Saturday 4 May 2013

#PRU13 : Bongkar 2 !!! Exco Pas Hentam Kerajaan Negeri Kelantan Demi Tauke Besar #tolakPAS #tolakPR #Vote4BN #TukarKelantan

Projek Pengindahan Tebing Sungai Kelantan (PTSK) adalah bukti kezaliman Pas kepada rakyat Kelantan terutamanya golobgan miskin.

Sebelum projek PTSK, kawasan subur di Lembah Sireh diusahakan oleh para petani. Srlepas PTSK, tanah itu diserahkan kepada tauke besar tanpa memberi faedah kepada para petani apalagi membantu mereka keluar dari kemiskinan.

Projek PTSK, dibuat tanpa penilaian projek dan kepentingan rakyat tidak terjamin. Mengapa ini berlaku? Adakah disebabkan ada tangan-tangan ghaip yang campur tangan?

Keraguan telah timbul bila mesyuarat exco menolak cadangan alternatif penyelesaian UPEN yang mengesyorkan jumlah yang perlu dibayar kepada kerajaan negeri oleh pemaju bernilai RM318 288 564.

Sebaliknya Exco Pas Kelantan telah dalam mesyuarat yang sama mengesyorkan firma audit swasta dilantik dengan kos perkhidmatan sebanyak RM37 100 bagi tujuan nenilai semula jumlah sumbangan yang sepatutnya diterima oleh kerajaan negeri.

Laporan firma audit swasta itu diterima oleh kerajaan negeri pada April 2012 dan mengesyorkan pembayaran sebanyak hanya RM213 30 juta dibuat kepada kerajaan negeri. Kurang RM105 juta dari nilaian yang dibuat oleh UPEN.

Bukankah exco sepatutnya menjaga kepentingan kerajaan dan bukan menjaga kepentingan syarikat lebih dari kerajaan. Adakah ini berlaku kerana ada unsur-unsur lainyang di luar kerajaan yabg melibatkan individu-individu dan Parti Pas mendapat keuntungan? ??

Ini bukyi yang nyata  konsep Negara Kebangkitan Pas, rampas dari yang miskin dan beri kepada yang kaya. Dan yang kaya itu bukan setakat tauke-tauke besar tetapi juga keluarga Nik Aziz,  exco-exconya dan broker-broker yang berkeliaran  dalam Pas di Kelantan.

Sumber

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive