Thursday 16 June 2016

Pemimpin Pas Layak Jadi Tukang Karut??? #prkSgBesar #SCS93 #InilahBudiman #BN4SGB #KekalBN

Mungkin kerana sedang tertekan dengan kurangnya sokongan penduduk terhadap calon Pas berbanding Umno dan Amanah di Sungai Besar  ketika ini, pemimpin Pas seperti hilang pertimbangan sebaik membuka mulut mereka. Di sebalik mengatakan parti itu ketika ini mengamalkan politik matang dan sejahtera, tiada dendam, ingin berbaik dengan semua dan macam-macam lagi kata-kata yang memikat kalbu, hakikatnya perbuatan yang ditunjukkan amat bertentangan sekali.

Sebelum ini Hadi Awang mengatakan berdosa dan celaka jika pengundi tidak tidak menyokong calon mereka, melabel Amanah sebagai alat DAP dan kemudian ada peguam Pas, oleh kerana ketiadaan isu, turut membangkitkan isu remeh berkaitan warna sebenar logo parti itu.

Terbaru ini, Naib Presiden Pas, Mohd Amar Nik Abdullah menempelak logo dan warna jingga yang menjadi imej Amanah dengan mengatakannya sebagai parti yang nanar atau bengong kerana tidak pandai memilih logo sehingga menyerupai lambang stesen televisyen India, Imayam TB serta memilih warna yang sama dengan tok sami.

"Bukti nanar ini nak pilih warna pun tak pandai. Sebanyak-banyak warna dalam dunia ini yang Tuhan buat, dia pilih warna yang serupa dengan tok sami.

"Lambang pula lambang Imayam TV. Di situ nampak dah tak pandai memilih. Jadi kalau macam ni nak jadi pemimpin macam mana?" katanya ketika berucap di Kuala Kangsar.

Alahai...kesian sungguh dengan pimpinan Pas ini? Sudah kering isu sangatkah? Inikah tanda politik matang dan sejahtera, tiada dendam serta ingin berbaik dengan semua?

Kepada pimpinan Pas, sebelum mahu menyebut politik matang, sejahtera, tiada dendam dan sebagainya kepada khalayak umum, eloklah belajar dulu mengawal emosi, cool, tidak banyak mengarut dan sentiasa rasional dalam perbuatan atau pengucapan. Jika tidak, malu kat budak-budak sekolah dengan serban.

Selain buta dan ketinggalan isu semasa yang dihadapi rakyat marhaen, para pendokong TUANG AMANAT 1981 cenderung bermulut celupar, bercakap seperti bangang.Melabel - fitnah jelek adalah seperti sudah jadi darah daging.Kebanyakkan manusia biasa akan merasa malu apabila bercakap yang tidak mencerminkan akidah/pegangan agama tetapi berbeza sekali mereka-mereka yang tidak sayang mulut ini.

Sama ada mereka ini tidak berfikir sebelum bercakap ataupun mereka sudah tiada perasaan malu apabila jarang sekali beradab/bersopan bila berbicara.

Inikah pemimpin yang pengundi Sg Besar mahu pilih sebagai wakil mereka?? Kepada pengundi Sg Besar janganlah perjudikan nasib anda semua dengan memilih pemimpin yang hanya reti menuding jari mencari kesalahan dan kelemahan pihak.

Berbaki dua hari saja lagi untuk pengundi membuat pilihan yang tepat untuk memilih pemimpin yang benar-benar mampu membela nasib penduduk Sg Besar. Fikir-fikir dan renung-renungkan. Anda mampu mengubahnya!!!!

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive