Sunday 8 January 2012

AZMIN: SAYA SERONOK SEBAB PAS JADI 'BARUA SAYA' PECAT HASAN ALI



“Saya menghormati keputusan Pas kerana saya yakin itu adalah kebaikan untuk PR (Pakatan Rakyat).” Demikian pendirian Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali mengulas isu Datuk Dr Hasan Ali dipecat serta-merta dari ahli Pas hari ini.


Tetapi disebalik kata-kata itu dalam kepala Hotak Azmin berkata memang elok Pas jadi barua aku sebab daripada Presiden hingga kepada ahli-ahlinya semuanya bengong, dungu dan tua-tua bangka.

Pemecatan itu menunjukkan Pas langsung tiada imej Islam dan tidak berpendirian hanya mengangguk dan menjadi barua kepada Anwar dan DAP sahaja.

Azmin meminta parti Islam itu mengambil tindakan ke atas Hasan, yang juga Exco Kerajaan Negeri Selangor, tidak sampai dua hari tindakan terus diambli oleh pemimpin bengong Pas.

Hasan merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri kerusi Gombak Setia yang terletak dalam bahagian Parlimen Gombak. Azmin merupakan Ahli Parlimen Gombak.

Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib kesal dengan tindakan Pas terhadap Hasan Ali mungkin juga akan keluar parti mengikut Hasan Ali.

Azmin berkata, kenyataan Hasan yang mengatakan perhimpunan 901 tidak perlu dihadiri kerana ia bertujuan menyokong peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah tidak berasas kerana esok bukan Anwar yang akan dibicarakan tetapi rakyat.

“Bagi saya dan juga DAP, perhimpunan esok bukan berkaitan isu peribadi tetapi adalah untuk tuntutan rakyat yang mahukan keadilan ekonomi, perundangan, pendidikan dan moral.


Sumber : Blogger Pro BN

1 comment:

  1. tak payah la nk bincang pasal MORAL( Moral PKR dah memang teruk)..... PENDIDIKAN.tolong la bincang macamana MELAYU bolih bersatu,kukuh EKONOMI..... sepakat,mcmana nk mempertahankan agama Islam......

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive