Friday 18 July 2014

MH17 - Ukraine Tersilap Tembak Pesawat MAS DiSangka Pesawat Rusia???

Terkini, lidah rasmi Russia, RT News telah melaporkan bahawa pesawat IL-96 milik mereka telah melalui laluan yang sama dilalui oleh MH17 pada jam 16:21 waktu Moskow, manakala MH17 telah melalui laluan udara yang sama pada jam 15:44 waktu Moskow, iaitu sekitar setengah jam lebih awal berbanding IL-96.

Menurut sumber Russian Today, serangan ke atas pesawat MH17 itu sebenarnya mahu disasarkan kepada pesawat IL-96 yang terbang dari Brazil ke Russia.

IL-96 adalah sebuah pesawat khas yang membawa Presiden Russia, Vladimir Putin yang mana Putin ketika itu dalam perjalanan pulang dari Brazil ke Russia selepas menghadiri satu konvensyen berkenaan BRISC.

Menurut satu sumber yang tidak mahu disebutkan namanya, pesawat yang membawa Putin dan juga Boeing Malaysia telah bersilang pada satu titik yang sama.

“I can say that Putin’s plane and the Malaysian Boeing intersected at the same point and the same echelon. That was close to Warsaw on 330-m echelon at the height of 10,100 meters.

The presidential jet was there at 16:21 Moscow time and the Malaysian aircraft - 15:44 Moscow time,” - Menurut sumber berkenaan. Tambah sumber itu lagi, pesawat yang dinaiki Putin dan MH17 mempunya struktur yang hampir sama dan menggunakan warna yang sama.

Hal ini mungkin telah menjadi kekeliruan kepada si penyerang. Terkini, MH17 telah dilaporkan terhempas pada jam 12.14 pagi waktu Netherlands dimana ketika itu pesawat sedang melalui ruang udara Ukraine dalam wilayah Tokirez.

Pesawat telah ditembak menggunakan "surface-to-air" missile, dengan menggunakan Buk missile launcher yang dikendalikan dari atas lori pengendali. MH17 kemudiannya dilaporkan terhempas di ladang jagung di kampung Hrabove, Tokirez, Ukraine.

Laluan udara yang sedang dilalui oleh MH17 sebenarnya adalah dalam kawasan zon perang dan beberapa hari lepas, pihak Pejuang Pembebasan Ukraine telahpun mengeluarkan kenyataan melarang sesiapa sahaja yang melalui kawasan udara mereka dan mereka akan menembak jatuh apa sahaja yang melintasi ruang udara mereka.

Sumber

1 comment:

  1. YA ALLAH-SEDIHnya atas KEKEJAMAN ini; tak habis-habis NEGARA ISLAM kita serta umatnya dianiaya si KAPIRDAJAL! Jgn. kita nak percaya lansung si ZIONIS-KEPARAT/Israel-NATO yg. dah menguasai rejim Ukraine tu! Aku syak betul KEGANASAN buas ini perbuatan si ZIONIS-Israel-BINATANG dan penyokong Baratnya serta ejen tempatan dari PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM!

    ZIONIS disyaki cuba mengalihkan perhatian dunia dari serangan GENOSID GANASnya ke atas Gaza dan Bumiputera Islam Palestin; serta cuba menyalahkan Russia! Juga memang MENGHUKUM M'sia/umat Islamnya yg. merupakan penyokong kuat Palestin – dgn. MENJAHANAMkan Malaysia ini sbg. NEGARA ISLAM. Di samping itu, juga mahu MENJAHANAMkan terus MAS sbg. sy. penerbangan NEGARA; lalu terpaksa diswastakan termasuk mungkin dijual kat si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS mcm. si puak SODOM penghina ISLAM/umatnya, sy. VirginSODOM, yg. rakan kongsi Air AsiaPORNO tu (terutamanya menghina DYMM Sultan Brunei kerana mengamalkan Hukum Hudud)!
    Bahkan, ini juga disyaki berkaitan strategi berterusan dan makin agresif si ZIONIS-Barat dan ejen mereka dari PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM melalui pengkalan MOSSAD-CIA-MI6 di S'pura, utk. memisahkan Sabah-Sarawak yg. amat kaya minyak-gas, dari Malaysia dan disatukan dgn. S'pura - supaya dpt. menubuhkan satu lagi 'Israel' utk. MENGUASAI Asia spt. mana Israel ditubuhkan dgn. amat BUAS utk. MENGUASAI Timur Tengah yg. kaya minyak-gas di samping menjatuhkan ISLAM/umatnya di Dunia Islam!

    K'jaan kena siasat “FLIGHT PLAN” dari Amsterdam kerana media ZIONIS di Barat sedg. begitu cepat dan licik, menyalahkan MAS - MENIPU MAS langgar peraturan masuk ruangan udara kwsn. perang yg. dilarang kerana nak potong kos! Sedangkan banyak kapalterang Barat sendiri ikut flight plan sama sebelum ini – lihat di http://www.nst.com.my/node/14300 ,MH17: European airlines steer clear of Ukraine after Malaysian jet crash, 18 July 2014; dan di http://www.independent.co.uk/news/world/europe/malaysia-airlines-flight-mh17-why-was-a-passenger-plane-flying-over-a-conflict-zone-in-ukraine-9613412.html ,Malaysia Airlines flight MH17: Why was a passenger plane flying over a conflict zone in Ukraine? , Thursday 17 July 2014:

    “It beggars belief that a large passenger aircraft could be brought down in this way,” said the aviation expert, Chris Yates. “There have to be questions asked of the European safety authorities and why they didn’t route aircraft further north.”…..

    http://www.presstv.ir/detail/2014/07/17/371720/eurocontrol-closes-e-ukraine-airspace/
    Eurocontrol stops routing flights through east Ukrain, July 17, 2014:

    Europe’s air traffic regulator, Eurocontrol, has announced the closure of eastern Ukrainian airspace until further notice after a Malaysian airline crashed in the area, killing all 295 people onboard…. the International Air Transport Association says the airspace was not subject to any restrictions…..

    Jadi kalau betul “European safety authorities” terutamanya Eurocontrol yg. bersalah dlm. hal ini dan juga media ZIONIS di Barat yg. memfitnah Malaysia/MAS berkenaan ini – mereka harus diSAMAN oleh MAS/K’jaan kita; sebab itu mesti ditubuhkan jawatankuasa yg. juga memantau media-media ZIONIS di Barat dan di Malaysia ini – yg. disyaki termasuk Reuters, BBC, Sky News, Al-Jazeera, CNN, Daily Mail, EvangeliSStar, Malay Mail dsbnya!

    Dan NATO/US-Barat-PAP disyaki akan memaksa Kem. Pertahanan kita berkerjasama lebih erat dgn. mereka psl. insiden MAS ini spt. insiden MH370 dulu!

    Aku akan berdoa kpd. ALLAH SWT supaya MENGHANCURkan puak dan tamadun ZIONIS-JAHANAM dan penyokongnya, yg. merupakan pengikut IBLIS durjana!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive