Sunday 21 July 2013

#N01KualaBesut - Hebat Lebai Pas Kutip Derma Guna Motor Besar

Ini adalah hakikat perjuangan PAS masa kini. Jika dahulu orang PAS masuk kampung hanya dengan basikal dan berpakaian seperti orang kampung untuk meraih undi.


Kini untuk orang Pas memiliki motor besar atau superbike yang harganya mencecah puluhan ribu ringgit sudah menjadi satu bentuk kebanggaan pada mereka.

Memang benar perjuangan PAS telah lari dari perjuangan asal. Itulah dulu mengata pada UMNO tapi hari ini benda yang sama terpalit dengan PAS...

Tapi kali ini di Kuala Besut, beberapa orang pemimpin PAS Pusat dengan senyum lebar tayang motor besar mereka.

Inilah keadilannya dalam PAS. Kalau orang bawahan buat tak boleh. Orang bawahan tak boleh memiliki lebih dari orang atasan. Yang atasan je boleh nikmati kemewahan.

Orang bawahan dipaksa jadi 'Marhaen'. Orang bawahan dipaksa jadi 'Zuhud'. Tapi orang atasan tak perlu. Orang atasan boleh bermewah - mewah sesuka hati mereka.

Sebelum ini saya hanya saksikan Pameran Kemewahan ini melalui gambar atau video ketika konvoi superbike ini mengiringi pemimpin2 muda Pas.

Semalam sewaktu pengacara satu program ceramah Pas di Prk Kuala Besut mengumumkan yang keesokan harinya akan diadakan pertunjukan motor besar diketuai oleh seorang pemimpin muda Pas, saya dapat rasakan dari nada suaranya satu bentuk kebanggaan dan/atau kepuasan.....

Begitu juga sewaktu berlangsungnya pameran kemewahan itu siang tadi.... entahlah, mungkin persepsi saya terhadap orang Pas kini harus diubah.

Mempamerkan kemewahan kini sudah menjadi satu trend yang harus dibanggakan oleh orang Pas.

Hmmmmmm .... tapi saya tak nampak pula unit amal Pas pergi bawa sumpituntuk kutip derma dari para penunggang motor besar tadi ....... mereka pastinya LEBIH KAYA dan LEBIH MAMPU untuk menderma dari hadirin yang rata2nya orang kebanyakan yang hanya cukup2 makan saja. - DinTurtle

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive