Wednesday 29 August 2012

Nurul Syuhada Nurul Ain dedah punca sebenar beliau bertudung!!!



Baguslah kalau dah ada kesedaran...tapi tak perlu masuk PAS kan..lagipun Nurul Shuhada tak pernah ikut jantan pergi bercuti ke China kan??? Jadi tidak ada dosa-dosa besar yang perlu dicuci.....

Pasti ramai yang tertanya-tanya kisah di sebalik penghijrahan Nurul Syuhada Nurul Ain memakai tudung baru-baru ini. Setelah dilihat muncul di MHI dengan imej barunya itu, rasanya Nurul Syuhada tidak pernah tampil di mana-mana media untuk menceritakan kisah di sebalik penghijrahannya.

Namun hari ini menerusi sisipan B*POP Berita Minggu, Nurul Syuhada memberitahu yang dia sudah lama berniat untuk memakai tudung.

Selepas mengerjakan umrah pada bulan Januari, keinginan itu bertambah-tambah. Menurut Nurul Syuhada:-

Selepas menonton sebuah rakaman video yang diberikan keluarga mentua bersama keluarga, hati saya terus tergerak untuk menutup aurat. Betul kata orang, apabila kita berniat untuk berubah ke arah kebaikan, Allah akan membentangkan laluannya. Kebetulan amanah itu saya laksanakan ketika umat Islam sedang berpuasa, membuatkan saya begitu menikmati keberkatan bulan suci ini.


Penghijrahan Nurul Syuhada, turut disokong kuat oleh suaminya,
Pada hari pertama, saya berasa seperti di awang-awangan kerana tidak percaya dengan perubahan diri. Saya cuba menyesuaikan diri perlahan-lahan kerana percaya lama kelamaan saya akan dapat menerima perubahan itu. Saya tetap Nurul Syuhada yang sama, cuma perlu lebih berhati-hati terutama dari segi tingkah laku dan tutur kata untuk tidak mencemar imej yang dibawa.


sumber : jkkk-kotasarangsemut

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive