Thursday 18 September 2014

PRK #PengkalanKubor #BN4N01 - 17 Tahun Rakyat Pengkalan Kubor Tunggu Janji PAS

Apa pembangunan yang Pas lakukan selama 23 tahun memetintah? Pembangunan fizikal hanya sedikit , pembangunan manusia pun tidak terlaksana. Yang Pas cekap hanyalah mengajar rakyat  jadi ekstrimis dan benci kepada golongan yang tidak menyokobg mereka.

Cuba bandingkan pencapaian Pas dengan pencapaian UMNO/BN yang di buat Pengkalan Kubor? Pengarah Pilihannya mereka iaitu Dato Wan Rahim sendiri mengakui banyak kemudahan dan kemajuan yang di buat oleh BN.

Tak payahlah Pas nak cakap besar menabur fitnah demi merampas Pengkalan Kubor dari tangan UMNO. Banyak projek yang Pas canangkan hanya fantasi saja.Apa yang jelas kepada penduduk di sini semua projek adalah di bawah kerajaan Persekutuan.

Antara projek yang palibg lama dalam sejarah negara ialah pembinaan sebuah pelabuhan yang tetletak di Tumpat dan bandar baru Pengkalan Kubor.  Selama 17 tahun rakyat Kelantan khususnya penduduk Pengkalan Kubor menanti dengan penuh sabar.

Pada 12.3.1997 sebuah Syarikat iaitu Hongkew Holding Sdn Bhd membuat perjanjian akan membina sebuah pelabuhan di tapak seluas 88 hektar di Tumpat dengan membabitkan pelaburan sebanyak RM200 juta. Pengerusinya Tan Sri Abdul Aziz berkata pelabuhan yang dijangka siap dalam masa 2 tahun bakal menjadi pusat persinggahan antarabangsa bagi kapal dari Thailand, Kemboja dan Vietnam.

Manakala pada tahun yang sama iaitu pada 11.9.1997 Kerajaan Kelantan dengan kerjasama PKINK serta MJS Partners Sdn Bhd akan membina bandar baru Pengkalan Kubor.  Projek tersebut akan siap mengikut jadual dengan kos bernilai RM2.3 billion.

Tetapi kedua dua projek tersebut sehingga kini langsung tidak terlaksana.Adakah penduduk DUN N01 tak reti  boleh membuat pilihan yang tepat pada 25 September nanti.

1 comment:

  1. http://www.hotkelate.tv/prk-pengkalankuborcalon-bn-dituduh-ada-skandal-lama-dengan-wanita/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive