Wednesday, 27 February 2013

Harapan Puak NGOk R Hancur Angkara Manifesto Pakatan !!!

Royalti minyak adalah salah satu isu yang dimanipulasikan PAS bagi menarik sokongan rakyat terutamanya rakyat Kelantan.


Walaupun sudah jelas berdasarkan undang-undang bahawa Kelantan tidak layak menerima royalti minyak, PAS tetap memainkan isu tersebut bagi menyemai sentimen kebencian pada rakyat.

Dengan memanipulasi isu royalti, PAS mampu menimbulkan satu persepsi bahawa kerajaan pusat menzalimi rakyat Kelantan kerana tidak membayar royalti minyak kepada kerajaan Kelantan.


Kesungguhan PAS memainkan isu royalti sememangnya tidak dapat dinafikan kerana boleh dikatakan royalti adalah satu-satunya isu yang boleh membuat rakyat Kelantan membenci kerajaan Barisan Nasional.


Bagi memastikan isu royalti minyak ini terus hangat diperkatakan, satu pertubuhan bukan kerajaan yang digelar NGO R telah dibentuk. Seterusnya baca di sini.





Insiden Lahad Datu : Penceroboh Bersenjata Sulu Enggan Berundur !

TANJUNG LABIAN (Lahad Datu): Polis bersedia untuk menamatkan pencerobohan yang melibatkan kumpulan Sulu di kampung Tandou, kira-kira 165 kilometer dari sini, apabila penceroboh bersenjata pada saat akhir tidak mempedulikan cubaan pihak berkuasa Malaysia dan Filipina untuk membawa mereka meninggalkan Sabah dengan aman.

Kumpulan itu yang diketuai oleh Raja Muda Azzimudie Kiram, yang mendakwa merupakan saudara kepada Sultan Sulu, Jamalul Kiram III, masih ingkar dan menolak permintaan terbaru oleh Presiden Filipina, Benigno Aquino dan wakil Malaysia walaupun tiga tarikh akhir diberikan kepada mereka telah dilanjutkan, di mana yang terakhir berakhir pada Selasa.

Dalam perbualan telefon dengan The Star, Azzimudie berkata, kumpulan itu bersedia untuk menghadapi serangan.

“Kami baik sahaja. Kami menjangkakan angkatan bersenjata Malaysia akan membuat serangan pada hari ini (Selasa). Kami sedia untuk mempertahankan diri, kami tidak takut,” katanya.

Ditanya mengapa memikirkan bahawa kumpulan itu akan diserang, beliau menjawab: “Kerana ditunjukkan di televisyen dan di radio bahawa tarikh akhir telah tamat. Kami tidak takut kerana kami tahu adalah benar. Ini adalah tanah kami.”

Ditanya sekiranya beliau tidak takut berikutan hanya mempunyai seramai 30 lelaki bersenjata, Azzimudie berkata: “Kami sudah bersedia, kami sedang menunggu. Kami tidak akan menyerang (tetapi) kami akan mempertahankan diri kami.”

Azzimuddie yang juga berhubung dengan saudaranya menerusi telefon, telah menyatakan bahawa beliau hanya akan mengambil pesanan daripada Jamalul Kiram.

Sementara itu, setiausaha agung kesultanan yang diperkatakan, iaitu Abraham Idjirani berkata, kumpulan itu menolak rayuan Aquino untuk kembali ke Filipina.

Setelah membiarkan pasukan Sulu mengepung selama hampir tiga minggu, pasukan keselamatan Malaysia, yang menunggu untuk mendapatkan satu perintah untuk menangani kumpulan bersenjata itu, dengan tampil di beberapa lokasi strategik di dalam dan di luar sekitar perladangan Felda pada Selasa.

Kerajaan dan pasukan perubatan tentera bersiap sedia bagi menunggu lampu hijau untuk mengusir kumpulan Sulu.

Ditanya sama ada langkah menentang penceroboh Sulu akan dibuat dalam tempoh 24 jam yang akan datang, Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Khalid Abu Bakar berkata: “Mungkin. Kami bersedia untuk menamatkan pencerobohan ini.” - mstar

[FOTO] Ayam Dan Lembu Sedang Menerima Bantuan Dari Pembangkang !!!


Pembangke kato kerajae dok bagi BR1M kat rakyat pelbagai kaum tanpo memilih amale politik sebagai FIRAUN. Hadi Awang buat kenyatae supo ore tak berapo cerdik.









Tapi dio lupo nok royat kito sapo dio FIRAUN tu. Kalu ikot sejarah regim pemerintahan Mesir Kuno, demo ado ramai FIRAUN sapa beratus ratus kot. FIRAUN adolah gelare pemerintah tertinggi dale sistem hirarki regim Mesir Kuno. Kalu zame moden ni samolah dengan PRESIDEN kat AS, Mesir Moden cicit Mesir Kuno tu, PERDANA MENTERI (PM) kat Malaysia, Thailand buke presiden Pas deh.

Kat Malaysia loni dah  ado 6 PM sejak 1957. Jadi nok tudoh PM Malaysia ye zalim, korup dll mesti sebut PM ye mano ? Samolah dengan FIRAUN, FIRAUN tu sapo yang haprak ye di kato oleh Hadi Awe  tu?

Tak semuo FIRAUN Mesir Kuno tu jahat, haprak, tak berime ado jugok ye baik, berbudime mace segelintir pemimpin PAS tu kan...kan..kan? Tapi tak tahu la pulak Firaun tu kecek huduh samo dengan Nik Aziz !

Hadi Awe namo sajo ado Master konon tapi peranga entah apo-apo. Dia tak kaji sejaroh ko? Kat Universiti Azhar dio belaja gapo? Nampok sangak Hadi Awe ni bengong bilo nok pong melambong lambong tak reti pakai akal semuo main bedal belako.

Soh dah Hadi Awe loni peranga mace MALAUN lebih terok dari FIRAUN. Pemimpin PAS semuanyo MALAUN!!! Tak apo dio tudoh PM kito FIRAUN kerano ado jugak FIRAUN ye baik berbudime mace Pm Najib ni.







Saya Bakal Perdana Menteri Malaysia Selepas PRU13 ???



Perkara yang tak mungkin terjadi..tetapi saje lah kita layan bersama-sama drama yang belum difilemkan ini.....

Pada suatu petang di musim hujan

Papa - Jah..ooo Jah..meh le sini kite sembang-sembang

Mama - Ish abang ni..cakap nak sembang pastu mulalah nak itu ini..Jah tak larat la

Papa - Kamu pun satu la..takdenye abang nak ape-apekan kamu (dah expired)

Tiba-tiba muncul anak kesayangan mereka

Izzah - Hai Papa..hai Mama..acaner cite manifesto kite Pa?

Papa - Hai..hauduyudu..Papa baru nak ajak Mama kamu bersembang pasal ni

Izzah - Oooo..tadi Uncle Tokong ade call..dia cakap penyokong Roket happy

Papa - Papa tau..pakcik Eddy pun cakap camtu

Izzah - Sape pakcik Eddy?

Papa - Laaaa..Presiden PasPisPus le sayang ooiii

Izzah - Ape dia cakap Papa?

Mama pun menyampuk

Mama - Ape lagi..duk sibuk la tanya jawatan ape Papa nak bagi kalau kite menang Pru 13 ni

Izzah - Habis tu Papa cakap apa?

Papa - Papa cakap la Timbalan PM..dengan uncle Tokong pun Papa cakap camtu jugak

Mama - Papa kamu saje bagi dorang stim je tu

Izzah - Maksud Mama?

Mama - Kalau kite Menang..Papa kamu PM..Mama jadi TPM la..kamu jadi Menteri Kewangan..amacam?

Izzah - Yeay! Seronoknye pegang duit..boleh beli handbag Hermes ngan kasut Prada

Papa - Ye la tu..Papa nak beli balik jam Omega..cilakak betui la depa ambik jam Papa

Mama - Mama nak beli tudung Ariani je..hik hik hik

Maka..mereka sekeluarga pun bersembanglah dengan panjang lebar rancangan-rancangan jika Pakatan Rakyat menang Pru 13

Dengan cerita tersebut marilah kite mengundi Barisan Nasional kerana Parti anak beranak hanya memenuhi kehendak keluarga..bukan kehendak Rakyat..

[VIDEO] Melayu Islam Ker 2 Minah Hina Tudung Ni ???



Pelik betul dengan perangai sebilangan anak dara melayu sekarang ni.., zaman dah makin maju, tapi pemikiran diorang masih ditahap zaman batu..

Cuba tengok video kat bawah tu.., ada dua anak dara melayu selamba je mempersendakan pemakaian tudung lepas tu muat naik pulak video diorang ke laman sosial..

So bagi sesapa yang kenal dua orang anak dara dalam video kat bawah ni, sila maklumkan pada diorang supaya hentikanlah memalukan diri sendiri serta keluarga masing-masing. Seterusnya baca sini. Sebelum tu tengok video ni sampai habis.


Tuesday, 26 February 2013

[VIDEO] Keji !!! Fitnah Sumpah Akujanji BR1M !!!

Sanggup pak lebai Pas bersengkokol dengan muslimat Pas mencipta satu fitnah yang paling bodoh !! Lihat video di bawah sampai habis...

Pakatan Rakyat yang sememangnya kita sedar bahawa sedang ketandusan isu politik untuk menumbangkan kerajaan BN didalam PRU-13 akan datang secara jelas kini telahpun memulakan gerakan FITNAH BESAR-BESARAN terhadap kerajaan BN.

Sepanjang perlaksanaan janji ditepati oleh Dato Seri Najib Razak Perdana Menteri Malaysia,pemberian BR1M belum pernah lagi diagihkan pada waktu malam. Itu adalah yang FITNAH YANG PALING KETARA sekali yang dilakukan oleh PAS.

Pemberian BR1M ini juga bukan lah untuk kali yang pertama diberikan oleh Kerajaan BN kepada rakyat. Bukan juga Kelantan dipilih diantara penerima BR1M malah seluruh rakyat Malaysia tidak kira siapa pun, apa pun agama , apa pun fahaman politik mereka,tetap akan merasai pemberian ikhlas dari kerajaan Barisan Nasional.

Busuk sungguh hati orang-orang PAS yang kononya berlagak ALIM !!!! BERLAGAK SEPERTI TIADA DOSA !!!! BERLAGAK MACAM MALAIKAT !!!!! tetapi lihat lah sendiri bagaimana FITNAH yang mereka lakukan.

Dalam rakaman yang dipercayai waktu malam di sebuah dewan itu, kelihatan beberapa orang lelaki berkopiah berada di hadapan menghadap sekumpulan yang lain.

Kedengaran pula seorang wanita mengepalai bacaan akujanji dan yang bersumpah dengan nama Allah akan mengundi Umno BN pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), dengan diikuti oleh orang ramai.

Selain itu, mereka juga melafazkan kesediaan menerima balasan Allah jika tidak menunaikan janji mengundi Umno BN pada PRU13 ini.

Kedengaran juga beberapa kali bacaan lafaz janji itu ditegur oleh seorang lelaki akibat salah menyebut perkataan.

Lafaz akujanji tersebut antara lain berbunyi:

"Wallahi, wabillahi, wataalahi, dengan nama Allah kami bersumpah dan mengaku dalam keadaan yang waras akan mengundi Umno atau Barisan Nasional dalam pilihan raya ke 13 ini.

Dan kami bersumpah dan mengaku akan menyokong Umno atau Barisan Nasional demi untuk kepentingan agama Islam bangsa Melayu dan negara Malaysia.

Sekiranya kami melanggari janji-janji kami, kami dengan rela hati menerima pembalasan dari Allh swt."  - Sumber

Manifesto PR : Lama Pun Tak Tertunai ! Janji Yang Baru Pula !





Jika perkara-perkara yang tertulis di dalam senarai di bawah sememangnya dilaksanakan oleh Pakatan Pembangkang, ianya memang memberi kebaikan kepada rakyat. Tetapi, sudah terbukti apa yang dikatakan manifesto oleh Pakatan Pembangkang sebelum ini tidak berjaya mereka tunaikan.

1-Mewujudkan 1 juta peluang pekerjaan baru untuk rakyat dengan mengurangkan kebergantungan buruh asing secara berperingkat.
2-Memperkenal gaji minima RM1,100 sebulan.
3-Melatih 1 juta lepasan sekolah yang tidak melanjutkan pelajaran.
4- Membina 5 universiti dan 25 sekolah vokasional
5- Tabung inovasi IKS RM500 juta, menyelaras cukai rakyat- kadar cukai tertinggi 26% untuk cukai pendapatan hanya mula dibayar bagi pendapatan boleh cukai melebihi RM400,000 berbanding RM250,000 sekarang.
6- Henti operasi Lynas, kaji semula RAPID dan kaji undang-undang pembalakan.
7- Memperuntukkan RM500 juta untuk Tabung Usahawan Kecil Prajurit, kenaikan caruman LTAT dari 15% ke 20%, dividen RM2000 setahun kepada bekas prajurit tidak berpencen.
8- Memberi permit terus kepada pemandu teksi
9- Pengangkutan awam percuma kepada golongan berbeza upaya, tambah bilangan bas, merangka untuk membina sistem keretapi laju antara bandar.
10- Memecah monopoli dengan mewujudkan Suruhanjaya Anti Monopoli, Suruhanjaya Kontrak Awam untuk menilai perjanjian awam seperti IPP dan konsesi berat sebelah, tender terbuka, membubar 1MDB, melupuskan pegangan kerajaan dalam GLC.


Manifesto yang lama pun masih belum terlaksana, bagaimana pula rakyat mahu mempercayai mereka sekali lagi? Sedangkan yang lama pun masih tidak berjaya meyakinkan rakyat untuk memilih mereka, bagaimana pula dengan yang baru ini?

Manifesto bukan janji katanya. Kalau bukan janji, apa pula maksudnya dengan senarai panjang yang tertulis perkara-perkara seperti di atas? Adakah itu sekadar cakap-cakap kosong sahaja seperti manifesto yang sebelum ini?


Perlukah lagi rakyat membiarkan diri mereka diperbodohkan oleh sebuah parti yang hanya pandai berjanji tetapi tidak tahu untuk menunaikan janji-janji tersebut? Jangan tepuk dada tanya hati tetapi duduk dan renungkanlah sedalamnya apa yang telah diperolehi daripada manifesto yang dikatakan bukan janji itu. - Sumber

Pemuda Pas Tuntut Bela Kepada Siapa Yang Kerat Abby !!!


Kain rentang Program Sepetang Bersama Abby Abadi yang digantung pada Jumaat lalu di simpang berhampiran Markaz Pemuda Pas Kuala Berang, didapati telah dipotong dua pada pagi kelmarin.


Menurut Ketua Pemuda PAS DUN Kuala Berang Mohd Zainol Abidin Ahmad, ia seolah-olah sengaja ingin mencabar kesabaran para pemuda PAS.

Beliau berkata, perbuatan mengoyakkan kain rentang PAS, sebuah parti politik yang sah dan berdaftar, menunjukkan individu yang melakukannya tidak menghormati prinsip dan amalan demokrasi berparlimen.

“Kejadian yang boleh cetuskan provokasi ini bukan sahaja berlaku di sekitar Bandar Kuala Berang sahaja tetapi turut melibatkan cawangan-cawangan dalam Dun Kuala Berang termasuk di Kampung Tapu serta Kampung Butut. Malah, perbuatan ini bukannya perkara baru berlaku.

“Bagaimanapun, akhir-akhir ini kejadian kain rentang dipotong dua ini semakin menjadi-jadi. Kami bimbang ia akan menegangkan keadaan menjelang Pilihanraya Umum(PRU) ke-13 yang kini semakin hampir hingga cetuskan tindakan luar kawalan.

“Sekitar jam 2 pagi, sewaktu melalui Jalan Besar Kuala Berang untuk pulang ke rumah didapati kain rentang tersebut masih elok. Namun, lebih kurang jam 7.15 pagi, saya dapati kain rentang ini telahpun dipotong dua dipercayai menggunakan benda tajam.

“Malah, lebih kurang jam 3 pagi malam tersebut saya turut terima maklumat melalui sistem pesanan ringkas yang memaklumkan tiga kain rentang di Kampung Butut berkaitan slogan-slogan parti telah rosak.

“Manakala jam 7.30 pagi pula, Pemuda Pas Cawangan Kampung Tapu juga memaklumkan kain rentang digantung di kampung berkenaan termasuk berhampiran Pasti telah dirosakkan. Saya tidak menolak kemungkinan, ia dilakukan oleh individu sama di semua lokasi terlibat ini,” ujarnya. - sumber

PT
Semua pakat nak tunjuk kononnya mereka pada Abby. Abby pula tengah bersedih mengenangankan bekas kekasih hatinya tengah bercinta dengan seoarng penerbit filem terkenal tanahair.



Monday, 25 February 2013

[TERKINI !!! VIDEO] Husam Hanya Pandai Cakap Kosong ???


Cakap Sampai Meleleh Air Liur, Tapi Rupanya Tak Gazet( Husam yang kata )

Daripada terus ditipu hidup-hidup oleh lamunan janji manis Husam, lebih baik rakyat Kelantan memegang teguh pada janji pembangunan yang diumumkan oleh PM, ada juga kredibiliti dan reputasinya yang terbukti benar menepati janji. Bo La Weii!!!

Untuk itu, PRU 13 kelak eloklah semua rakyat Kelantan melupakan Husam & PAS serta janji politik mereka yang satu sen pun tidak berguna. Lebih baik pakat-pakat semua memilih BN, dengan demikian BN berpeluang membuktikan janji yang mereka kemukakan adalah janji yang ditepati dan memberi manfaat untuk sekalian rakyat jelata. 


Apapun kita masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat, fikir-fikir dan renung-renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan !!!

Harakah Daily Penyebar Fitnah Terbongkar ??

Apa dah jadi! Sebelum ni berduyun-duyun blogger Berbayar PR kutip cerita kat Harakahdaily ni. Pasal kenyataan Raja Nazrin bertajuk "Antara PAS dan UMNO". Tiba-tiba tak sampai 24 jam artikel tersebut telah ditarik balik. Kenapa ek? 


Atas alasan..
"Kandungan surat ini telah kami tarik balik setelah diberitahu ia tidak tepat dengan apa yang dititahkan oleh Tuanku Raka Nazrin dalam titah baginda". Mudahnya! macam tu aje?


Secara moralnya, harakahdaily adalah akhbar mengutip apa sahaja tanpa mengetahui sumber sebenar. Boleh dikatakan akhbar tong sampah. Siapa yang membuang akansegera diambil oleh editor harakahdaily. Asalkan ada berita yang menyebelahi PAS dan Pakatan Rakyat. Seterusnya baca SINI

Sunday, 24 February 2013

Anwar Dan Nur Misuari Dalang Pencerobohan Lahad Datu ???

Dalam hampir dua minggu ini kita dikejutkan dengan peristiwa bilamana sekumpulan lelaki bersenjata yang mendakwa mewakili Sultan Sulu mendarat di Lahad Datu, Sabah dan bertindak menetap serta meminta agar Sabah dipulangkan kepada Kesultanan Sulu.
Apabila kerajaan Filipina memeterai perjanjian damai dengan umat Islam di selatan negara berkenaan melalui Perjanjian Rangka Kerja Bangsamoro, umat Islam di Filipina menganggap ini sebagai jalan ke hadapan selepas berdekad menghadapi kebuntuan dalam krisis dengan Kerajaan Filipina. Rangka kerja ini membolehkan penciptaan entiti tunggal dan autonomi dipanggil Bangsamoro menggantikan Wilayah Autonomi Islam Mindanao.

Perjanjian rangka kerja itu telah ditandatangani di Istana Malacanang pada 15 Oktober 2012 dalam kehadiran Presiden Beningno Aquino III dari Filipina; Al Haj Murad Ebrahim, Pengerusi Barisan Pembebasan Islam Moro; Datuk Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri Malaysia; dan Ekmeleddin Ihsanoglu , Setiausaha Agung Pertubuhan Negara-Negara Islam. Sebaliknya, pemimpin yang tidak hadir di dalam upacara bersejarah berkenaan adalah pemimpin Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MILF), Nur Misuari.

Nur Misuari telah menganggap bahawa perjanjian itu tidak relevan dan beliau mendakwa ianya telah diciplak oleh Presiden Aquino dan DS Najib Razak. MILF adalah kumpulan pemisahan yang merupakan sebahagian tulang belakang MNLF pada tahun 1970-an. Percanggahan pendapat dalam cara Nur Misuari mengendalikan isu-isu telah membawa kepada kumpulan berkenaan terpisah jauh. Turut tidak hadir ialah Sultan Sulu. Pengasingan dan pemencilan Sultan Sulu berkenaan mungkin merupakan punca kepada krisis di Lahad Datu.

Sultan Sulu sendiri telah mengaku menghantar kira-kira 400 lelaki menyeberang laut ke Sabah, kerana beliau melihat perjanjian yang dimeterai tidak berperanan di dalam peningkatkan kehidupan Bangsamoro. Tambahan lagi, beliau sendiri turut tidak mempunyai sebarang peranan. Manakala Nur Misuari pula diketahui umum sebagai penyokong kuat Sultan Sulu.

Mengapa Sultan terasing dalam proses damai bangsa Moro? Ianya mudah. Terdapat sepuluh orang yang mendakwa menduduki takhta. Kerajaan Filipina tidak boleh berurusan dengan sepuluh Sultan yang berbeza dengan sepuluh idea yang berbeza asas mengenai bagaimana untuk membawa keamanan dan pembangunan kepada Bangsamoro. Nur Misuari sendiri tidak menghadiri majlis menandatangani perjanjian berkenaan kerana dia takut sekiranya terdapat waran berterusan dikeluarkan untuk menangkap beliau kerana melancarkan perang terhadap kerajaan Filipina.

Nur Misuari dilihat mengambil kesempatan ke atas isu ini. Nur Misuari dengan segera mengancam Kerajaan Malaysia dengan berkata “Jika setitik darah tumpah maka kita akan terpaksa untuk datang untuk membantu mereka.” Nur Misuari juga berkata yang berikut, “Ini harus dikendalikan oleh ketua yang berfikiran terbuka … bahawa ia juga akan menjadi baik untuk menunggu pilihan raya umum untuk melihat siapa yang akan menjadi Perdana Menteri (Malaysia) yang baru.”

Apakah yang tersirat disebalik kata-kata Nur Misuari itu? Tiada lain dan tidak bukan adalah disebabkan oleh kawan lama beliau, Anwar Ibrahim. Reuters melaporkan dan telah disahkan oleh sumber tentera Filipina bahawa Anwar Ibrahim telah ke luar negara untuk bertemu dengan Nur Misuari bagi membincangkan tuntutan tanah di Sabah, beberapa bulan sebelum kejadian di Lahad Datu berlaku. Anwar telah menafikan sekeras-kerasnya ini, tetapi gambar di atas menunjukkan sebaliknya.

Kerajaan Filipina telah menghantar enam kapal tentera laut untuk menghentikan orang dari rantau Moro dari memasuki perairan Malaysia. Walaupun kerajaan Malaysia mempunyai kelebihan dari segi kawalan dan kemudahan senjata api untuk menamatkan krisis ini, mungkin jalan damai adalah yang terbaik bagi semua pihak iaitu Bangsamoro, kerajaan Filipina serta Malaysia, untuk tidak membenarkan apa-apa untuk menjejaskan perjanjian yang ditandatangani yang masih dalam peringkat awal.

Sementara Kerajaan berusaha dengan diplomatik untuk menyelesaikan isu ini, kedua-dua kerajaan perlu mendapatkan sebab musabab sehingga ke akar umbi peranan yang dimainkan oleh Anwar Ibrahim dalam memudahkan atau menyebabkan kejadian ini berlaku. Ianya tidak akan berlaku kalau tidak ada peranan dari orang dalam. Isu Sabah terlalu dekat dengan Anwar Ibrahim kerana beliau mengimpikan sokongan Rakyat Sabah bagi menyokongnya di dalam PRU13. Namun kita masih tidak tahu apa agenda besar Anwar Ibrahim melakukan ini semua. Soalan ini masih menjadi tanda tanya.

PRU13 - 112,000 Polis Siap Sedia Jalankan Tugas

PETALING JAYA: Pasukan polis mula mengadakan latihan bagi semua anggotanya di seluruh negara, kecuali Sabah, sebagai persediaan untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang.

Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA), Bukit Aman, Datuk Seri Salleh Mat Rashid berkata, latihan selama dua hari itu yang melibatkan kira-kira 112,000 anggota daripada semua unit dan jabatan akan memberi tumpuan kepada senario yang berbeza iiatu sebelum, semasa dan selepas pilihan raya.
"Ia akan menguji kesediaan kami untuk sebarang kejadian yang tidak diingini," 
katanya pada Sabtu.

Menurut Salleh, latihan yang dikenali dengan kod nama 'X-Undi' itu adalah untuk memastikan bahawa kakitangan pasukan keselamatan berkenaan tahu apa yang perlu dilakukan untuk mengekalkan ketenteraman dan keselamatan awam.

Beliau juga berkata polis akan memberi perhatian khusus kepada Perak yang dikenal pasti sebagai salah satu 'kawasan panas' dalam pilihan raya.
Bagaimanapun Salleh tidak menyatakan berapa banyak kawasan panas telah dikenal pasti namun mendedahkan bahawa ia termasuk negeri yang diterajui pakatan pembangkang iaitu Selangor, Pulau Pinang dan Kedah.

Jelas Salleh polis tidak boleh mengadakan latihan yang sama di Sabah kerana isu membabitkan pencerobohan di Lahad Datu.

"Latihan ini akan dijalankan di negeri berkenaa selepas isu berkenaan selesai," katanya.

Selain itu beliau turut menasihatkan semua parti politik supaya bertenang dan tidak melakukan sebarang kelakuan yang tidak senonoh sama ada sebelum, semasa dan selepas pilihan raya.

Di MUAR, polis Johor berkata, mereka mengenal pasti beberapa kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri sebagai kawasan panas.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata anggotanya akan memantau kawasan-kawasan berkenaan dan cuba untuk 'menyejukkan' keadaan.
"Kita akan bertemu rakyat di kawasan tersebut untuk menasihati mereka agar mengelakkan tindakan provokatif," katanya selepas menyampaikan sijil penghargaan kepada anggota polis di balai polis lama Bukit Kepong.

Menurut Mohd Mokhtar, polis akan bertindak terhadap sesiapa yang melanggar undang-undang tanpa mengira parti politik. - mStar Online

ANALISIS TERKINI ! BN DAHULUI PR !!!

Perbalahan demi perbalahan dingin didalam PR akhirnya akan membawa kepada titik mula perpecahan antara 3 parti pembangkang iaitu PAS , DAP dan PKR . Masing-masing mempunyai agenda tersendiri untuk melihat bagaimana kerajaan yang sedia ada digulingkan.


Analisis yang dibuat oleh pemerhati politik luar dan dalam negara jelas menunjukan bahawa Dap adalah sebuah parti politik yang bercorak PERKAUMAN.Pembuktianya adalah,Dap sengaja mendesak Pas bagi meluluskan penggunaan kalimah Allah didalam kitab bible versi Bahasa Melayu. isu tersebut juga dimainkan oleh rakan sekutunya didalam PakatanRakyat iaitu PKR.

Dap sedar bahawa didalam Pas masih terdapat lagi golongan Anwarinas, dan menggunakan tekanan Anwar Ibrahim untuk mendesak Pas agar meluluskan permintaan mereka.Sedangkan dalam pada masa yang sama PKR juga memerlukan ahli Pas sebagai penyokong PKR untuk memenangi banyak kerusi didalam PRU-13 akan datang. Maka Dap menggunakan kesempatan tersebut.


Jika kita perhatikan angka kemenangan Pakatan rakyat di bawah, Dap adalah pemegang angka kemenangan tertinggi iaitu 24 kerusi jika dibandingkan dengan PKR 15 kerusi,manakala Pas pula 18 kerusi.

Ini menunjukan bahawa sekiranya PR memerintah negara, adakah Dap akan memberikan laluan kepada Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri. Begitu juga dengan Pas,sungguhpun bagai dikata,Pas tidak ingin kerusi Perdana Menteri, tetapi Pas juga mempunyai hati dan perasaan untuk tidak membenarkan Dap mengepalai tanahair.


Menurut sumber itu lagi, keyakinan terhadap kemenangan besar BN kali ini banyak dibantu oleh faktor kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib dan kejayaan program-program transformasi yang telah dan sedang dijalankan oleh kerajaan ketika ini.

Peningkatan sokongan terhadap kepimpinan beliau juga disebabkan percakaran dalam gabungan pembangkang yang sedikit sebanyak menggugat keyakinan rakyat. Selain itu kegagalan mereka dalam memenuhi janji-janji dan mengemukakan janji-janji baru yang tidak munasabah turut membuatkan rakyat sangsi dengan matlamat dan hala tuju gabungan pembangkang dalam mentadbir negara. - Sumber

[VIDEO] Kenapa Ustad Kazim Tibai Abby ???


Apa  ? Kalau dia tak bagi borang masuk PAS dia takut tak masuk dalam list orang yang memperjuangkan agama? Kalau bengong boleh ke nak perjuangkan agama?

Habis, orang Palestin tu macam mana? Mereka tak sain borang PAS pun.. adakah mereka mati katak dan tak termasuk dalam senarai orang yang memperjuangkan agama??

Adoi...inilah masalahnya bila orang tak ada ilmu agama nak bercakap pasal agama. Artis baru sehari dua masuk PAS dah dipanggil ostat, ostazah. Lawak betul parti Pas ni. Bila ditegur melenting. Padahal merekalah yang paling banyak mengutuk & caci maki orang lain



Allah Maha Besar dan Maha Mengetahui, bukan parti Pas yang menentukan kita masuk syurga. Adakah orang lain tidak layak ke syurga sekiranya  tak join Pas @ pun mana-mana parti di Malaysia? Tetapi kalau beramal kepada Allah. Sebab tiada pernah ada dalam Al Quran bahawa selain beramal kepada Allah, menjadi ahli Pas adalah penentu seseorag ke syurga Allah.

[VIDEO] Hadiah Dari PM Untuk Kakitangan Awan ....



Tahniah admin ucapkan kepada sebahagian besar kakitangan awam yang akan menerima berita gembira daripada Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak tidak berapa lama lagi.

Sungguhpun begitu, ternyata Pakatan Rakyat adalah satu entiti yang perlu diberikan lebih perhatian kerana mereka dilihat lebih pro aktif berhubung isu- isu seperti ini.

Bagi memenuhi hajat dan keperluan rakyat, Pakatan Rakyat amat berbesar hati untuk meniru serba serbi dari Singapura dan sanggup untuk menetapkan gaji minima sehingga RM 4,000 untuk setiap individu bekerja di negara ini.

Bagi yang masih sangsi akan keadaan yang bakal menimpa kita sekiranya itu terjadi, admin hidangkan pembaca dengan klip di bawah untuk memudahkan kita membuat penilaian. - Sumber

Apa Yang UMNO Dah Buat Pada Ostazah Abbiey ? Kesian Betul !!!

Tak nampak macam orang yang 'berhijrah'. Nampak macam orang marah ada la. Yang dia nak marah sangat tu kenapa? Apa yang UMNO dah buat pada dia?


Takkan la sebab Bekas Mak Mertua dia dulu orang kuat UMNO boleh buat dia sampai jadi meroyan kot. Ke ada konflik antara dia dengan bekas mak mertua dia dulu?


Tapi apa yang pasti, semakin hari semakin teruk dah perangai Si Ostazah Pening ni. Tak de orang ke yang nak bagi nasihat kat dia?

Kalau nak harap Pak Lebai dalam Parti Angguk Saja tu, jangan harap la Diorang sendiri pun perlu dibagi nasihat jugak. Lagi nak bagi nasihat kat orang lain ke??? Sudah la!!!

Dan Si Ostazah Pening ni la menjadi bukti keGAGALan mereka mendidik para pengikut untuk mempertahankan Islam. Tu pasal la orang lain boleh ambik kesempatan dan memperlekehkan Islam sesuka hati diorang!!!

Saturday, 23 February 2013

[VIDEO] Punca Tok Pa Di Rotan Jeming Hassan Terbongkar !!!


Peristiwa yang tidak dapat dilupakan oleh aktivis Ngok R Jeming Comel....


Bertempat di Dewan Jubli Perak pada 8 Februari yang lepas pukul 10.00 pagi telah diadakan Program R bersama Mahasiswa dimana selain dari Jeming Hasan Balaghoh dan Aduka Taruna dan beberapa orang-orang besar PAS sebagai penceramah, telah diundang juga bintang-bintang antarabangsa seperti Adam Adli dan Bawani (Listen!Listen!Listen!)

Program yang dijangka menerima kehadiran lebih 500 orang itu telah mengundang kemarahan melampau dari Husam kambing kerana hanya 30 orang yang hadir. Yang hadir itu pun memang dari kelompok ada pertalian darah dengan orang2 kuat PAS. bermakna jumlah banting yang dipasang di tiang-tiang lampu di sekitar Kota Bharu adalah lebih banyak dari orang yang hadir.


Menurut kata penganjur, 100 peserta pertama yang hadir akan diberi mafla percuma setiap seorang. jadi setiap seorang daripada mereka yang hadir hari itu amat bertuah kerana setiap seorang mendapat lebih kurang 3 helai mafla secara prcuma.

Dan kami dari pihak pembangkang (negeri Kelantan) amat bersyukur dan bertuah kerana trdapat watak seperti Jeming Hasan dlm PAS krn dia berjaya menambahkan busuk PAS yang telah sememangnya semakin busuk sejak berpakat dgn DAP dan PKR.

Disebabkan kemarahan yang melampau dan juga dimarah dengan melampau oleh Huse kambing, pada sebelah petang pada hari yang sama Jeming telah melepaskan perasaannya dengan merotan patung yang diletak gambar Dato Pa.

Sebagai mengenang kebengongan Jeming sebuah video disediakan sebagai balasan kepada video biadap Jeming Hassan khusus untuk tontonan Jeming sendiri dan juga penyokong-penyokong gerakan Royaltiti. - Sumber

Isu Tanah - Penduduk Mohon Sultan Kelantan Campurtangan ! #TukarKelantan


TUMPAT – Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V dirayu campurtangan berhubung isu pemilikan 400 hektar tanah pertanian milik penduduk di Pasir Pekan Hilir yang didakwa telah berpindah milik kepada tiga syarikat bukan Melayu.Presiden Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK)) Azmi Ali berkata, kerajaan negeri pimpinan Pas didesak bertanggungjawab terhadap isu tersebut.


Beliau berkata, perkara ini tidak sepatutnya berlaku kerana ia adalah tanah rizab Melayu yang diusahakan turun temurun sejak 30 tahun lalu.

“MTRK merayu campur tangan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V mengenai isu tanah di sini.

“Tanah terbabit diusahakan 500 petani yang merupakan penduduk Pasir Pekan Hilir sejak turun temurun. Kini ia telah berpindah milik kepada syarikat bukan Melayu.

“Ia berpindah milik sejak dua tahun lalu dengan alasan untuk tebus guna tanah itu tetapi sehingga ke hari ini rakyat tidak tahu apa yang akan dibangunkan di atas tanah ini,” katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas Himpunan Selamatkan Tanah Kelantan di pinggir Sungai Kelantan dekat Kampung Pasir Pekan Hilir, di sini hari ini.

Lebih 200 penduduk turut serta pada perhimpunan itu dengan membawa sepanduk mengencam tindakan kerajaan Pas Kelantan berhubung isu tanah.

Beliau berkata, walaupun pampasan diberikan kepada penduduk yang mengusahakan tanah itu namun ia tidak setimpal apabila dibayar secara paksa di bawah Akta Pengambilan Tanah 1960.

Sementara itu, seorang penduduk, Mohamad Ismail, 62, berkata, dia kesal apabila tanah di sini yang diusahakan turun temurun sudah berpindah milik kepada syarikat bukan Melayu.

“Sepatutnya Kerajaan Negeri pentingkan hak rakyat tetapi apa yang berlaku di sini adalah sebaliknya apabila tanah rakyat diambil dan dijual kepada syarikat bukan Melayu,” katanya.

Tok Guru ! Lim Guang Eng Bagi RM100 Pada Binatang Ke ??


Kata kes main cakap dan rembat tanpa tengok kiri kanan ikut suka hati dia.

Sepatutnya sebelum lepas cakap,Datuk Nik Aziz Nik Mat buat lawatan sambil belajar ke Pulau Pinang.

Di negeri Lim Guan Eng itu pasti beliau akan dapat lihat di beberapa jalan utama di terpampang billboard besar program kerajaan negeri bagi duit RM100 setahun kepada warga emas.

Itu baru Pulau Pinang.Selepas itu elok pergi jumpa Tan Sri Khalid Ibrahim di Selangor.

Jangan lupa manifesto pakatan pembangkang di Selangor sebelum pilihanraya umum Mac 2008 janji nak bagi elaun untuk ibu tunggal, bayaran elaun anak ke tadika, janji air percuma dan sebagainya.

Apa yang riuh di Selangor kebelakangan ini cuma janji-janji itu tidak ditunaikan.


Dalam bab ini Tok Guru kena bagi kuliah pada Khalid apakah hukum hakam Islam keatas mereka yang tidak tunai janji.

Jumaat - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin turut mengulas 'fatwa' Nik Aziz yang cetuskan kemarahan ramai menyamakan penerima bantuan BR1M seperti haiwan.

Rabu Menteri Besar Kelantan itu kata di Kota Bharu usaha kerajaan memberi pelbagai bantuan kepada rakyat seolah-olah memberi hampas kelapa, padi dan jerami kepada ayam dan lembu.

Najib berkata "apa beza dengan janji dia di Selangor. Elaun untuk ibu tunggal, bayaran elaun anak ke tadika, janji air percuma...itu kan pemberian kewangan juga? Apa beza dengan BR1M? Jadi takkanlah Nik Aziz nak kutuk bila kita buat dan bila pakatan buat dia tak kata apa-apa?.

"Itu pendirian tidak konsisten kalau itu (BR1M) dikira amalan tidak baik dan disama dengan haiwan...kenapa dia tak kata apa-apa bila pakatan janji...janji itu pula tidak ditunaikan," .

Perdana Menteri kata demikian kepada wartawan selepas menghadiri perjumpaan khas dengan pemimpin Barisan Nasional (BN) Sarawak dan Majlis Tertinggi komponen parti BN negeri di Kuching.

Bagi beliau kenyataan Musyridul Am PAS itu menghina rakyat dan amat keterlaluan.


Baca di [SINI]  Seterusnya.

[VIDEO] Ostazah Arbaayah Sebak Lihat 'Rocker Otai ' Di Pentas ???


Sayu, pilu, sendu silih berganti dan bermacam-macam dugaan yang menguji Abby Abadi dalam menjalani kehidupan di muka bumi ini. Apatah lagi apabila melihat "calon suaminya" di atas pentas dalam keadaan begitu..... Seorang "Rocker Otai" berstatus "Duda". Siapakah artis lelaki ini yang membuat Abby bersedih?

Kena tengok sampai habis baru dapat tahu siapa artis lelaki yang berstatus "DUDA" tersebut. - Sumber

[FOTO] BETULKAH ANGGOTA POLIS TERIMA RASUAH ???

Polis diserang lagi. Kali ini gambar ini pula tersebar diseluruh medium internet kononnya dua anggota Polis sedang menerima wang suapan atau rasuah dari seseorang di tepi jalan yang agak sunyi.



Dalam blog pakatan haram gambar ini digunakan sebagai 'bukti' bahawa dua anggota Polis tersebut tanpa segan silu melakukan jenayah rasuah. Blog upahan pakatan haram dengan mudah menyebarkan gambar ini bagi mengekalkan momentum seranga bertali arus semata-mata ingin menjatuhkan nama baik PDRM di mata rakyat Malaysia, sesuai dengan gelaran yang mereka berikan pada PDRM, Anjing Kerajaan BN !

Secara logiknya jika melihat gambar ini kabur atau sengaja dikaburkan dan bagi penglihatan kita, betulkah apa yang ada dalam tangan pemandu van itu duit atau beliau menghulurkan dokumen yang diminta oleh anggota Polis tersebut ?


SETERUSNYA BACA DI SINI

Friday, 22 February 2013

ISU LAHAD DATU - SIAPA DALANG SEBENAR PENCEROBOHAN ???

PELIK juga seorang "conman" yang selalu berlegar-legar di kawasan kampung Air Kota Kinabalu, tiba-tiba mengubah penampilan. Dia tidak lagi berpakaian biasa, akan tetapi berpakaian berjenama dan sudah menggunakan jam rolex.
Jika sebelumnya, hanya minum kopi di kedai berdepan dengan mahkamah Kota Kinabalu, kini sudah lepak di Hyatt dan sudah mempunyai kereta mewah siap dengan pemandunya sekali.

Suatu masa lalu, conman inilah yang berlegar-legar menawarkan kepada sesiapa sahaja yang mempunyai hubungan dengan pemimpin kerajaan terutama Perdana Menteri yang juga menteri kewangan, agar melepaskan kiriman RM3 bilion kepada Anwar yang kononnya daripada Pewaris Sultan Sulu- Sultan Jamalul Kiram. Sultan Jamalul Kiram dikatakan mempunyai simpanan US137 bilion di sebuah bank di New York Amerika.

Menurut sumber, Anwar dikatakan berjumpa secara rahsia dengan wakil kumpulan itu seminggu sebelum kejadian pencerobohan di Kg Tanduo Lahad Datu melalui perantaran conman ini. Sejauh mana kebenaran desas desus ini? tiada yang boleh mengsahkannya, namun jika dilihat daripada penampilan conman itu, sudah tentu dia menerima habuan wang yang banyak, jika tidak mana mungkin penampilan dan keadaannya tiba-tiba berubah, bagaikan seorang jutawan.

Kononnya untuk menyelesaikan pencerobohan ini, salah satunya agar wang RM3 bilion untuk Anwar itu dibenarkan untuk dicairkan.


Anwar merelukan kewangan itu untuk tujuan berhadapan dengan PRU-13.

Hubungan Anwar dengan pemberontak Islam di Selatan Filipina bermula sejak beliau bersama ABIM lagi, dan kemudian diteruskan selama beliau dalam kerajaan termasuk semasa menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Sebelum ini pihak polis ada memberi kenyataan bahawa salah satu syarat bagi penceroboh itu meninggalkan kawasan yang diduduki dan ingin berjumpa personaliti berprofile tinggi di negara ini. Juga berkaitan dengan isu sama, Menteri Pertahanan Datuk Zahid Hamidi ada membuat kenyataan, bahawa pencerobohan di Lahad Datu itu didalangi oleh pihak tertentu dalam negara.

Apa kah pihak kerajaan mempunyai maklumat bahawa dalang itu adalah Anwar? Jika ia, sungguh malang, kerana demi tujuan mencapai cita-cita menjadi Perdana Menteri, maka sanggup menggadai keselamatan negara.

Demi gimik kepada pencerobohan itu, maka penceroboh itu meminta agar kumpulan mereka diiktiraf sebagai Tentera Sulu yang sah dan setiap warga sulu yang di negeri Sabah supaya jangan dihantar semula ke negara asal (ada kaitan dengan RCI pendatang Sabah yang sedang berjalan). - Sumber

Thursday, 21 February 2013

[FOTO] LORI TRASFORMER OUTOBOT SENJATA TERBARU PAKATAN UNTUK SEBAR FITNAH SERATA MALAYSIA ???

PAS giat membangunkan persenjataan dan alatan canggih manggih sebagai persediaan menghadapi "peperangan" semasa PRU 13 nanti dan yang terkini mereka berjaya memiliki "LORI TRANSFORMER AUTOBOT" yang berfungsi "berubah bentuk" sebagaimana OPTIMUS PRIME dalam cerita trasformer.

Dengan pemilikan aset ini PAS semakin lengkap dari persiapan selepas pemilikan KERETA KEBAL, KUBU dan MERIAM. Ahli PAS juga semakin yakin dan dilihat tidak lagi gentar dengan mana-mana negara atau organisasi politik lagi kerana mereka sudah sama hebat dan advanced.

Jepun sedang melakukan risikan sama ada "LORI TRANSFORMER AUTOBOT"milik PAS mampu mengancam HERO mereka ULTRAMEN disamping AMERIKA juga mengikuti rapat perkembangan ini dengan berhasrat menghantar GODZILLA untuk perlawanan persahabatan dengan "LORI TRANSFORMER AUTOBOT" bagi menilai kecanggihan teknologi mereka.





."Sedang TRANSFORM..."




Dipercayai "LORI TRANSFORMER AUTOBOT" PAS ini mempunyai GENG yang ramai juga (lihat gambar di bawah)... kita kena waspada bila-bila sahaja mereka boleh bertukar dari KENDERAAN menjadi...


ROBOT : Si SETAN Kembar Tiga


ROBOT : Si Kafir Harbi


ROBOT : Si Liberalisme


ROBOT : Si Pluralisme
Kerajaan Pusat tak terlawan dah kehebatan mereka.... namun Barisan Nasional (BN) setakat ini bertahan dengan mempersiapkan lori jual sayur dan ikan sahaja untuk menentang mereka... ha ha ha itu pun "LORI TRANSFORMER AUTOBOT" PAS ini dan GENG dah menggelabah tak tentu hala he he he he.... sebab kat LORI SAYUR dan IKAN BN tu ada lambang NO 1 (satu)... tu depa menggigil tu ha ha ha.... Duit tak ada macam depa tapi JANJI semuanya DITEPATI! - Sumber


PT
Setiap malam berceramah pakatan menyebar fitnah, politik maki hamun memburukan kerajaan sekaligus menambahkan lagi dosa-dosa kering kepada korang. Orang seperti ini yang hendak dijadikan sebagai pemimpin yang mewakili rakyat?

Lihatlah pembaziran yang dilakukan oleh kerajaan pembangkang. Apa faedahnya beli treler untuk sebar fitnah serata Malaysia? Apa untungnya kepada rakyat? Adakah untung yang dimaksudkan itu 'tiket' masuk ke syurga ciptaan PAS?

Terkini !!! Kenaikan Gaji Kakitangan 2013 ( RM400) & ITP (RM250 - RM450 ) ???


Kenaikan Gaji Kakitangan Awam & Imbuhan Tetap Perumahan (ITP) 2013: Berita Semasa yang baru kami diterima, bahawa Perdana Menteri sedang menimbang untuk meluluskan kenaikan gaji kakitangan awam 2013 sekitar RM400 dan elaun perumahan dinaikkan kepada antara RM350-RM450.

Kenaikan Gaji Kakitangan Awam + Imbuhan Tetap Perumahan 2013

Dengan ura-ura bahawa pembubaran DUN yang dikatakan bakal berlaku pada hari ini atau selewat-lewatnya, pada 22 Februari 2013, Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Mohd. Najib Abdul Razak dijangka akan meluluskan kenaikan gaji kakitangan awam dan imbuhan tetap perumahan 2013 pada Khamis ini atau selewat-lewatnya, minggu hadapan. Berita baik buat 1.4 juta kakitangan awam di Malaysia, kerajaan mendengar keluhan penjawat awam.

Pasti ramai kakitangan swasta yang mungkin tidak puas hati…Sabar je la...

HEBAT FAM !!! JOHOR DT BAWA M16 KAFA PULA KENA DENDA ???



PERSATUAN Bola Sepak Malaysia (FAM) hari ini mendenda Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) RM62,500 atas empat pertuduhan, yang membabitkan keselamatan sewaktu perlawanan menentang Johor Darul Takzim (JDT) di Stadium Sultan Muhammad Ke IV, 15 Januari lalu.

Hukuman diputuskan oleh Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib FAM, Ednan Othman yang menetapkan bahawa persatuan itu tidak boleh mengemukakan rayuan.
Menurut Ednan, berdasarkan bukti-bukti yang diterima badan induk itu, Kelantan didapati bersalah walaupun pasukan itu menafikannya.




ANTARA enam askar ditempatkan di stadium untuk kawal skuad Johor DT
Adakah Bawa Tentera dan Senjata M16 di Benarkan FAM?

Tiada denda atau hukuman oleh FAM terhadap Johor?

Perlukah anggota tentera yang lengkap bersenjata diminta berkawal di pintu masuk padang ketika perlawanan Liga Super antara Kelantan dan Johor Darul Takzim (DT) di Stadium Sultan Muhammad ke IV?

Itulah persoalan diajukan penyokong Kelantan terhadap Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) yang menempatkan sekurang-kurangnya enam Askar Timbalan Setia Negeri Johor (JMF) lengkap bersenjata M-16 untuk menjaga keselamatan pegawai dan pemainnya di stadium berkenaan.

Ini hanyalah bola sepak bukan medan peperangan. Penyokong Kelantan sudah banyak berubah dan sistem kawalan keselamatan yang dikendalikan KAFA dan polis sebelum ini adalah baik serta tidak pernah mengundang masalah,” kata Mohd Yahya Jamada Ali, Pengerusi Kelab Penyokong Rasmi Bola Sepak Kelantan.

Anggota tentera terbabit berkawal di pintu masuk padang berhampiran bilik persalinan dari awal hingga perlawanan tamat. - Sumber

Tuesday, 19 February 2013

[VIDEO] PUCHONG LUMPUH BAHANA BANJIR KILAT !!!



KUALA LUMPUR: Lalu lintas sesak teruk di beberapa jalan utama di sekitar Puchong petang ini ekoran banjir kilat antaranya di kawasan Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) berhampiran pusat beli-belah, IOI Mall.


Kesesakan lalu lintas berlaku di laluan New Pantai Expressway (NPE), Bulatan Kewajipan hingga susur LDP di kedua arah, Lebuhraya Sprint dari arah Damansara Utama hingga plaza tol Damansara Utama pada kira-kira jam 6.13 petang Isnin.

Punca banjir dipercayai disebabkan longkang tersumbat dan tidak diselenggarakan dengan betul ! - Sumber

Monday, 18 February 2013

TERKINI !!! PENCEROBOHAN WARGA FILIPINA DI LAHAD DATU

Berita terkini pencerobohan tentera Filipina Di Lahad Datu Sabah. Tidak dinafikan lagi bahawa kedatangan kumpulan itu telah membuat penduduk cemas dan segala aktiviti harian dihadkan. Kumpulan itu digelar sebagai Askar Diraja Kesultanan Sulu dan mereka tidak mahu rakyatnya berketurunan Sulu dihantar pulang ke negara asal. Mereka juga kini berada di Kampung Tandau, Labian di Lahad Datu memberi jaminan akan meninggalkan Sabah secepat mungkin dengan syarat tuntutan mereka dipenuhi.

Dianggarkan lebih 100 orang mendarat di pantai lahad datu menggunakan bot dan bersenjata. Pihak polis kini mengambil pendekatan ‘berhati-hati’ bagi menghadapi sebarang kemungkinan.

Pada ketika ini rundingan sedang berjalan dan diharap penduduk di sekitar Lahad Datu supaya tidak percaya pada khabar angin. Kumpulan itu difahamkan menggunakan bot pancung dan polis akan menyiasat bagaimana mereka berjaya memasuki negara ini. Selain itu, pihak polis yakin bahawa rundingan akan berjaya dilakukan secara aman agar dapat menghantar mereka keluar dari negara ini secepat mungkin.

16 Februari 2013
Kerajaan Filipina menggesa sekumpulan 100 warga negara itu yang bersenjata dan kini dikepung pasukan keselamatan Malaysia di pesisir pantai berhampiran Lahad Datu, Sabah pulang ke pangkuan keluarga masing-masing di tanah air mereka

Setiausaha Ketiga dan Naib Konsul Kedutaan Besar Filipina di Kuala Lumpur, Johann Veronica M. Andal berkata pasukan tentera dan polis negara itu kini memantau serta bertukar maklumat dengan rakan sejawatan mereka di Malaysia dalam usaha mencari penyelesaian segera insiden itu. Pada masa sama, rondaan dan langkah keselamatan lebih ketat dipertingkat diperairan Tawi-Tawi dan pulau bersebelahan.


17 februari 2013 
Pencerobohan kumpulan bersenjata oleh 100 lelaki warga Filipina di Lahad Datu, Sabah yang bermula minggu lalu semakin menghampiri penghujungnya. Kumpulan berkenaan yang dikenali sebagai Tentera DiRaja Kesultanan Sulu dikatakan bersetuju untuk meninggalkan Sabah. Perkembangan itu dimaklumkan oleh Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib sebentar tadi.

Beliau bagaimanapun memberitahu, kumpulan itu ada meletakan syarat untuk bertemu dengan satu individu tertentu sebelum bergerak keluar. Polis Sabah enggan memberikan nama indvidu yang dimaksudkan itu.

Setakat ini, kerajaan Malaysia dan polis telah memperlihatkan tahap profesionalisme yang tinggi dalam menangani kes pencerobohan berkenaan dengan toleransi dan dialog berterusan.

Pas Akan Keluar Pakatan Jika Merugikan Islam ???


Ada apa-apa ke... dalam ucapan yang mengejutkan ramai, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan, parti itu akan keluar dari Pakatan Rakyat (PR) sekiranya kerjasama antara PKR dan DAP merugikan Islam.

Penegasan tersebut dibuat di hadapan hampir 10,000 hadirin yang hadir dalam Program Pas Ganti Umno ketujuh (PGU 7.0) di Kampung Banggol Peradong, Kuala Nerus, petang semalam.

“PAS beri jaminan kerjasama PAS dengan DAP dan PKR selagi dapat pertahankan Islam, tetapi sekiranya kerjasama tersebut merugikan Islam, PAS akan keluar dari pakatan rakyat! Tidak ragu-ragu lagi,” katanya dalam ucapan hampir sejam itu.
Kampung Banggol Peradong adalah lokasi dimana beliau pernah mengeluarkan kenyataan yang kemudiannya di kenali sebagai 'Amanat Haji Hadi' pada tahun 1981.

Bagaimanapun Hadi tidak pulak mengulas mengenai isu Kalimah Allah yang disifatkan berbagai pihak merugikan umat Islam di negara ini.

Ketika ditemui pemberita selepas majlis tersebut, beliau menjelaskan, sehingga kini perkara terbabit tidak berbangkit dan beliau yakin kerjasama dalam PR tidak memberi apa-apa kesan kepada kaum Melayu dan agama Islam.

Mengulas lanjut katanya, kerjasama politik atau diistilahkan Pas sebagai tahalluf siyasi yang dibuat dengan PKR dan DAP masih lagi memperkasa Melayu dan Islam. - Sumber

[FOTO] MARKAS PAS KE KEM TENTERA UNIT AMAL PAS ???

Ni markaz PAS atau kem tentera militia Unit Amal PAS? Adakah benteng-benteng pertahanan dibina secara retorik untuk menarik perhatian ramai atau berhajat untuk melancarkan perang dengan pihak Kerajaan? 


Adakah juak-juak PAS ini berhasrat untuk mengikuti pergerakan Al Maunah yang pernah menimbulkan ketegangan di dalam negara suatu waktu dahulu? Umum memang mengetahui budaya keganasan sudah mula diserapkan ke dalam PAS. Mereka sendiri tidak menafikannya. Apakah ini semua persediaan untuk agenda yang lebih besar? Kita tunggu dan lihat.

Sudah banyak benda yang sesat lagi menyesatkan dalam PAS ni, mana ulamaknya, mana? mana? Bersidang bawah pokok durian ke? Sudahlah, bersatulah dengan UMNO demi mempertahankan Islam, UMNO masih pergi ke surau dan masjid juga dan tahu baca Al-Fatihah. Si Karpal Singh tau? LGE tau, LKS tau jugak ke?

Paling lawak anak muda nak kepimpinan ulama? Pemuda-pemuda ni bodoh ke bangang ?Pemimpin yang mengaku ulama Pas tu semuanya tali barut anwar , hitam kata Nuar, hitam lah kata ulama Pas ! Kesian pemuda Pas kena kencing oleh ulamak mereka sendiri.

Tak fahamla dengan perjuangan PAS, kata pejuang Islam tapi berjuang untuk mnjatuhkan kerajaan pimpinan orang Islam yang sudah banyak berjasa dalam perkembangan syiar Islam di Malaysia.
Boleh pula mereka berjuang dengan puak yang semamagnnya anti Islam DAP, puak yang mengamal pluralisme PKR. Sanggup bersengkongkol dengan pemimpin yang banyak kes salahlaku moral..malah sanggup bertuankan kafir HARBI !!!.

Apa-apa pun halal demi ke Putrajaya. Kerja dengan syaitan pun sanggup, inikan pula parti yang ada agenda memusnahkan agama Islam di Malaysia !!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive