Wednesday, 28 August 2013

NKPUM Landasan Terbaik Untuk Kumpul KeKAYAan???


Dari Blog MTK...

Marah betul rakan rakan blogger aku bila calon yang mereka sedang promote untuk menjadi calon NKPUM dinafikan kelayakannya untuk bertanding dalam artikel aku Jumaat lepas..

Maaf rakan rakanku, bukan niat aku untuk menidakkan ketokohan Azwan bro sebagai koperat muda yang hebat yang pernah membantu sewaktu penubuhan Team Media Perak..




Tapi ada juga maklumat yang aku dapat Azwan bro lama menyepi macam chipsmore kejap ada kejap tak ada.Jangan bila dekat pemilihan parti baru nampak muka lepas tu buat roadtour perkenal diri minta restu nak lawan NKPUM ??..

Tak dinafikan, Azwan Bro tak banyak isu peribadi dimainkan cuma aku ada terbaca pendedahan dalam 1 blog saveumnoperak.blogspot.com dan http://en.wikipedia.org/wiki/Khairul_Azwan_Harun tentang kekayaan beliau dan senarai syarikat yang pernah dan dimiliki beliau..


Kalau Azwan Bro rasa benda tu satu fitnah, Azwan bro kena buat penjelasan untuk membersihkan namanya.Itu sahaja..

Cuma aku nak nyatakan disini adalah kepimpinan Pemuda Umno kali ini perlu bebas dari imej koperat..

Ada rakan blogger yang promote Azwan Bro menulis di blognya berkata, Apa masalah jika seseorang pemuda berimej koperat sudi untuk perjuangkan nasib pemuda? Aku nak tanya pula, berapa ramai tokoh koperat yang ada dalam pemuda sekarang ini bantu nasib pemuda akar umbi dan Melayu ?? Kalau ada tolong senaraikan berapa ramai ahli pemuda Umno di peringkat akar umbi yang susah dibantu oleh tokoh tokoh koperat muda Pemuda Umno???

Artikel ini(KLIK) adalah salah satu contoh tokoh koperat yang berjawatan dalam Pemuda Umno tidak mempedulikan nasib peniaga Melayu yang ditindas oleh syarikat yang dimilikinya..

Kalau rakan rakanku rasa tak ada masalah jika calon berimej koperat boleh mengembalikan sokongan orang muda terhadap Umno pada PRU14, anda semua teruskan, aku tiada hak untuk menghalang..

Apa yang aku nak tekankan ialah transformasi yang perlu dilakukan dalam pemuda adalah bebas dari imej koperat.. Sebab ianya boleh memberikan persepsi buruk terhadap pimpinan pemuda dan Umno masa akan datang..

Cukuplah dengan apa yang berlaku dalam kepimpinan yang lepas.Janganlah kita pertaruhkan lagi pada kepimpinan akan datang..

Jangan salah faham, Aku menulis ni bukan disuruh atau dipaksa oleh sesiapa, aku tak pernah dibayar oleh sesiapa untuk menulis perihal calon yang akan bertanding pada pemilihan kali ini..

Semua ini pendapat peribadi aku sebab sebelum ni pun aku dah tulis aku akan tolak mana mana calon yang bertanding jawatan tertinggi dalam pemuda bawa imej koperat.. Rujuk artikel sebelum ni yang dikeluarkan pada 16 Julai 2013..




Misi penubuhan Pemuda UMNO bagai parti dalam parti.Lebih kurang satu entiti pemberontak atau pendesak sama seperti apa yang dilakukan oleh rakan rakan blogger aku ini menyerang sesiapa saja yang buat salah dalam kerajaan dan parti.. Jadi tak salah aku nyatakan pendapat aku bukan ??

PT




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

ENTRI POPULAR

Blog Archive