Thursday, 3 July 2014

Hebat Sangatkah Menteri Pertahanan Ini???

Bila Pt ternampak poster yang dikeluarkan rasanya nampak macam Menteri Pertahanan merasakan bahawa beliau lebih hebat daripada semua menteri menteri pertahanan sebelum ni termasuklah Datuk Seri Najib Razak yang juga pernah menjawat jawatan tersebut.

Ayat "Di bawah kepimpinan saya di Kementerian Pertahanan, sesiapa yang didapati bersalah dibawah undang undang akan diambil tindakan tegas tanpa mengira sesiapa sahaja" seolah olah menunjukkan bahawa menteri menteri sebelum ini tidak mengambil tindakan atau memilih bulu jika hendak mengambil tindakan.

Rasanya semasa pemerintahan Naib Presiden UMNO Malaysia ni dalam mana mana kementerian pasti ada masalah. Seperti contoh, semasa menjadi Menteri Dalam Negeri, isu Lahad Datu yang sampai sekarang tiada pendakwaan keatas dalang yang dikatakan akan didedahkan oleh beliau.

Begitu juga semasa menjawat jawatan pemangku Menteri Pengangkutan, isu kehilangan MH370 sampai sekarang senyap dan sunyi. Kini dalam Kementerian Pertahanan, dah pula keluar cerita pegawai memecah masuk rumah dan melakukan kesalahan undang undang.

Itu tak kira lagi dengan lain lain hal yang keluar dalam media sosial hingga ada yang mengatakan bahawa Menteri ni lembik dan sebagainya. Lupa pula masa cabut keris semasa akhirnya perjawatan beliau memegang jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang kemudiannya meminta maaf atas apa yang dilakukan olehnya.

Tapi hari ni keluar pulak kenyataan yang menunjukkan bahawa beliau akan mengambil tindakan. Kalau ye pun nak ambil tindakan segala bagai, tak perlu lah sampai nak kata semasa kepimpinan beliau, sebab yang lain lain pun pernah menjawat jawatan Menteri Pertahanan dan rasanya pelbagai perkara penambahbaikan diambil cuma mungkin takde kes yang melibatkan permasaalahan dengan kerajaan negara luar dan kali ni baru jadi.

Kenyataan Datuk Seri Hishamuddin bagi Pt seolah olah kenyataan angkuh dan meninggi diri dan cuba menunjukkan bahawa kepimpinan beliau lebih baik dari kepimpinan yang lain.

Ingatlah, yang lain tu juga pernah mengambil tindakan keatas anggota yang melakukan kesalahan atau melanggar undang undang tapi takde la pulak nak di warwar kepada seluruh rakyat Malaysia. 

Sumber

4 comments:

  1. ni lah salah sorang pemimpin Melayu yang sedang mendayuskan Melayu...yang tak buat dan kata apa2 bila kaum pendatang sedang melanyakkan orang Melayu...sesungguh nya UMNO sekarang sudah jauh menyimpang dan sudah jadi parti untuk MELAYU DAYUS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teramatlah setuju dgn apa yg anda katakan...kalu dan bapok tu.. cakap la apa pun akan tetap tinggal cakap...si mulut berbuih ni berani nak ambil tindakan sebab pelaku tu melayu...sebelum ni masa jadi Menteri Dalam Negeri kenapa tak ambil tindakan keatas petbuatan cina cina sial yg dok kata macam macam kepada orang melayu..tetiba garang bila melayu buat salah sikit..itu pun belum tentu betul ke salah..cuma dengar sebelah pihak saja..Hishamuddin ni memang tak layak duduk mana mana kerusi yg memerlukan kejantanan untuk membuat keputusan...kerusi yg layak untuk dia hanyalah pelancongan sahaja

      Delete
  2. Seperti yg orang ramai tahu dia ni menteri amaran je! cakap je berdegar2 tp tindakan xde.. lemah sesangat! nk tunjuk dia hebat sangat!

    ReplyDelete
  3. Menteri haramjadah
    Buat malu Islam
    Buat malu melayu
    Buat malu Umno

    Pukimak !!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive