijadikn contoh kepada kami baik didunia n akhirat..

    ReplyDelete
  11. Belakun x berapa laku,nak kerja lain malas,masok je PAS senang dapat Derma Ceramah!sekurang2nya lepas duit beras!
    Maaf le kalau hajat nak cari makan mudah dlm UMNO!
    Kebanyakan ahli UMNO ni masok kerana agama/bangsa.
    Bagi mereka yg nak cari duit dlm UMNO,bila x dapat mula bermanja dengan PAS.konon atas prinsip ISLAM.
    Masok PAS,modal kecik,pakai kopiah dan kain Pelikat naik pentas dapat duit,kos beli kopiah dan pelikat berapa sangat!

    ReplyDelete
  12. xhabis-habis artis kena tipu dengan parti yang menggunakan Islam untuk kepentingan politik... nak bertaubat, bertaubat je le... apa kena mengena jadi ahli Parti Ajaran Sesat... takdenya termasuk dalam amalan yang diberi pahala oleh ALLAH

    ReplyDelete
  13. Hahahaa... Aku langsung tk pernah tgk Mamat ni! Dia berlakon drama ka iklan sabun cuci? Tkpalah, biaq dia masuk join dgn puak2 PAS tu. Atleast ada jg income dia. Byk ckit drpd jd pelakon yg tk laku! Hahahaa... Kalau dia dijemput bg ceramah mcm Abby Abadi dan Hairy Othman, blh lah dpt RM3000-5000 satu ceramah. Lumayan tu geng! Bknnya buat apa pun kt atas pentas tu... Cuma bohong sini..bohong sana.. Dptlah hasil!

    ReplyDelete
  14. skrg masuk PAS dah susah, ceramah pun dah tak da sambutan..org tak ramai..bodoh betul...

    ReplyDelete
  15. semua artis kuharap jgn la kuar umno...nanti xleh ler kau nak joget gangnam style mcm najib buat kt penang baru ni...rugi ler masuk pas....kalu kekal dlm umno blh gak buka kelab mcm kekanda awie towwww...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive