Saturday, 18 June 2016

Waibi Budiman Tunaikan Tanggungjawab @PRK Sg Besar #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN


SUNGAI BESAR – Calon Barisan Nasional (BN) Budiman Mohd Zohdi bagi pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar menunaikan tanggungjawabnya sebagai pengundi di Sekolah Kebangsaan (SK) Sungai Limau, di sini.

Beliau tiba di pusat mengundi itu pada kira-kira 8.35 pagi ini dengan ditemani bapa dan ibunya Mohd Zohdi Abdullah, 72, dan Fatona Saimin, 62, yang turut mengundi di pusat mengundi yang sama. Bagaimanapun, isteri beliau Norma Aida Abdullah yang turut menemani tidak mengundi kerana bukan pemilih berdaftar di Sungai Besar.

“Saya harap peratusan yang keluar mengundi akan ramai kerana hari ini cuaca dilihat baik berbanding semalam yang hujan sepanjang hari,” katanya kepada pemberita selepas selesai mengundi.

Budiman, 44, turut memaklumkan beliau akan meninjau kesemua tempat mengundi bagi melihat proses pengundian dan turut memuji kelancaran proses pengundian yang dikendalikan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Calon BN itu turut yakin BN mampu meningkatkan jumlah undi di beberapa kawasan yang dianggap kubu kuat pembangkang serta berjanji akan menggalas tugas sebaiknya sekiranya diberi mandat oleh rakyat kawasan Sungai Besar.

Tiga saluran mengundi disediakan kepada 1,265 pengundi di sekolah berkenaan yang merupakan Pusat Daerah Mengundi (PDM) bagi kawasan Sungai Limau, melibatkan Melayu (1,219/96.36 peratus), Cina (41/3.24 peratus), India (3/0.24 peratus) dan kaum Bumiputera (2/0.16 peratus).

Sebanyak 28 pusat mengundi dengan 90 saluran untuk PRK Parlimen Sungai Besar dibuka mulai 8 pagi ini dan akan ditutup 5 petang bagi membolehkan 42,365 pemilih berdaftar menunaikan tanggungjawab mereka.

Suasana pengundian pagi ini tenang dan kebanyakan pengundi mengambil peluang untuk keluar awal menunaikan tanggungjawab mereka kerana bimbang berikutan Jabatan Meteorologi Malaysia meramalkan hujan lebat pada sebelah petang.

Penyokong dan perayu undi daripada parti-parti bertanding juga kelihatan berkumpul secara harmoni di bahu jalan, kira-kira 50 meter dari perkarangan pusat  mengundi  Sk Sg Limau.

Friday, 17 June 2016

BN Bakal Rampas Selangor Jika Menang @PRK Sg Besar-Noh Omar #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor, Tan Sri Noh Omar berkata Barisan Nasional (BN) mempunyai agenda yang lebih besar jika calon BN, Budiman Mohd Zohdi berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar 18 Jun ini, malahan formula sama boleh digunakan untuk menawan kembali Selangor.

Noh berkata kemenangan Sungai Besar akan memberi keyakinan kepada BN untuk merampas negeri Selangor yang sudah dua penggal diperintah PKR, disamping memberi jaminan semua janji akan ditunaikan sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

“Bila BN menang saya sebagai Pengerusi BN saya akan pastikan janji yang diberikan pada kempen di sini akan ditunaikan.

“Kita ada agenda yang lebih besar kalau kita janji kita akan ditunaikan sebelum Pilihan Raya Umum (PRK14) untuk memberi lebih keyakinan kepada pengundi,” kata Noh.

Beliau berkata demikian dalam satu sidang media selepas merasmikan Pelancaran Gelombang Biru Wanita UMNO di Bangunan UMNO Sungai Besar pada Khamis.
Menurutnya, formula yang digunakan di Sungai Besar juga akan digunakan di seluruh negeri sekiranya BN mendapat kejayaan dalam PRK kali ini.

“Semua ini akan jadi satu ‘rehersal’ kepada pendekatan atau strategi untuk kita gunakan pada kempen PRU nanti. Kalau menang kita boleh pakai apa yang kita gunakan di sini di keseluruhan negeri,” katanya.

Dalam pada itu, Noh juga mengumumkan semasa hari pengundian nanti BN akan menumpukan kepada perkhidmatan ‘chartered’ bagi membawa pengundi keluar untuk mengundi berbanding servis ‘shuttle’ yang digunakan sebelum ini bagi meraih jumlah majoriti undi yang lebih tinggi.

“Shuttle ni kita hanya ambil pengundi yang ada di beberapa kawasan. Kalau ada kita bawa mereka pergi undi. Tapi chartered ni kita kumpulkan pengundi kita bawa mereka semua sekali. Jadi lebih berkesan. Ramai pengundi yang akan berjaya kita kumpulkan.

“Saya yakin majoriti undi BN akan lebih daripada PRU13 lalu kerana jentera BN berjalan dengan lebih baik dan mereka bekerja sebagai satu pasukan,” katanya.

Turut hadir dalam majlis hari ini calon PRK BN, Budiman Mohd Zohdi serta Ketua Wanita UMNO Negeri Selangor, Datin Paduka Nor Hayati Onn. Dalam sidang media yang sama Norhayati berkata pergerakan parti kompenan yang sistematik kali ini akan memberi kelebihan kepada BN dalam mencapai peratusan pengundi yang lebih baik selain sokongan ‘Gelombang Biru’ yang sangat konsisten.

“Kita dah belajar daripada PRK sebelum ini bagaimana kita menjalankan pergerakkan jentera PRK yang lebih sistematik, bagaimana kita akan pastikan perkara atau isu kecil tidak akan menyebabkan pengundi tidak mahu mengundi atau mereka mengundi parti lain pada masa pengundian nanti,” katanya.

Dengan kemenangan BN pada 18 Jun ini, Norhayati berharap akan dapat menyambung legasi yang ditinggalkan oleh bekas ahli parlimen Sungai Besar, Datuk Noriah Kasnon.

“Kita juga berharap pengundi Cina akan bersama-sama kita dapat mengenang budi dan berterima kasih kepada BN dengan mengundi Budiman,” katanya.

Kepada pengundi Sg Besar, sebagai menghormati bulan Ramadhan yang mulia ini, PT tak mahu beri komen berjela-jela.Cuma PT nak tahu samada Haji Hadi sudah tarik belum amanat yang mengkafirkan orang-orang UMNO dulu? Cukuplah setakat itu sahaja. Fikir-fikir dan renung-renungkan. Pengundi Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

Awas!!! Taktik Sampah Pembangkang Di Saat Akhir!!! #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

SUNGAI BESAR-Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Yunos mengingatkan pengundi dan jentera Barisan Nasional (BN) Sungai Besar agar berhati-hati dengan permainan politik kotor dan licik yang mungkin menjadi modal pihak pembangkang di hari terakhir kempen bagi menimbulkan persepsi negatif rakyat terhadap calon BN.

Kata beliau, pihak pembangkang kini berada di tahap yang paling tertekan di waktu-waktu terakhir kempen menjelang hari pengundian, justeru itu mereka boleh berbuat apa saja demi untuk meraih undi dan menimbulkan persepsi negatif rakyat terhadap calon BN.

“Pihak pembangkang kalau berdasarkan track record mereka dalam pilihanraya sebelum ini, kebarangkalian besar mereka akan menggunakan taktik kotor. Di sini saya tekankan kepada jentera PAN agar kita berwaspada dan berhati-hati kerana kita tahu semua jentera mereka adalah dari Dap.

“Ini kerana jentera Dap tidak memahami dan tidak tahu nilai-nilai semangat persefahaman antara kaum di mana kita lihat timbul jentera Dap tidak hormat umat Islam bersempena bulan Ramadan ini dengan mengadakan ceramah mereka yang diadakan pada waktu umat Islam sedang solat terawih, jadi mereka boleh lakukan apa saja provokasi yang melampau.

“Sepertimana minggu lepas, mereka menaikkan papan tanda provokasi yang tertera perkataan-perkataan perkauman yang tidak sepatutnya mereka lakukan.

“Jadi saya menyeru pada setiap masyarakat, jentera dari dalam dan luar agar lebih berhati-hati dan bertindak pantas untuk menangani apa juga provokasi yang dilakukan oleh pihak lawan terutama daripada PAN,” tegas beliau di sini hari ini.

Sehubungan itu, beliau mahu mana-mana jentera parti atau pengundi di kawasan ini yang melihat sebarang bentuk poster, papan tanda, kain rentang dan sebagainya yang berbaur perkauman dan melanggar tata etika serta undang-undang pilihanraya.

“Kita telah wujudkan biro keselamatan dan biro aduan di setiap pusat daerah mengundi (PDM) dan mana-mana pihak yang melihat sebarang poster, risalah dan papan tanda yang tidak sepatutnya boleh melaporkan kepada pihak-pihak keselamatan di PDM mereka.

“Dan di command center BN di Sungai Panjang ini juga ada biro keselamatan dan aduan kita yang bertugas selama 24 jam pada 16, 17 dan 18 Jun ini bagi memastikan pilihanraya dan gerak kerja jentera BN di kawasan ini berjalan lancar.

“Sekiranya ada aduan dan laporan berhubung perkara-perkara tersebut maka kita diperingkat bahagian akan mengambil tindakan segera bagi menangani masalah atau sebarang provokasi melampau dari pihak lawan. Dan pada tarikh-tarikh tersebut juga saya juga akan berada di command center 24 jam bagi memastikan semuanya dalam keadaan terkawal,” ujarnya.

Kepada jentera BN perlu mengambil peluang berkenaan dengan memanfaatkan hari-hari terakhir kempen dalam memastikan penyokong setia BN dan pengundi yang berada di luar Sungai Besar keluar mengundi pada 18 Jun iaitu esok.

Hati-hatilah pengundi Sg Besar, ingat Amanah itu kuda tunggangan Dap, jadikan esok hari yang penuh bermakna.Kuasa memilih pemimpin berada di tangan anda. Pastikan PRK Sg Besar tidak berlalu sia-sia dan esok merupakan hari penentuan. Bijak memilih, Sg Besar bersih. Fikir-fikir dan renung-renungkan. Pengundi Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

Thursday, 16 June 2016

Kerajaan BN Abaikan Kebajikan Nelayan@Sg Besar #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

Usaha Yang Dilakukan Sejak Mac 2016 bagi pembebasan Nelayan dan pemulangan bot akhirnya membuahkan hasil. Kepulangan 2 orang nelayan sekinchan amat dinantikan.

Terima Kasih Kerajaan Barisan Nasional kerana usaha murni telah melegakan keluarga yang terlibat.

Tarikh 18hb hanya satu hari saja lagi.Ketibaannya ditunggu penuh debaran. Akan menangkah YB Budiman di PRK Sg Besar nanti. Ataupun calon Pas dan Amanah bakal ditalkin tanpa kubur Sabtu ini?

PT mengucapkan selamat mengundi kepada pengundi Sg Besar. Kuasa memilih pemimpin sebagai wakil berada ditangan anda. Pastikan PRK Sg Besar tidak berlalu sia-sia, bijak memilih, Sg Besar bersih.Fikir-fikir dan renung-renungkan. Pengundi Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

Pemimpin Pas Layak Jadi Tukang Karut??? #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

Mungkin kerana sedang tertekan dengan kurangnya sokongan penduduk terhadap calon Pas berbanding Umno dan Amanah di Sungai Besar  ketika ini, pemimpin Pas seperti hilang pertimbangan sebaik membuka mulut mereka. Di sebalik mengatakan parti itu ketika ini mengamalkan politik matang dan sejahtera, tiada dendam, ingin berbaik dengan semua dan macam-macam lagi kata-kata yang memikat kalbu, hakikatnya perbuatan yang ditunjukkan amat bertentangan sekali.

Sebelum ini Hadi Awang mengatakan berdosa dan celaka jika pengundi tidak tidak menyokong calon mereka, melabel Amanah sebagai alat DAP dan kemudian ada peguam Pas, oleh kerana ketiadaan isu, turut membangkitkan isu remeh berkaitan warna sebenar logo parti itu.

Terbaru ini, Naib Presiden Pas, Mohd Amar Nik Abdullah menempelak logo dan warna jingga yang menjadi imej Amanah dengan mengatakannya sebagai parti yang nanar atau bengong kerana tidak pandai memilih logo sehingga menyerupai lambang stesen televisyen India, Imayam TB serta memilih warna yang sama dengan tok sami.

"Bukti nanar ini nak pilih warna pun tak pandai. Sebanyak-banyak warna dalam dunia ini yang Tuhan buat, dia pilih warna yang serupa dengan tok sami.

"Lambang pula lambang Imayam TV. Di situ nampak dah tak pandai memilih. Jadi kalau macam ni nak jadi pemimpin macam mana?" katanya ketika berucap di Kuala Kangsar.

Alahai...kesian sungguh dengan pimpinan Pas ini? Sudah kering isu sangatkah? Inikah tanda politik matang dan sejahtera, tiada dendam serta ingin berbaik dengan semua?

Kepada pimpinan Pas, sebelum mahu menyebut politik matang, sejahtera, tiada dendam dan sebagainya kepada khalayak umum, eloklah belajar dulu mengawal emosi, cool, tidak banyak mengarut dan sentiasa rasional dalam perbuatan atau pengucapan. Jika tidak, malu kat budak-budak sekolah dengan serban.

Selain buta dan ketinggalan isu semasa yang dihadapi rakyat marhaen, para pendokong TUANG AMANAT 1981 cenderung bermulut celupar, bercakap seperti bangang.Melabel - fitnah jelek adalah seperti sudah jadi darah daging.Kebanyakkan manusia biasa akan merasa malu apabila bercakap yang tidak mencerminkan akidah/pegangan agama tetapi berbeza sekali mereka-mereka yang tidak sayang mulut ini.

Sama ada mereka ini tidak berfikir sebelum bercakap ataupun mereka sudah tiada perasaan malu apabila jarang sekali beradab/bersopan bila berbicara.

Inikah pemimpin yang pengundi Sg Besar mahu pilih sebagai wakil mereka?? Kepada pengundi Sg Besar janganlah perjudikan nasib anda semua dengan memilih pemimpin yang hanya reti menuding jari mencari kesalahan dan kelemahan pihak.

Berbaki dua hari saja lagi untuk pengundi membuat pilihan yang tepat untuk memilih pemimpin yang benar-benar mampu membela nasib penduduk Sg Besar. Fikir-fikir dan renung-renungkan. Anda mampu mengubahnya!!!!

Wednesday, 15 June 2016

Muktamad!!! Azmin Rela Karam Bersama Amanah @PRK Sg Besar #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

SUNGAI PANJANG - Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menyatakan secara jelas menyokong calon Parti Amanah Negara (Amanah), Azhar Ab Shukur sebagai calon Pakatan Harapan pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Kawasan Parlimen Sungai Besar pada 18 Jun ini.

Beliau memberitahu ketokohan yang ada pada Azhar mampu membawa suara rakyat yang cukup besar di dalam Parlimen. Malah katanya, latar belakang dan kredibiliti Azhar mampu mengangkat martabat rakyat Parlimen itu untuk diketengahkan di Dewan Rakyat.

"Saya dah berbincang panjang..saya nyatakan sokongan penuh kepada calon Amanah yang mewakili Pakatan Harapan," katanya ketika berucap pada Program Iftar Perdana di Dewan Kampung Hala Cara Baru Sungai Panjang hari ini. Bagaimanapun, Mohamed Azmin turut menasihati Adun Meru, Dr Rani Osman agar tidak bersedih.

"Kita sahabat dalam Dun. Beliau (Abdul Rani) juga banyak beri sokongan pada dasar kerajaan sejak 2008 untuk menjayakan program yang akan dan telah dilaksanakan.

"Saya doakan dia terus maju untuk sama-sama dalam kerajaan negeri dan bertekad menentang kezaliman BN di Putrajaya tanpa mengira latar belakang politik,"katanya.

Pengundi Sg Besar jangan biarkan diri anda dibelenggu oleh perasaan kesian kepada pembangkang, berfikir secara waras dan jangan sesekali perjudikan nasib anda ditangan pembangkang di hari mengundi nanti. Fikir-fikir dan renung-renungkan.  Pengundi Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

Panas!!! 4000 Cina DiAngkut @PRK Sg Besar Demi Kemenangan Pan??? #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

Berpuluh-puluh bas disewa oleh DAP untuk membawa balik lebih kurang 7,000 pengundi luar yang mana dari jumlah itu 4,000 adalah dari kaum Cina. Sehubungan dengan itu, DAP berharap pengundi Sungai Besar yang tinggal di luar kawasan Parlimen itu akan pulang mengundi pada pilihan raya kecil (PRK) Sabtu ini bagi memastikan kemenangan calon Parti Amanah Nasional (PAN). Penasihat DAP, Lim Kit Siang, berkata kebimbangan besar pembangkang adalah bilangan pengundi luar tidak pulang untuk mengundi.

“Kebimbangan besar adalah bilangan pengundi kurang mengundi. Kerana kita hanya mampu mencapai 88% sahaja pada pilihan raya umum lalu.

“Bukan mudah untuk mencapai bilangan pengundi yang tinggi memandangkan ini hanyalah pilihan raya kecil (PRK),” katanya di sidang media di Pejabat DAP Sekinchan, hari ini. Kit Siang berkata akan menjadi satu “keajaiban” sekiranya pengundi luar pulang mengundi dan memilih pembangkang.

Sementara itu, Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua berkata bilangan pengundi luar yang datang mengundi akan menentukan keputusan pilihan raya ini.

“Sama ada kita akan mencapai matlamat dan melakukan kejutan semuanya bergantung kepada berapa ramai yang pulang nanti,” katanya. Ujarnya, DAP sendiri mengerahkan jentera menyakinkan pengundi agar pulang untuk mengundi.

“Kita juga telah menyewa bas bagi membolehkan pengundi di luar kawasan seperti di Singapura pulang. “Selain itu, kita juga menyebarkan ia melalui media. Setakat ini kita mendapat maklum balas yang positif,” katanya.

Sebelum ini, Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Ismail Sabri Yaakob menggesa pengundi luar Parlimen Sungai Besar digesa balik mengundi pada 18 Jun ini dan memilih calon yang benar-benar mampu membela nasib mereka selain meneruskan pembangunan di kawasan berkenaan. Ismail Sabri yang membuat gesaan itu berkata anak jati Sungai Besar yang tinggal di luar kawasan diharap dapat menunaikan tanggungjawab mereka kerana setiap undi amat penting.

"Sungai Besar tidak jauh pun, jika ada mana-mana pengundi yang berada di Kuala Lumpur, atau sekitar Semenanjung, saya saran kalau boleh balik lah mengundi.

"Adalah diharapkan juga, pengundi-pengundi di Sungai Besar dapat memberikan undi kepada Barisan Nasional (BN) kerana calon yang dipilih parti amat tepat dengan keinginan setempat," katanya.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah itu yang ditemui ketika turun padang membantu calon BN, Budiman Mohd Zohdi untuk berkempen, menyifatkan anak jati Sungai Besar sebagai individu paling layak meneruskan legasi parti di Sungai Besar.

Malah, katanya keterampilan Budiman yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Panjang, satu daripada DUN di bawah Parlimen Sungai Besar, telah menunjukkan prestasi yang baik sejak berkhidmat tiga tahun lepas, selain disenangi semua golongan termasuk pengundi bukan Melayu.

"Beliau (Budiman) punyai 'track record' yang baik di kawasannya malah bila diumum namanya sebagai calon, kita boleh lihat mood menjadi berbeza kerana beliau diterima semua.

"Apa yang penting, sambutan baik perlu diterjemahkan dengan beri undi kepada BN pada 18 Jun nanti," katanya.

Untuk memenangkan parti tajaannnya Dap sanggup berbuat apa saja di Sungai Besar. Adakah pihak BN, sudah siap siaga dengn kekuatan mental dan fizikal unuk menghadapi hari penentuan nanti??

Kepada pengundi Sg Besar jangan biarkan diri anda menjadi pak angguk dalam memilih calon yang layak untuk menabur bakti dan membela nasib penduduk Sg Besar. Fikir - fikir dan renung - renungkan. Anda mampu mengubahnya!!!!

Pas Nganga Mulut!!! MB Selangor Sokong Pan???#prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

Retak menenti belah... itulah situasi dalam kerajaan Selangor selepas Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali yang disokong oleh PAS, kini berpaling tadah dengan menyokong PAN dan berkempen untuk parti tersebut. Azmin dijadualkan berkempen untuk PAN di Sungai Panjang Sungai Besar Selangor petang Selasa.

Ini sudah pasti akan menaikkan ego Parti Amanah Nasional (PAN) yang sedang berusaha untuk menunjukkan mereka sebahagian daripada kerajaan Selangor dengan menabur janji-janji dalam PRK Sungai Besar. Apa yang menjadi musykilnya adalah jika PAN tabur janji sebagai kerajaan... di mana kedudukan PAS, parti yang mempunyai 13 kerusi DUN (campur satu Tan Sri Khalid Ibrahim Bebas Pelabuhan Klang) merupakan tulang belakang kerajaan Selangor.

Untuk rekod, Azmin tidak akan menjadi Menteri Besar tanpa sokongan PAS kerana ketika itu 13 ADUN PKR dan 15 ADUN DAP menetapkan calon MB mereka adalah Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail bukannya Azmin. Azmin bagaimanapun berjaya membuatkan lima ADUN PKR 'uturn' dan dengan sokongan PAS serta ADUN-ADUN BN yang berkecuali beliau mempunyai majoriti yang kemudiannya menyebabkan PKR dan DAP terpaksa menyokongnya.

Sebab itu, Pesuruhjaya PAS negeri Datuk Iskandar Samad dalam sidang media di markaz Induk PAS Sungai Besar berkata PAN usah ‘berlagak’ umpama mereka kerajaan negeri Selangor kerana hakikatnya pembentukan itu adalah hasil tiga parti iaitu PAS, PKR, dan DAP.

Menurutnya pembentukan kerajaan negeri pada 2008 dan 2013 adalah daripada tiga parti itu. Jelas beliau, PAN baru saja ditubuhkan dan mereka tidak boleh ‘berlagak’ seperti kerajaan negeri sedangkan fakta adalah sebaliknya.

“Sesiapa saja boleh mendakwa bermacam perkara. Sama juga keadaannya dengan PAN, mereka boleh mendakwa macam-macam seolah mereka sebahagian daripada kerajaan negeri,” katanya.

Naib Presiden PAS itu menyindir dengan mengatakan jawatan paling tinggi disandang oleh ahli PAN itu hanyalah Ahli Majlis pihak berkuasa tempatan (PBT), yang tidak mempunyai kuasa menentukan dasar pentadbiran kerajaan negeri.

Sebelum ini, Pengarah Komunikasi PAN Khalid Samad berkata PAN menolak dakwaan mereka tidak layak membuat janji kepada pengundi di Sungai Besar kerana mereka bukan kerajaan. Pengarah Komunikasi, Khalid Samad, berkata Pakatan Harapan mempunyai 29 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dalam Kerajaan Selangor berbanding PAS yang hanya memiliki 13 wakil rakyat.
Katanya, parti itu juga disokong Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan EXCO PKR serta DAP.

"Saya hairan mengapa perkara ini diungkitkan oleh (Naib Presiden PAS) Datuk Iskandar Abdul Samad kerana jika dakwaan kita tidak tepat, maka sudah tentu ia akan disanggah Menteri Besar atau EXCO PKR dan DAP.

"PAS hanya ada 13 ADUN, Kerajaan Selangor dipimpin oleh PH yang mendominasi dari segi jumlah dengan 29 ADUN. Jelaslah 29 lebih besar daripada 13, jadi kita berhak bercakap bagi pihak kerajaan negeri dan membuat janji kepada pengundi di sini," katanya.

Perbalahan kem pembangkang semakin ketara dan huru hara diantara Pan dan Pas. Masing-masing ingin menjadikan PRK Sungai Besar sebagai medan untuk merebut sokongan dan simpati dari MB Selangor. Kononnya merekalah yang paling layak untuk menabur janji kepada pengundi- pengundi di Sungai Besar. Kehadiran MB Selangor berkempen untuk kem Pan di sini menambahkan lagi luka yang sedia ada diantara Pkr dan Pas.

Kepada pengundi parlimen Sg Besar persetankan dengan keretakan pembangkang, jadikan 18hb nanti hari terbaik untuk memilih pemimpin yang dapat membela nasib penduduk Sg Besar. Fikir - fikir  dan renung - renungkan. Anda mampu mengubahnya!!!

Tuesday, 14 June 2016

Hormati Suara Dan Teguran Rakyat-Annuar Musa #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

SUNGAI BESAR: Barisan Nasional (BN) menjadikan kekalahannya di kawasan-kawasan majoriti pengundi Cina pada Pilihan Raya Umum (PRU) lepas sebagai satu iktibar. Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa berkata, Umno dan BN menghormati keputusan pengundi Cina untuk tidak memberi undi kepada kerajaan pada waktu itu dan menyedari bahawa mereka melakukannya kerana mahu memberi mesej tertentu.

“Kadang-kadang rakyat ingin beri isyarat tertentu, kita tak boleh pandang enteng sahaja, yang lepas sudah lepas, kita ambil sebagai iktibar dengan hormati suara rakyat.

“Tapi untuk pilihan raya kali ini kita mesti menjelaskan dan mesti berterus-terang, kita tetap ingin merayu, ingin memohon sokongan sahabat-sahabat pengundi Cina,” katanya pada sidang media selepas melawat Pusat Media Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar di sini, Selasa.

Annuar berkata, kekalahan BN di Sekinchan dalam PRU lepas perlu dilihat sebagai teguran rakyat dan jentera parti tidak harus berputus asa dengan kekalahan lalu.

“Kita tak harus memandang sepi, sinikal atau memandang serong kalau pun betul dulu di Sekinchan misalnya kita dapat undi sikit sahaja, kita tak harus putus asa, kita harus hormat suara rakyat, itu teguran rakyat,” tegasnya.

Mengulas mengenai cabaran BN dalam berdepan pembangkang yang ingin menjadikan PRK di Sungai Besar dan Kuala Kangsar sebagai kayu pengukur dalam menuju PRU-14, Annuar berkata, sebagai parti memerintah, BN sentiasa berdepan cabaran besar.

Bagaimanapun katanya, dengan formula yang ada dalam BN untuk mengekalkan keamanan, kestabilan ekonomi dan keharmonian kaum di negara ini beliau optimis BN akan terus mendapat sokongan rakyat termasuk pengundi Cina.

Katanya, kebanyakan masyarakat Cina di negara ini mencari rezeki dengan berniaga dan berdagang, justeru faktor seperti kestabilan ekonomi dan perpaduan kaum penting untuk mereka.

“Saya percaya masyarakat Cina menghargai kestabilan dan perkembangan ekonomi yang sedang diuruskan oleh kerajaan. Dalam konteks ini, Annuar berkata, masyarakat Cina dilihat lebih pragmatik kerana mereka boleh memberi undi kepada parti lain yang menjadi pilihan mereka walaupun tidak berada dalam parti tersebut.

“Saya tak fikir orang Cina ada masalah sokong BN, sebab selama ini pun masyarakat Cina adalah penyokong kuat kita, tapi adakalanya mereka tarik undi daripada kita, mungkin ada isyarat tertentu.

“Kalau kita boleh bersikap terbuka, saya percaya bukan semua orang Cina suka DAP, mereka lebih suka BN tapi adakalanya mungkin pengundi Cina nak memberikan mesej tertentu kepada kita,” katanya.

Berbaki tiga hari lagi tarikh sebenar hari pembuangan undi , kepada pengundi-pengundi parlimen Sg Besar jadikan hari yang terbaik untuk anda memangkah calon BN bagi menyambung legasi wakil rakyat yang lepas. Fikir-fikir dan renung-renungkan. Anda mampu mengubahnya!!!

YB Budiman Yang Sangat Budiman!!!#prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

Calon Barisan Nasional (BN) Sungai Besar, Budiman Mohd Zohdi menerbitkan sebuah buku bertajuk “Mesti Dapat Kerja” bagi berkongsi pengalaman dengan anak-anak muda setempat cara terbaik untuk mendapatkan kerja. Budiman mendapat idea menerbitkan buku selepas sering mendengar keluhan anak muda sukar mendapat pekerjaan.

Buku tersebut dilancarkan pada Selasa di pusat Giat MARA Sungai Besar dan diedarkan kepada kira-kira 100 pelatih di situ, ia juga merupakan buku ketiga diterbitkan beliau sejak menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Panjang.

Budiman berkata buku yang ditulis dan diterbitkan itu selepas mendengar sendiri keluhan ramai golongan belia yang sukar mendapat pekerjaan selepas ditemuduga atau tidak pandai memohon pekerjaan yang ditawarkan.

“Dalam buku ini ada sedikit perkongsian mengenai bagaimana caranya mencari pekerjaan yang sesuai dan cara menghadapi temuduga, disertakan dengan ilustrasi yang mudah difahami sebagai input tambahan kepada anak muda yang gagal mendapatkan pekerjaan.

“Tindakan saya menerbitkan buku bukanlah sesuatu yang asing kerana agenda menyampaikan ilmu pada bangsa sudah dilakukan sejak saya baru menjadi wakil rakyat lagi,” katanya hari ini.

Budiman berkata, beliau pernah melihat borang permohonan kerja yang dihantar golongan belia yang perlu diperbaiki kerana memberikan emel yang tidak sesuai, meletakkan akaun media sosial atau maklumat yang tidak menarik. Katanya, perkara sedemikian mungkin perkara kecil bagi pemohon tetapi sebaliknya bagi bakal majikan.

“Golongan belia juga harus memperhalusi bidang pekerjaan yang mereka mahu pohon bagi memastikan ia bersesuaian dengan prospek ekonomi semasa atau tidak. Sebagai contoh, bidang pertanian atau nelayan mungkin tidak bersesuaian dengan kebanyakan belia tetapi mereka boleh menyesuaikan diri dengan pekerjaan berkenaan jika mahu berusaha.

“Pada masa sama, setiap belia perlu mempunyai idola yang boleh contohi selain tidak lagi kabur dalam memilih cita-cita,” katanya. Budiman berkata, buku berkenaan diedarkan secara percuma kepada sesiapa yang memerlukan dan ia sebagai salah satu khidmat serta sumbangan beliau kepada mereka yang memerlukan, bukan sahaja sepanjang berkempen tetapi sebagai pelaburan jangka masa panjang untuk rakyat terutamanya golongan belia.

Pengundi-pengundi parlimen Sg Besar tidak perlu berfikir panjang dalam siapa calon yang layak untuk memimpin anda. Jangan sesekali tersilap langkah memilih calon yang hanya reti berjanji bulan dan bintang tetapi hanya janji sahaja. PT yakin dan percaya calon BN adalah calon yang paling untuk membela nasib penduduk Sg Besar. Fikir-fikir dan renung- renungkan. Pengundi Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

Amanah Tabur Janji Kosong??? - Pas #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

SUNGAI BESAR: Parti Amanah Negara (Amanah) membidas tindakan PAS yang mempertikaikan mengenai kedudukannya dalam kerajaan negeri Selangor. Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Samad berkata, parti itu mendapat sokongan majoriti Pakatan Harapan yang mempunyai 29 Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) berbanding PAS yang mempunyai 13 Adun.

“Pakatan Harapan ada 29 Adun dalam kerajaan negeri. Kalau 29 banding dengan 13, jelaslah 29 lagi besar.

“Kita disokong oleh menteri besar, oleh exco-exco PKR dan DAP yang jauh melebihi jumlah exco yang ada dalam PAS,” katanya kepada pemberita di pejabat Amanah Sungai Besar di sini, Isnin.

Khalid menjawab kenyataan Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Samad bahawa Amanah tidak layak untuk menabur janji kepada pengundi di Sungai Besar kerana tidak mempunyai wakil dalam kerajaan negeri. Iskandar turut mempersoalkan kempen yang dijalankan Amanah, seolah-olah parti itu berada dalam pentadbiran terdahulu dan pentadbiran semasa kerajaan Selangor.

“Saya cukup hairan kenapa ia diungkit oleh Iskandar kerana semestinya jika dakwaan kita tidak tepat, ia akan disanggah oleh menteri besar, PKR atau DAP sendiri.

“Jadi kita cukup berhak untuk bercakap bagi pihak kerajaan negeri Selangor dan menjanjikan beberapa tindakan atau janji-janji yang ada hubung kait dengan kerajaan negeri,” katanya. Jelasnya, PAS kini bersendirian dengan 13 Adun, berbeza dengan Amanah yang mendapat sokongan PKR dan DAP.

"Atau dia (PAS) bersama Umno saya tak tahulah,” katanya. Keseluruhannya, Selangor mempunyai 56 kerusi DUN.

Dua parti ni samada Pas atau Amanah memang tidak layak menabur janji kepada pengundi di Sungai Besar. Apalagi untuk memimpin, sebelum penamaan calon mereka tak henti-henti saling menuding jari mencari kesalahan dan kelemahan pihak lawan.

PT yakin pengundi Sg Besar sudah lama membuat pilihan yang tepat dengan memilih pemimpin yang benar-benar dapat merealisasikan harapan seluruh penduduk Sg Besar. Iaitu calon dari BN YB Budiman Mohd Zohdi. Fikir-fikir dan renung- renungkan, kita mampu mengubahnya!!!

Monday, 13 June 2016

Biar Betul!!! Hj Hadi Jual Agama @PRK Sg Besar #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

Berdosa dan celaka jika pilih wakil rakyat salah, kata Hadi Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberi amaran kepada pengundi di Sungai Besar bahawa mereka akan berdepan dengan kemurkaan Ilahi jika memilih ahli parlimen salah pada 18 Jun ini. Katanya, memilih wakil rakyat adalah satu tanggungjawab.

“Kalau apa yang diucap (oleh ahli parlimen) adalah salah, (maka) berdosa dan celakalah kita,” katanya pada satu ceramah di Sungai Besar malam semalam. PAS sebelum ini mendakwa mereka yang mengundi calon parti itu akan mendapat ganjaran Allah pada akhirat termasuk memasuki syurga.

Ini kerana ahli parlimen yang dipilih mewakili kerusi Sungai Besar dan juga Kuala Kangsar berpeluang membahas dan mengundi berhubung usul rang undang-undang persendirian Hadi bagi memperkasakan kuasa mahkamah syariah pada sesi Parlimen akan datang.

Pindaan kepada Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) akan membuka jalan bagi pelaksanaan hudud di Kelantan. Pilihan raya kecil Sungai Besar menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara calon PAS Dr Rani Osman, calon BN Budiman Mohd Zohdi, dan calon AMANAH Azhar Shukur.

Hadi berkata calon-calon PAS, termasuk Dr Rani adalah jujur serta bertanggungjawab kerana telah melafazkan sumpah bai'ah bagi memastikan mereka tidak menyimpang dari prinsip-prinsip parti Islam itu.

“Kalau khianat akan dilaknat oleh Allah “Sebab itu wakil PAS tak makan dedak walaupun orang tabur dedak,” katanya, merujuk kepada kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad. Bekas perdana menteri itu sebelum ini berkata bahawa beliau telah menemui Hadi bagi menerangkan dakwaan salah laku Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak tetapi “apa yang dia nampak ialah dedak."

Menurut Hadi, sumpah bai’ah itu adalah mengapa wakil PAS tidak pernah terbabit dalam mana-mana skandal rasuah, termasuk yang melibatkan banglo. Walaupun beliau tidak menyebut sebarang nama, bidasan itu mungkin ditujukan kepada bekas sekutu PAS yang kini bertukar menjadi musuhnya, iaitu Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng yang kini disiasat atas tuduhan rasuah kerana membeli banglo di bawah harga pasaran.

Hadi juga mungkin merujuk kepada bekas Menteri Besar Selangor Dr Khir Toyo, yang baru-baru dibebaskan daripada tahanan rumah selepas menjalani hukuman penjara kerana skandal rasuah dalam pembelian banglonya.

Betul atau tidak, apa yang didakwa oleh tuang presideng Pas itu...terpulanglah kepada pengundi Sg Besar. Jangan mudah terpedaya dengan pemimpin parti yang menggunakan agama untuk meraih kemenangan mudah pada prk nanti. Guna akal secara waras demi legasi BN yang ditinggalkan oleh Allahyarham Noriah Kasnon.Fikir-fikir dan renung-renungkan. Kita mampu mengubahnya!!!!

Fokus Utama YB Budiman Hanya Untuk Kesejahteraan Rakyat @PRK Sg Besar #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

SUNGAI BESAR – Calon Barisan Nasional (BN), Budiman Zohdi berkata bahawa segala permasalahan yang berhubung isu kesejahteraan rakyat di kawasan parlimen Sungai Besar akan menjadi fokus utama beliau untuk diselesaikan sekiranya BN diberi peluang sekali lagi untuk menjadi wakil bagi rakyat di kawasan parlimen ini.

Jelas beliau, inilah tugas sebagai seorang wakil rakyat yang menjadi orang tengah bagi menyampaikan sebarang permasalahan rakyat setempat kepada kerajaan pusat.

“Saya suka mengambil tema permasalahan ini dengan kaedah bagaimana kita mahu memastikan kesejahteraan rakyat itu dilaksanakan secara berterusan.

“Jika berdasarkan kluster pengundi sama ada nelayan, penanam padi dan pekebun, mereka punyai masalah tersendiri yang berkaitan dengan kesejahteraan mereka. Kalau mereka merasakan punca pendapatan mereka terganggu, maka itu adalah satu isu bagi mereka.

“Contohnya majoriti daripada pesawah padi merasakan isu pemutuan padi dengan potongan sebanyak 20 peratus itu menyusahkan mereka.

“Tetapi dalam masa yang sama ada aspek-aspek lain yang perlu diambil kira sebagai contohnya sistem pengairan, suhu akibat bencana seperti El Nino kesan daripada perubahan cuaca, jadi perkara-perkara ini perlu juga untuk kita ambil kira dalam menyelesaikan masalah ini,” katanya dalam satu temubual ekslusif di sini hari ini.

Tambah beliau, begitu juga dengan golongan nelayan. Golongan ini juga punyai masalah tersendiri di mana nelayan di persisiran pantai di kawasan ini merasakan kaedah mereka mencari makan terganggu, dengan kehadiran pukat-pukat tunda yang melepasi kawasan mereka.

“Manakala golongan pekebun sayur di kawasan ini pula merasa terganggu dengan isu kenaikan harga racun dan baja yang semakin meningkat dan ianya diluar kawalan mereka.

“Jadi inilah perkara-perkara yang dikatakan sebagai isu kesejahteraan rakyat yang perlu diselesaikan dengan melihat pelbagai aspek, agar permasalahan ini dapat diselesaikan dan jalan penyelesaian yang diambil perlu mengambil kira faktor-faktor kesejahteraan rakyat secara berterusan,”ujarnya.

Justeru itu tegas Budiman, sekiranya beliau diberi peluang oleh pengundi di kawasan parlimen Sungai Besar ini untuk menjadi wakil rakyat mereka, maka sudah pasti permasalahan rakyat di sini menjadi lebih mudah untuk disampaikan kepada kerajaan pusat.

“Inilah tugas saya sebagai mediator atau sebagai orang tengah antara rakyat dan kerajaan. Hari ini, kerajaan BN adalah kerajaan pusat dan Alhamdulillah, saya juga mewakili kerajaan BN.

“Jadi insyaAllah apa yang saya sebutkan tadi sebagai isu kesejahteraan rakyat akan dapat diselesaikan dengan cara yang paling mudah untuk kita selesaikan, demi untuk manfaat rakyat di kawasan parlimen ini,”ujarnya.

PT yakin dan percaya pengundi - pengundi parlimen Sg Besar tidak mudah untuk ditipu oleh pihak pembangkang dalam menentukan wakil rakyat mereka. Inilah masa dan peluang terbaik menentukan masa depan penduduk Sg Besar ke arah kesejahteraan dan kemudahan serta pembangunan. Fikir - fikir dan renung-renungkan. Pengundi- pengundi parlimen Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

Pelik!!! Nelayan Sekinchan Terabai Di Bawah BN #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

Semalam dalam satu sidang media TPM, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata kerajaan menggunakan kaedah diplomatik untuk membebaskan nelayan-nelayan yang kini ditahan oleh penguatkuasa Indonesia.
Kebanyakkan nelayan tersebut adalah dari Sekinchan, Sungai Besar yang ditahan di Indonesia sebelum ini ketika mereka keluar menangkap ikan.

Usaha TPM melalui KDN untuk membebaskan nelayan yang ditahan di Indonesia bukan untuk mendapatkan sokongan pengundi Cina dalam PRK Sungai Besar semata-mata.
Sebelum ini pada 4 Mac 2016, Pengerusi BN Sungai Besar, Dato Jamal Yunos serta beberapa pemimpin parti kompenen BN Bahagian Sungai Besar telah pun perjuangkan nasib nelayan-nelayan di Sekinchan.

Pengumuman TPM semalam yang menyatakan kerajaan sedang berusaha menggunakan kaedah diplomatik untuk membebaskan nelayan yang ditahan merupakan tindakan susulan usaha yang dibuat oleh pemimpin BN.

Ini bukti bahawa nasib nelayan di Sekinchan, Sungai Besar lebih terbela di bawah BN bukannya di bawah PAN/DAP.
Justeru, diharap masyarakat nelayan di sekitar Sekinchan yang terdiri daripada kaum Cina dapat membuat penilaian yang baik dalam PRK Sungai Besar pada 18 Jun nanti. 

Jika PAN/DAP diberikan peluang oleh pengundi Cina dalam PRK Sungai Besar kali ini, belum pasti nasib nelayan di Sekinchan akan terbela. Begitu juga dengan nasib penduduk Sg Besar amnya, belum pasti segala pembangunan dan pembaharuan dapat dilaksanakan jika memilih untuk memenangkan pembangkang. Fikir-fikir dan renung-renungkan. PT yakin dan percaya pengundi- pengundi parlimen Sg Besar mampu mengubahnya!!!

Sunday, 12 June 2016

Kekalahan Amanah Semakin Hampir @PRK Sg Besar-Nurul Izzah #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

SUNGAI BESAR: Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar mengakui Pakatan Harapan yang diwakili Parti Amanah Negara (Amanah) menghadapi laluan sukar mendekati pengundi bagi pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar pada 18 Jun ini.

Beliau yang ditemui Bernama ketika berkempen bagi calon Amanah di Pasar Awam Sungai Besar di sini pada Sabtu berkata sukar bagi parti baharu seperti Amanah untuk menembusi pasaran dan jentera Pakatan Harapan perlu bekerja keras untuk mempengaruhi pengundi di kawasan itu.

"Jadi pada saya, kerana itulah kita kena bertungkus-lumus dan petugas kami pun memakai baju Amanah untuk memperkenalkan logo calon dan juga kita (Pakatan Harapan) pilih calon tempatan," katanya.

Menurut Nurul Izzah, Pakatan Harapan akan lebih sensitif dalam berkempen ketika bulan puasa ini terutama selepas insiden papan iklan bersifat provokatif yang didirikan oleh sekutunya DAP di sekitar pekan Sekinchan. Pada PRK itu, calon Amanah Azhar Abdul Shukur selaku Pengerusi Amanah Sungai Besar ditentang calon Barisan Nasional (BN) Budiman Mohd Zohdi manakala PAS mempertaruhkan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Meru, Dr Abdul Rani Osman.

Kekosongan kerusi Parlimen itu berikutan kematian penyandangnya Tan Sri Noriah Kasnon yang merupakan Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi dalam nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak, 5 Mei lepas.

Sungai Besar mempunyai 42,655 pengundi berdaftar dengan 67.16 peratus pengundi Melayu, 30.70 peratus pengundi Cina, 1.92 peratus pengundi India dan 0.22 peratus pengundi kaum-kaum lain.

Takkan begitu mudah pemimpin tertinggi PKR mengaku Amanah bakal tewas. Pakatan Harapan atau pakatan Hancuran??? Sudah terang lagi bersuluh bagi pengundi parlimen Sg Besar... jangan biarkan diri anda memangkah calon dari parti yang sudah menunggu saat kehancuran.Guna akal dan fikiran dalam menentukan  wakil anda semua. Fikir - fikir dan renung - renungkan. Pengundi - pengundi parlimen Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

'Kepala Perang' Ghaib @PRK Sg. Besar #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

Entah kenapa dan mengapa....Azmin Ali ternyata berjaya dighaibkan apabila hanya kelihatan pada hari penamaan calon. Hairan bin ajaib, kerana pada ketika seminggu sebelum penamaan calon, Azmin Ali boleh ditemui di sekitar Sungai Besar.

Penulis masih ingat, betapa Azmin sangat prihatin dengan warga Sungai Besar, apabila turun melawat hasil pertanian Sungai Besar. Boleh dikatakan, Azmin telah “berkampung” di Sungai Besar.

Apa yang sebenarnya terjadi? Selaku watak utama yang menjadi perhatian, sudah tentu Azmin Ali, Menteri Besar dari Pakatan Harapan, yang mana koalisi partinya bertanding kali ini, diharap dapat menjadi “kepala perang” dalam misi merampas Parlimen Sungai Besar.

Namun, di mana Azmin sebenarnya? Tiba-tiba ghaib, seolah-olah pilihan raya ini tidak penting baginya. Apakah Azmin kecewa kerana tidak dapat meletakkan calon dari PKR untuk bertanding di Sungai Besar?

Ada desas desus mengatakan bahawa Azmin cuba menawarkan kerusi Sabak Bernam kepada PAS untuk PRU yang akan datang sebagai galang ganti untuk PRK kali ini. Manakala di kalangan jentera Pakatan pula, mereka terpinga-pinga apabila mendakwa banyak program yang sepatutnya melibatkan Azmin Ali telah dibatalkan.

Jika benar dakwaan ini, maka jauh benar merajuknya si Azmin, sehingga hilang dalam terang, ghaib entah ke mana. Harus juga penulis memuji juga tindakan jentera Pakatan, yang mula menaikkan kain rentang dengan gambar Azmin Ali, sebagai salah satu cara untuk meleraikan kekusutan yang melanda jentera mereka.

Mungkin ada yang berpendapat masih ada baki seminggu untuk berkempen, namun jika itulah “standard” kepala perang, maka rakyat Sungai Besar dan Selangor perlu tahu, mereka tidak pernah bersungguh untuk berjuang demi rakyat. Demi rakyat kononnya, walhal jika dilihat dari senario diatas, mereka hanya mementingkan kepentingan parti sendiri.

Apabila kehendak peribadi gagal dipenuhi, merajuklah membawa hati, membawa diri. Usahlah pengundi Sungai Besar gundah gulana. Kalaupun bukan ditarik hidung oleh dap sekurangnya azmin bukanlah pembela rakyat. Poket dia lebih penting dari semua itu.

Perlu diingat azmin sentiasa akan mencari jalan selamat kalau tak gitu mana mungkin dia dapat jadi MB dan kemudian Dato Seri seperti yang dia idam-idamkan selama ini. Anwar..anwar hanya platform untuk Azmin menyinar walaupun Azmin sendiri tahu beliau bukanlah manusia yang dapat mencorakkan politik Malaysia. Azmin tidak lebih umpama pemakan dedak yang memerhati dan kemudian memilih dedak mana yang terbaik.

Rakyat Sg Besar perlu lebih waras dalam mengundi.. jangan sesekali kata mana-mana parti pun sama kerana apa yang anda pilih hari ini akan pasti meninggalkan parut yang dalam kepada generasi akan datang. Khususnya jika anda masih lagi mengundi PH. UMNO yang perlu difikirkan. Tiada yg lain..noktah! Fikir-fikir dan renung-renungkan.  Pengundi-pengundi parlimen Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

Tidak Perlu Pecah Kepala Berfikir @PRK Sg Besar -TPM #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

Calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar, Budiman Mohd Zohdi yang sedang melanjutkan pengajiannya dalam bidang Sains Politik di Universiti Kebagsaan Malaysia (UKM) perlu dipilih pengundi kawasan itu bukan saja bagi meneruskan legasi Allahyarham Noriah Kasnon tetapi juga mampu membawa pelbagai kecemerlangan di peringkat Parlimen terbabit.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata dengan keyakinan yang ada, Budiman mampu menamatkan pengajian tesis Ijazah Doktor Falsafah (Ph.D) kelak, sekaligus dapat memberikan perkhidmatan yang lebih cemerlang di Parlimen Sungai Besar.

“YB (Yang Berhormat) Budiman mesti selesaikan tesis PhD. Kalau boleh cemerlang beliau (Budiman) akan cemerlang sebagai Ahli Parlimen Sungai Besar.

“Budiman adalah antara pelajar cemerlang akademik di Universiti Putra Malaysia sebelum ini. Saya galakkan beliau terus pengajian beliau dalam doktor falsafah,” kata Dr Ahmad Zahid.

Beliau berkata demikian ketika berucap di Masjid Nurul Falah Kampung Sungai Leman, Sekinchan, sebelum majlis berbuka puasa bersama penduduk di kawasan berkenaan pada Jumaat. Dalam ucapan yang sama Dr Ahmad Zahid menyentuh soal agama di mana beliau mahu semua rakyat di negara ini menghormati sesama agama kerana keharmonian di negara ini wujud atas dasar menghormati agama dianuti masing-masing.

“Gambaran terhadap Islam dibuat oleh musuh-musuh Islam berlaku di luar negara tetapi tidak di sini kerana keharmonian telah wujud dan telah mendapat kesefahaman pelabagai agama.

“Namun kita lihat dalam PRK di sini dan Kuala Kangsar ada beberapa pihak cuba mainkan isu termasuk isu bilboard dimana wujud persoalan agama dan perkauman,” katanya.

Justeru jentera UMNO dinasihatkan tidak melakukan perkara yang sama dengan mematuhi etika yang ditetapkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dalam usaha mengekalkan keharmonian sedia ada meskipun berbeza pandangan politik.

Pengundi-pengundi parlimen Sg Besar anda tidak perlu pecah kepala untuk berfikir untuk memangkah calon dari parti mana. YB Budiman adalah pilihan yang tepat untuk memimpin parlimen Sg Besar bagi kesejahteraan penduduk yang berbilang kaum. Fikir-fikir dan renung-renungkan. Pengundi-pengundi parlimen Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

Saturday, 11 June 2016

Pas Tidak Mampu Untuk Menang @PRK Sg Besar - Amanah #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

SUNGAI BESAR – PAS terus menjadi ‘punching bag’ atau sasaran bagi Parti Amanah Negara (Amanah) di Sungai Besar apabila pemimpin parti itu secara berterusan mendakwa PAS tidak boleh menang dalam pilihan raya.

Dalam satu ceramah bagi kempen pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar di sini malam tadi, Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Abdul Samad berkata PAS bercakap untuk mengalahkan Barisan Nasional (BN) hanya dengan semangat, tetapi tanpa ilmu.

Katanya, atas sebab itulah beliau serta pimpinan yang lain keluar daripada PAS dan menubuhkan Amanah kerana merasakan PAS tidak mampu untuk menang secara berseorangan.

“Lalu kita tubuh Amanah, berpakat dengan DAP dan PKR dan tubuhkan Pakatan Harapan,” katanya kepada kurang 100 orang yang hadir.

Beliau turut mengakui bahawa Amanah pada awal lagi berhasrat untuk bertanding di kerusi Parlimen Sungai Besar selepas kekosongannya. Anggota Parlimen Shah Alam itu berkata Pakatan Harapan khususnya PKR kemudian mengadakan rundingan dengan PAS untuk menentukan calon di situ bagi memastikan pertandingan satu lawan satu menentang calon BN.

“Lepas itu kita tunggu, kita beri tempoh sampaikan sudah dekat dengan hari penamaan calon, nampaknya PAS tidak mahu berunding dan PKR mahu berunding lagi, tapi kita kata cukup,” kata Khalid.

Dalam pada itu, Presiden Amanah Mohamad Sabu sekali lagi mengulangi kenyataannya bahawa sepanjang 38 tahun dalam PAS dan berkempen untuk parti itu, ia tidak mampu untuk menang dalam pilihan raya sehinggalah menyertai Barisan Alternatif pada pilihan raya 2008 dan Pakatan Rakyat selepas itu.

Katanya, kini PAS yang kembali berseorangan selepas Pakatan Rakyat terbubar dan tidak menyertai Pakatan Harapan dilihat tidak akan mampu untuk menang dalam pilihan raya.

Setiausaha Agung Amanah Anuar Tahir pula mendakwa PAS tidak bercita-cita untuk menang dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar, Perak pada 18 Jun ini, sebaliknya hanya mahu meningkatkan jumlah undi yang diperolehi berbanding pada pilihan raya umum lalu.

Katanya, PAS juga bertanding pada kedua-dua PRK itu hanya untuk memberi laluan kepada calon BN menang dengan memastikan calon Amanah mendapat undi yang kurang.

Barangkali parti Amanah sudah kehabisan modal untuk berkempen di prk Sg Besar. Mereka mula menyerang parti Pas dengan  memburuk-burukkan pemimpin tertinggi Pas. Memang menempah malang bagi penduduk dan pengundi-pengundi parlimen Sg Besar jika memilih calon Amanah untuk menjadi wakil nanti.

Inilah peluang terbaik bagi pengundi-pengundi Sg Besar untuk memilih pemimpin yang benar-benar terbaik bagi meneruskan legasi kepimpinan BN yang lepas. Fikir-fikir dan renung-renungkan. Pengundi- pengundi parlimen Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

Azmin Bantu Kempen Calon BN @PRK Sg Besar??? #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB

SUNGAI BESAR – Ketiadaan kelibat Datuk Seri Azmin Ali bagi membantu kempen calon Parti Amanah Negara (Amanah) di Sungai Besar seolah-olah mengesahkan desas-desus bahawa Menteri Besar Selangor itu tidak merestui calon parti yang mewakili Pakatan Harapan. 

Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN) Khairy Jamaluddin berkata ketidakhadiran Azmin juga menggambarkan seolah-olah menteri besar itu tidak mahu memberikan komitmen terhadap pengundi di Sungai Besar. 

“Saya tidak tahu kenapa, tapi dia (Azmin) tidak ada oleh kerana masalah yang berlaku dalam Pakatan Harapan hari ini di mana calon yang bertanding (bagi Pakatan Harapan) di sini tidak direstui oleh beliau.

“Jadi jangan ingat kalau kita bagi sokongan kepada PAN (Amanah) kerajaan negeri akan bantu kita (pengundi Sungai Besar),” katanya semasa berucap pada majlis penyampaian peralatan sukan kepada persatuan belia pelbagai kaum di Sekinchan, di sini pada Jumaat.

PKR sebelum ini ‘tersepit’ dengan perbalahan antara PAS dan Pakatan Harapan yang dianggotainya dengan DAP dan Amanah, termasuk dalam soal pemilihan calon bagi PRK Sungai Besar. Azmin juga dikatakan mengelak daripada media selepas timbulnya isu dakwaan rasuah dalam kerajaan Selangor susulan pendedahan Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli baru-baru ini.

Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR hadir di Sungai Besar pada hari penamaan calon, 5 Jun lalu, namun selepas itu tidak kelihatan sepanjang tempoh berkempen sehingga ke hari ini. 

Khairy yang juga Ketua Pergerakan Pemuda UMNO berkata komitmen rendah yang ditunjukkan menteri besar itu berbeza dengan pemimpin-pemimpin BN, termasuk menteri-menteri kabinet yang telahpun turun untuk mengadakan pelbagai program di Sungai Besar sejak sebelum hari pencalonan sehingga kini.

Katanya, ia sekaligus menunjukkan komitmen kerajaan persekutuan terhadap pengundi di Sungai Besar yang akan berterusan sehingga selepas hari pengundian pada 18 Jun nanti.

“Saya rasa selepas media melaporkan ucapan saya hari ini (berkenaan ketiadaan Azmin di Sungai Besar), esok mungkin dia akan hadir, tapi dia datang bukan sebab rakyat Sungai Besar, tapi sebab saya cakap dia tidak hadir,” kata Khairy sambil disambut sorakan orang ramai di majlis itu.

PRK Sungai Besar diadakan berikutan kematian penyandang kerusi itu, Tan Sri Noriah Kasnon dalam nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak pada 5 Mei lepas. Pada PRK ini, BN diwakili Anggota Dewan Undangan Negeri Sungai Panjang Budiman Mohd Zohdi yang akan berdepan pertandingan tiga penjuru dengan calon Amanah Azhar Abdul Shukur dan calon PAS Dr Abdul Rani Osman.

Barangkali Azmin sudah dapat menjangka yang parti Amanah bakal 'dibungkus' oleh pengundi-pengundi parlimen Sg Besar.Kerana sebelum tarikh prk pun Pakatan Harapan sudah mula goyah dan huru hara sesama mereka.

Ketiadaan kelibat Azmin di Sg Besar dengan sendirinya mempertingkatkan lagi peratus kemenangan kepada calon BN.Fikir - fikir dan renung - renungkan.Pengundi-pengundi parlimen Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

Panas!!! Calon BN Sg Besar Sombong??? #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

SUNGAI BESAR,  – Perwatakan calon Barisan Nasional (BN), Budiman Mohd Zohdi yang sederhana dan ramah dalam kempen mendekati pengundinya diyakini menjadi daya penarik kepada pengundi untuk memilih beliau sebagai wakil rakyat mereka yang baharu. 

Pengarah Komunikasi Strategik BN, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata kemenangan Budiman di kawasan ini pada 18 Jun nanti bakal menjadi langkah kecil kerajaan sedia ada dalam mengharungi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14). 

“Hari ini saya lihat ramai yang datang dalam program ini menyatakan mereka suka perwatakan Budiman yang sederhana dan pembawaan sebagai calon berkempen bagi pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar ini. 

“Insya-Allah 18 Jun ini kita akan dapat saksikan satu isyarat yang cukup besar oleh penduduk di sini untuk ditunjukkan kepada seluruh rakyat Malaysia bahawa parti ini inklusif membawa negara maju ke depan,” katanya. Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu berkata demikian selepas melancarkan Program Kempen Keselamatan Kebakaran bersama Komuniti di Balai Bomba dan Penyelamat Sekinchan, di sini hari ini. 

Abdul Rahman berkata hubungan kerja yang rapat dengan penyandang kerusi Parlimen itu, Allahyarham Tan Sri Noriah Kasnon, dan kemahirannya mengenai selok-belok kawasan berkenaan juga merupakan satu bonus buat anak kelahiran Kampung Sungai Limau, Sungai Besar itu. 

“Penduduk kawasan menyukai Budiman kerana beliau selalu berada di kawasannya dan berkhidmat kepada masyarakat termasuk bukan Melayu, jadi ini membuatkan beliau berpotensi agak besar untuk tarik sokongan orang Melayu dan bukan Melayu,” katanya. 

Pada pilihan raya kecil itu, Budiman bakal ditentang calon PAS yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Meru, Dr Abdul Rani Osman manakala Parti Amanah Negara (PAN) mempertaruhkan Pengerusi PAN Sungai Besar, Azhar Abdul Shukur. Kekosongan kerusi Parlimen itu berikutan kematian penyandangnya Noriah yang merupakan Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi dalam tragedi helikopter di Sebuyau, Sarawak, 5 Mei lepas. 

Sungai Besar mempunyai 42,655 pengundi berdaftar dengan 67.16 peratus pengundi Melayu, 30.70 peratus pengundi Cina, 1.92 peratus pengundi India dan 0.22 peratus pengundi dari lain-lain kaum.

PT yakin dan percaya pengundi - pengundi parlimen Sg Besar bukan membuat pertimbangan yang sembarangan untuk tidak memilih calon yang paling layak untuk meneruskan legasi kepimpinan BN di Sg Besar. Fikir - fikir dan renung - renungkan. Pengundi - pengundi Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!


Friday, 10 June 2016

Rugi Jika Pilih Calon Pakatan Harapan #prksgbesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

SUNGAI BESAR – PAS Selangor menyifatkan Pakatan Harapan sebagai pakatan huru-hara berikutan kenyataan tiada koordinasi antara jentera, punca papan iklan bersifat tohmahan dan provokatif di sekitar kawasan pekan Sekinchan di sini, Rabu lalu.

Pesuruhjayanya, Datuk Iskandar Samad berkata sekiranya Pakatan Harapan tidak mampu menguruskan perkara kecil seperti itu, adalah satu kerugian bagi pengundi di kawasan itu mengundi calon mereka pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar pada 18 Jun ini.

“Mengapa rakyat perlu mengundi mereka apabila perkara-perkara penting seperti itu, mereka gagal bincangkan, Pakatan Harapan sepatutnya membetulkan masalah dalamannya,” katanya kepada pemberita dalam sidang media, di sini hari ini.

Pakatan Harapan sudah mula goyah dalam persediaan menghadapi prk Sg. Besar. Pengundi-pengundi Sg Besar pasti akan memilih pemimpin yang berjiwa rakyat iaitu YB Budiman Mohd Zohdi sebagai menyambung legasi kepimpinan wakil BN yang lepas. Fikir- fikir dan renung - renungkan. PT yakin dan percaya pengundi-pengundi parlimen Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

Tahniah!!! Pas Sudah Mula Menipu #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB

Kempen Munafiq PAS Di Bulan Puasa Terdesak untuk meraih undi, jentera kempen PAS yang ditugaskan berceramah di atas kereta 4x4 di bazar juadah Ramadhan secara terang-terangan berbohong.

Dengan menggunakan gula sebagai umpan, kumpulan ini bertempik dengan pembesar suara kononnya gula yang mereka bawa untuk dijual ini adalah 'bebas dari GST'. Memalukan apabila PAS menggunakan anak-anak muda dalam usaha memburukkan kerajaan BN kononnya kerajaan yang zalim apabila melaksanakan perubahan sistem cukai negara.

Dari cukai SST kepada cukai GST. Sejak sistem cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) diperkenalkan pada 1954 di Perancis dengan kadar 19.6% serta lebih daripada 160 buah negara mengikuti jejaknya, belum kedengaran adanya negara pengamal sistem cukai GST hancur. Malah tiada negara yang berundur ke belakang atau membatalkannya. Bukankah ini petunjuk bahawa GST ini sistem yang baik?

Kaedah PAS menggunakan tenaga orang muda menyebabkan imej dan nama baik golongan belia tercalar seolah-olah golongan ini mudah ditipu, mudah menipu orang kampung dan jahil tentang apa itu sistem percukaian negara malah jahil tentang sistem Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

Bukan itu saja, timbul pertanyaan, apakah ini 'akal' golongan muda di zaman milenium pro pakatan pembangkang? Lupakah mereka ini rakyat Malaysia bukan sebodoh yang mereka sangka.

"Mereka (Jentera PAS) tanpa malu cuba berbohong kami orang kampung di sini, mereka ingat kami begitu bodoh tidak tahu bahawa gula dan barangan keperluan harian tidak dikenakan GST" - Hajah Zaleha, pengunjung bazar ramadhan di Pasir Panjang.

Turut sama melahirkan rasa kecewa ialah Hj Mahadi yang juga pengunjung bazar tersebut, kata beliau.

"Sepatutnya pihak PBT datang tangkap mereka kerana berniaga tanpa lesen dan cubaan mengelirukan pengguna". Tambah beliau lagi, Bulan puasa pun mereka berani menipu, bagaimana dengan bulan-bulan yang lain.

Tak habis-habis pembangkang menggunakan cara kotor untuk mendapatkan sokongan mudah pengundi Sg Besar. Nak tergelak pun ada bila memikirkan taktik dan strategi pembangkang demi  kemenangan calon-calon mereka. Tapi PT amat yakin pengundi-pengundi parlimen Sg Besar bukan sebodoh itu untuk ditipu....fikir-fikir dan renung - renungkan. Pengundi - pengundi Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!!

Thursday, 9 June 2016

Billboard 'Cina Babi'??? Polis Akan Panggil Tony Puah Untuk Siasatan.#prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman

Pegawai Perhubungan Media Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sungai Besar, ACP Khalil Ariffin berkata pihaknya akan memanggil Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua untuk siasatan berhubung pengakuan beliau terhadap pemasangan papan iklan yang menghina Barisan Nasional selain berbaur perkauman di pekan Sekinchan, Selangor semalam.

Menurut Khalil beliau juga akan memanggil Ahli Parlimen DAP Petaling Jaya Utara itu bersama beberapa individu berkaitan yang terlibat secara langsung dan tidak langsung terhadap pemasangan papan iklan berkenaan sebagai kempen kepada Parti Amanah Negara (PAN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar.

“Dia (Tony Pua) mengaku? Kalau dia mengaku kita akan panggil dia untuk kita siasat dan kita tunggu siasatan sebab kita nak kena tengok juga siapa yang naikkan, siapa yang buat, siapa yang pasang benda ni. Kalau dia mengaku dia pasang tapi dia tak ada kat situ,” kata Khalil.

Beliau berkata demikian dalam satu sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah Sabak Bernam, Selangor pada Khamis. Menurut Khalil kes berkenaan akan disiasat di bawah Akta 500 Kanun Keseksaan.

Susulan pemasangan poster dan papan iklan provokasi oleh PAN di Pekan Sekinchan, Selangor semakan, satu laporan polis diterima IPD Sungai Besar menyentuh tindakan parti itu yang sengaja menyentuh sensiviti parti BN selain berbaur perkauman.

Laporan polis berkenaan dibuat oleh Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos yang turut menafikan beliau pernah membuat kenyataan ‘Panggil Cina babi tidak salah’ seperti yang tertera di poster berkenaan.

Inilah jadinya bila terlampau inginkan kuasa sehinggakan undang-undang diketepikan. Yang ajaibnya  parti Amanah sanggup menjadi 'keldaian' kepada Dap demi meraih kemenangan.

Kepada pengundi-pengundi parlimen Sg Besar gunalah akal yang waras dihari mengundi nanti. Jangan sesekali tersilap langkah dengan memangkah pemimpin yang tidak harus dipangkah. Fikir-fikir dan renung-renungkan. Pengundi-pengundi Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!

YB Budiman Pilihan Yang Tepat Untuk Penduduk Sg Besar!!! #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB


Meskipun menganggap dirinya sebagai calon ‘underdog’, Budiman Mohd Zohdi yang merupakan calon Barisan Nasional (BN) untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar, cukup dikenali dan serasi dengan penduduk di kawasan itu.

Ini kerana, beliau adalah Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Sungai Panjang yang berada di bawah Parlimen berkenaan selain Sekinchan.

Calon Barisan Nasional (BN) yang bakal mewakili masyarakat 1Malaysia di DUN Sungai Panjang (N.03), adalah anak watan Sungai Besar sendiri. Calon dimaksudkan adalah Budiman Mohd Zohdi, dilahirkan pada 11 Mac 1972 di Kg. Sungai Limau, Sg. Besar, Selangor. Calon ini telah mendapatkan pendidikan awalnya di Sekolah Sri Makmur, Sg. Besar.

Beliau meneruskan pengajian di peringkat menengah di Sekolah Menengan Kebangsaan (SMK) Sungai Besar. Sejak kecil dan awal remaja lagi, calon ini telah menunjukkan bakat kepimpinan di mana beliau banyak melibatkan diri dalam pertandingan pidato dan syarahan sewaktu di alam persekolahan lagi.

Setelah tamat alam persekolahan, beliau berpeluang menuntut di luar Selangor, iaitu ke Politeknik Kota Bharu dalam jurusan pemasaran. Di sini bakat kepimpinannya digilap lagi, iaitu ketika memimpin gerakan mahasiswa di politeknik dan universiti tempatan dari tahun 1992 sehingga 1997.

Disebabkan keinginan dan dahagakan ilmu, beliau seterusnya melanjutkan pelajaran ke Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dalam bidang Pentadbiran Perniagaan. Ketika di UKM, beliau telah dilantik menjadi Presiden Kolej Kediaman, Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) dan memimpin gerakan mahasiswa - Tindakan Mahasiswa Bersatu pada tahun 1997. Tahun 2003, menyaksikan calon kelahiran Sungai Besar ini menggulung Ijazah Sarjana Sains dalam bidang Komunikasi dari Universiti Putra Malaysia (UPM).

Kepada pengundi-pengundi parlimen Sg Besar anda tidak perlu berfikir dua atau tiga kali dalam mempastikan siapa calon yanga layak untuk memimpin anda semua.Pada hari mengundi pastikan YB Budiman jadi pilihan untuk dipangkah. Fikir-fikir dan renung-renungkan. Kita mampue mengubahnya!!!

Tuesday, 7 June 2016

Petanda Pembangkang Bakal Bungkus Di Sg Besar #prksgbesar #InilahBudiman #scs93 #BN4SGB

Selepas pembangkang menerima pukulan ‘KO’ daripada BN dalam PRN ke-11 Sarawak pada 7 Mei lalu, kekalutan terus berlaku dalam blok itu untuk menghadapi PRK Sungai Besar pada 18 Jun ini.

Selepas berjaya menidakkan majoriti dua per tiga BN dan mendabik dada memenangi undi popular pengundi dalam PRU13 tiga tahun lalu, penyokong pembangkang mula sedar tiada cara sebenarnya untuk parti pembangkang bersatu hati membentuk sistem dua parti sebagai kaedah paling ideal menumbangkan BN dan UMNO.

Petanda pembangkang bungkus di PRK Sungai Besar tersebar luas. PAS-PKR-DAP-AMANAH tidak mungkin dapat duduk semeja membentuk barisan kerajaan pemerintah menggantikan BN dan segala cita-cita rakyat Malaysia melihat kesepaduan serta kesepakatan antara parti ini, seperti 'retak menanti belah’.

Walaupun BN terutamanya UMNO adalah ‘underdog’ dalam PRK Sungai Besar memandangkan penyandangnya, allahyarham Datuk Noriah Kasnon hanya menang majoriti 399 undi, jentera kerajaan Selangor yang ditunjangi PKR dikepalai Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali tetap terpaksa berdepan pelbagai serangan, bukan saja dalam kalangan pembangkang tetapi dalam parti sendiri.

Dengan sikap keras PAS yang tidak mahu berundur memberikan laluan kepada parti pembangkang lain terutama AMANAH, kepada surat terbuka Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memberi kata dua mengenai Deklarasi Rakyat ditunjangi Tun Dr Mahathir Mohamad hinggalah kebocoran ‘Whatsapps’ Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli mengenai rasuah wanita dan duit dalam kerajaan Selangor.

Semua faktor itu bukanlah ‘winning point’ untuk pembangkang terutama sekali kepada Azmin dalam memenangi PRK Sungai Besar apatah lagi PAS tidak akan berkompromi menyerahkan Sungai Besar serta Kuala Kangsar kepada Pakatan Harapan.

Itulah ujian paling besar yang perlu dihadapi Azmin bagi mengemudi Pakatan Harapan dan PAS bagi mengurangkan bilangan kerusi Parlimen yang dimiliki BN.

PKR sudah pasti tidak boleh mengharapkan DAP untuk turun berkempen jika parti Islam itu bertanding menentang BN daripada UMNO dan tekanan akan wujud dalam Majlis Presiden Pakatan Harapan supaya blok pembangkang itu turut meletakkan calon.

Pertembungan tiga penjuru di PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar seperti sudah mengangkat sebelah tangan tanda kemenangan kepada calon UMNO dan membuatkan Datuk Seri Najib Razak mengukuhkan cengkaman selaku perdana menteri dan presiden UMNO.

Satu-satunya senjata yang dimiliki Azmin ketika ini ialah Mahathir, yang kerjasamanya dengan pembangkang terutama sekali Pakatan Harapan tidak direstui langsung Anwar hingga turut membuatkan PKR terbelah dua.

Tak heran kut kalau betul pun calon Umno BN akan menang lebih besar. Kalau ikut dapatan kajian, calon Umno BN bakal menang dengan majoriti hampir 4,000 undi.

Kalau Pakatan Rakyat masih ujud dan sokongan kepada parti-parti pembangkang tu dicampur maknanya calon Pakatan Rakyat dah dapat 45.5% undi, boleh la dapat majoriti dibawah 500 undi.

Walaupun Umno BN sekarang ni penuh dengan isu dan skandal besar tapi parti-parti pembangkang pun tak kurang bangangnya pulak, tak habis-habis berperang sesama sendiri termasuk dalam kalangan Pakatan Harapan yang belum pun setahun jagung ditubuhkan.

Apapun diharapkan pengundi-pengundi di Parlimen Sg Besar membuat pilihan yang bijak dengan memilih YB Budiman Mohd Zohdi sebagai wakil rakyat anda. Fikir-fikir dan renung-renungkan. Kita mampu mengubahnya!!!

Azmin Tersepit Di Antara Pas Dan Pan. Kemenangan BN Semakin Cerah #prksgbesar #SCS93 #BN4SGB #InilahBudiman #KekakBN

Menteri Besar Selangor Azmin Ali, yang sebelum ini 'diburu' media selepas timbulnya isu dakwaan rasuah dalam kerajaan negeri pimpinannya, akhirnya 'muncul' di Dewan Seri Bernam di sini, hari ini.

Beliau tiba di pekarangan dewan itu kira-kira 15 minit selepas kehadiran rombongan calon Parti Amanah Negara (Amanah) Azhar Abdul Shukur yang juga Pengerusi Amanah Sungai Besar.

Turut mengiringi Azhar ialah Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Penasihat DAP Lim Kit Siang.

Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR meluangkan masa lebih sejam di dewan itu dan bersalaman dengan rombongan dan calon PAS Dr Abdul Rani Osman yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Meru yang juga bekas Pesuruhjaya PAS Selangor.

PKR kini 'tersepit' dengan perbalahan di antara PAS dan Pakatan Harapan yang dianggotainya dengan DAP dan Amanah.

Azmin baru-baru ini membatalkan kehadirannya ke beberapa majlis di sekitar Selangor dan 'menjauhi' media ekoran tindakan Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan rasuah dalam kerajaan Selangor.

Laporan itu dibuat berikutan pendedahan perbualan aplikasi WhatsApp Rafizi yang didakwa mendedahkan wujudnya permintaan 'untuk mendapatkan wanita' sebagai habuan dalam urusan dengan kerajaan negeri.

Azmin juga tidak menghadiri majlis pengumuman calon Pakatan Harapan bagi PRK Parlimen Sungai Besar pada Rabu lepas.

Wan Azizah ketika diminta mengulas mengenai perkara itu berkata ketidakhadiran Azmin pada majlis berkenaan bagi membolehkan beliau lebih fokus kepada pentadbiran kerajaan negeri.

PRK Parlimen Sungai Besar bakal menyaksikan pertembungan tiga penjuru di antara calon BN Budiman Mohd Zohdi yang juga ADUN Sungai Panjang, Dr Abdul Rani dan Azhar.

PRK itu diadakan berikutan kematian penyandangnya Tan Sri Noriah Kasnon dalam nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak pada 5 Mei lepas.

Kepada pengundi-pengundi di Sg Besar..inilah masa yang terbaik untuk menilai siapakah yang layak untuk menjadi pemimpin di Sg Besar.Kita mampu mengubahnya!!!

Monday, 6 June 2016

Pastikan Kemenangan Milik YB Budiman #prksgbesar #SCS93 #InilahBudiman #KekalBN #BN4SGB


Meskipun menganggap dirinya sebagai calon 'underdog', Budiman Mohd Zohdi yang merupakan calon Barisan Nasional (BN) untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar, cukup dikenali dan serasi dengan penduduk di kawasan itu.

Pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Budiman menewaskan Mohd Fadzin Taslimin daripada PAS dengan majoriti 2,183 undi.

PRK Parlimen Sungai Besar yang ditetapkan pada 18 Jun ini, menyaksikan Budiman ditentang calon daripada PAS yang juga ADUN Meru, Dr Abdul Rani Osman manakala Parti Amanah Negara (Amanah) mempertaruhkan Pengerusi Amanah Sungai Besar, Azhar Abdul Shukur.

Pertandingan 3 penjuru telah disahkan berlaku di Pilihanraya Kecil Sungai Besar dimana Barisan Nasional, PAS dan PAN masing masing menghantar calon.

Namun dalam ketiga tiga calon yang ada, satu kelebihan dilihat bersama sama dengan YB Budiman Mohd Zohdi kerana bukan sahaja sebagai anak tempatan, malah beliau juga adalah wakil rakyat dalam DUN Sg Panjang.

Boleh dikatakan ramai dikalangan pengundi mengenali beliau dan sudah pasti ini adalah satu kelebihan berbanding calon lawan.Salah satu faktor yang membolehkan seseorang itu memenangi sesuatu pertandingan dan dalam hal ini juga Budiman dilihat tampil sebagai juara yang mana bukan hanya ibu bapa kandung beliau memberikan doa dan restu malah beberapa orang lain yang ditemui juga menyatakan perkara yang sama.

Semoga YB Budiman akan dinobatkan sebagai ahli parlimen Sg Besar selepas hari pengundian nanti dan insyallah, khidmat terbaik akan beliau berikan.

Kepada pengundi-pengundi di Sg Besar jangan lupa pastikan sokongan padu dan kemenangan kepada YB Budiman.Kita mampu mengubahnya.

Hot!! Hari Malang Buat Teresa Kok!! Terima Hadiah Cemohan Dan Makian Penyokong PAS #prksgbesar #SCS93

Malang sungguh nasib Teresa Kok hari ini boleh pulak tersalah jalan termasuk ke pintu masuk penyokong PAS yang mungkin pada asalnya beliau mahu menyertai kumpulan penyokong calon PAN ketika waktu pencalonan calon PRK Sungai Besar pagi tadi di bawah Pakatan Baru gabungan PKR, DAP dan PAN.

Malu besarTeresa kerana telah di"boo" oleh penyokong PAS menyebabkan beliau menjadi takut untuk keluar dari kumpulan penyokong PAS serta terpaksa berlakun kononnya masih sayangkan PAS. Inilah dia perangai serikandi komunis sejati.

Tapi sayang penyokong PAS tidak percaya langsung Teresa Kok malah menjadi bahan cemuhan dan sorakan parti pengkhianat, kawan makan kawan, komunis dan pelbagai lagi. 

Penyokong PAS ni jenis keras hati, nak juga berkawan dengan DAP, mereka itu komunis dan sekarang apa dah jadi DAP berjaya pecah belahkan PAS. DAP sekarang sanggup biayai calon proksi PAN yang terdiri dari orang luar bahkan beliau juga merupakan pengundi Parlimen Temerloh ketika kempen PRK Sungai Besar dengan bajet besar untuk menghancurkan PAS.

Sampai bila PAS hendak terus dihina sebergini rupa.Ini satu lagi kisah liciknya Pakatan Baru yang dikuasai DAP yang mempergunakan pemimpin PKR seperti  Azmin Ali yang tidak tahu dia dilarang menghadiri hari pencalonan PAN kerana 2 sebab!!!

1 - Untuk mengurangkan kemarahan PAS sebagai satu strategi peperangan psikologi.
2 - Kerana krisis Azmin Ali - Wan Azizah masih panas terutama penglibatannya bersama Pakatan Rakyat.Tetapi Azmin juga sedar kerajaan pimpinannya terbabit dalam krisis pentabiran dikaitkan dengan rasuah dan pemerdagangan wanita dalam urus tabir kerajaaan Negeri Selangor.

Lain pula dengan PAS, sekarang PAS boleh fikir-fikirkan sama ada parti PAS masih bersama dalam kerajaan Selangor atau bakal menjadi orang buangan Selangor. Apa guna menyokong kerajaan Selangor untuk menjadikan PKR Menteri Besarnya?

PAS sudah terkena 3 kali :
1- Dikhianati DAP.
2- Dipecah-belahkan DAP hingga PAS berpecah menjadi PAN.
3- PKR mula tunjuk taring yang PAS hanya sesuai sebagai mangsa untuk diperalatkan bukan sahabat untuk susah senang bersama.

PAS ibarat patung dalam Dewan Undangan Negeri. Itupun masih PAS sayangkan PKR... kepada pengundi di Sungai Besar gunalah akal dalam menentukan undi anda fkir-fikir dan renung-renungkan. Kita mampu mengubahnya!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive